کد خبر: ۱۷۹۸۸
|
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

شرکت TSMC از ارائه فناوری‌های جدید خبر داد

آخرین گزارش‌ها حاکی از این است که روند تولید تراشه ۴ نانومتری شرکت TSMC جلوتر از برنامه پیش می‌رود.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از جی اس ام آرنا، شرکت TSMC از جدیدترین نوآوری‌های خود یعنی N۵A، N۶RF و ۳DFabric رونمایی کرد. اطلاعات داخلی گویای آن است که این شرکت در فرآیند تولید تراشه ۴ نانومتری خود جلوتر از برنامه، در حال انجام کار است و همچنین توسعه تراشه ۳ نانومتری را در دستور کار دارد.

فرآیند تولید آزمایشی تراشه ۴ نانومتری در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ آغاز می‌شود، که یک چهارم زودتر از حد انتظار است، در حالی که تراشه ۳ نانومتری برای تولید انبوه در سال ۲۰۲۲ آماده است.

آخرین اخبار شرکت TSMC

اکنون وارد اخبار رسمی شرکت TSMC می‌شویم. این غول فناوری در مورد جدیدترین فناوری N۵A خود که مبتنی بر گره ۵ نانومتری است صحبت کرد. هدف آن ارائه راه حل کارآمدتر و قدرتمندتر برای صنعت خودرو، جهت تأمین انرژی ویژگی‌های مجهز به هوش مصنوعی و دیجیتالی شدن کابین خودرو است. فرآیند N۵A تمام استاندارد‌های کیفیت و الزامات اطمینان AEC-Q۱۰۰ درجه ۲ برای تولید خودرو را برآورده می‌کند و باید در انتهای سال ۲۰۲۲ موجود باشد.

فناوری N۶RF بیشتر در مورد عملکرد رادیو ۵G و Wi-FI ۶ / ۶e است. ترانزیستور‌های N۶RF با ۱۶ نانومتر عملکرد، ۱۶ درصد بیشتر از فناوری RF فعلی است. همچنین کارایی در مقایسه با ۵G RF در هر دو باند زیر ۶ گیگاهرتز و mmWave، بهبود یافته است؛ و سرانجام شرکت TSMC با فناوری ۳DFabric انباشت و بسته بندی سیلیکونی سه بعدی خود را بیشتر گسترش می‌دهد. در اصل امکان طبقه بندی بزرگتر تراشه‌ها و راه حل‌های حافظه با پهنای باند را فراهم می‌کند. به طور مثال، راه حل به اصطلاح InFO_B برای ارائه پردازنده‌های قدرتمند و در عین حال جمع و جور در یک بسته کوچک کاربرد دارد، به همین دلیل است که دستگاه‌های تلفن همراه، با DRAM طراحی شده اند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
وبگردی