کد خبر: ۱۷۹۹۲
|
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

قوانینی جالب و کمتر شناخته شده در دنیای فناوری

قوانین حاکم بر دنیای فناوری که اطلاعات کمی در مورد آن‌ها وجود دارد، را در قالب یک خبر برای شما آماده کردیم.

به گزارش« نبض فناوری» برخی از قوانین در دنیای فناوری وجود دارند که اینترنت را می‌سازند که برخی از آن‌ها فرضیات کلی و برخی دیگر قوانین شگفت انگیزی هستند که ما بدون اطلاع خود از آن‌ها استفاده می‌کنیم؛ بنابراین هر کاربر باید این موضوع را بداند تا از وقایع رخ داده در اینترنت، فناوری و شبکه‌های اجتماعی که به زندگی دوم ما تبدیل شده‌اند اطلاعات به دست بیاورد. ما تعدادی از این قوانین را برای شما آماده کرده‌ایم:

قانون بومر

قانون Bomer می‌گوید که با خواندن چیزی در اینترنت می‌توان ذهن شما را تغییر داد و مخصوصا زمانی که از چیزی اطلاعات ندارید و برای اولین بار درباره آن مطلبی را مطالعه می‌کنید، بنابراین اگر نظری درباره چیزی ندارید، برای خواندن آن به سایت‌های معتبر در اینترنت بروید.

قانون Badger

قانون Badger می‌گوید که هر وب سایتی حاوی کلمه حقیقت است که در پیوند یا آدرس خود دارای محتوایی کاملا مخالف است.

قانون متکالف

قانون متکالف، امروزه عملکرد و موفقیت سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی را تعریف می‌کند و در قانون آمده است که ابزار شبکه اجتماعی مستقیماً با تعداد کاربران موجود در آن متناسب است، بنابراین با افزایش تعداد کاربران، بستر رسانه‌های اجتماعی ضروری می‌شود. مثالی از قانون متکالف، موفقیت فیس بوک با بیش از یک میلیارد کاربر است که دیگر فقط یک شبکه اجتماعی نیست، بلکه به خودی خود یک اکوسیستم بوده و دارای تبلیغ کنندگان، ناشران، کارمندان و همه حامیان مالی است.

پایه ۱ ٪

قانون ۱ ٪ در شبکه‌های اجتماعی بیان می‌کند که فقط ۱ ٪ از مردم محتوا ایجاد می‌کنند و ۹۹ ٪ دیگر فقط آن را مصرف می‌کنند و این قانون در سال ۲۰۰۶ منتشر شد و تا حدی همچنان ادامه دارد، اما با سیستم عامل‌هایی مانند TikTok و فیلم‌های کوتاه، ممکن است این قانون تغییر کند.

قانون استرجن

این قانون توسط نویسنده انگلیسی تئودور استریکون نوشته شده است و می‌گوید که ۹۰ ٪ همه چیز بی معنی است، به این معنی که بیشتر آنچه در یک منطقه خاص تولید می‌شود بد است.

کد تیغ اوکام

در اینجا قانون اینترنت یا قانون فناوری است که باید بدانید. طبق UCAM Blade، تعدد را نباید بی جهت اعمال کرد. به زبان ساده، وقتی در مورد چیزی فرضیه می‌گیرید، کمترین حدس را بزنید.

قانون مور

ساده‌ترین و رایج‌ترین قانون اول، قانون مور نام دارد و در مورد تغییراتی که در پردازنده‌ها یا میکرو مدار‌ها رخ داده صحبت می‌کند. در سال ۱۹۶۵، گوردون مور، بنیانگذار اینتل، متوجه شد که هر سال تعداد ترانزیستور‌ها برای هر تراشه سیلیکون دو برابر می‌شود. قانون اصلی توسط مور تغییر کرده است، اما بزرگنمایی هنوز به طرز شگفت انگیزی دقیق است.

قانون پرورش دهنده

قانون پرورش دهنده توسط مارک کریدر، معاون ارشد رئیس سابق و مدیر ارشد فناوری در Seagate معرفی شده است، این قانون با عنوان قانون حفظ اطلاعات مور نیز شناخته می‌شود. وی در سال ۲۰۰۵ از شرکت فناوری Crider صورتحساب گرفت و گفت که تراکم ذخیره سازی هر سیزده ماه دو برابر خواهد شد. ساده‌ترین راه برای درک قانون Kryder این است که با افزایش ظرفیت آن‌ها در طی سال‌ها، درایو‌ها ارزان می‌شوند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
وبگردی