کد خبر: ۱۸۰۴۲
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۰
مدیرعامل بانک Tinkoff:

بانک مرکزی روسیه از سرمایه‌گذاری بیت‌کوین جلوگیری می‌کند

مدیرعامل بانک تینک‌آف (Tiknoff) می‌گوید مخالفت جدی بانک مرکزی روسیه با رمزارز‌های مانند بیت‌کوین مانعی برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران روسی در این حوزه است. او گفته است که بانک مرکزی روسیه از سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین جلوگیری می‌کند.

به گزارش «نبض فناوری»، دیکریپت اعلام کرد، اولیور هاگز، مدیرعامل بانک دیجیتال تینک‌آف، می‌گوید: «سرمایه‌گذاران حرفه‌ای روسی مشتاق سرمایه‌گذاری روی بیتکوین هستند.» متاسفانه جبهه گیری منفی بانک مرکزی در مقابل دارایی‌های دیجیتال باعث شده تا بانک‌هایی مثل بانک تحت مدیریت آقای هاگز امکان ارائه خدمات سرمایه‌گذاری روی رمزارزها را نداشته باشند.

هاگز در مصاحبه با CNBC گفت: «هیچ مکانیزمی وجود ندارد که ما در حال حاضر بتوانیم این محصول را در روسیه ارائه کنیم زیرا بانک مرکزی جبهه بسیار سختی علیه آنها دارد.»

او همچنین اذعان کرد که نگرانی‌های بانک مرکزی درمورد استفاده از رمزارز برای پولشویی نیز منطقی به نظر می‌رسد. دارایی‌های دیجیتال ممکن است خطرات جدی برای معامله گران خردی «که در حال حاضر رمزارزها را جذاب می‌بینند و ممکن است تصمیمات نامناسبی درمورد سرمایه گذاری بگیرند» داشته باشد.

او می‌گوید که سرمایه‌گذاران حرفه که صلاحیت چنین کاری را دارند به چنین دامی گرفتار نمی شوند. او امیدوار است که در نهایت نگرانی‌های بانک مرکزی روسیه در موضوع پولشویی و محافظت از سرمایه‌گذاران برطرف شود.

نیکیتا ساشنیکوف، وکیل و رئیس سابق مرکز امنیت اینترنت (CIS) شرکت بین‌المللی دلویت (Deloitte) و مدیرعامل صرافی رمزارز Alfacash، تصریح کرد که در عین قانونی بودن رمزارزها در روسیه که البته استفاده از آنها برای پرداخت ممنوع است،سیاست‌مداران باید نگرانی‌های متعددی را در نظر بگیرند.

او می‌گوید: «من فکر می‌کنم که جبهه گیری سخت بانک مرکزی قابل توجیح است، اول از همه دلیل این موضوع را می‌توان دستوالعمل‌های جدید مربوط به تراکنش‌های مشکوک-از جمله رمزارزها-دانست که دلیل محکمی برای انسداد حساب بانکی محسوب می‌شود.»

ساشنوکوف اعلام می‌‌کند: «همچنین هیچ منع قانونی در حال حاضر در روسیه وجود ندارد که بتوان بواسطه آن از پولشویی با رمزارزها جلوگیری کرد.»

او همچنین به دیگر نگرانی‌های بانک مرکزی روسیه اشاره کرد از جمله اینکه هیچ مکانیزمی برای محافظت از سرمایه‌گذاران به ویژه سرمایه‌گذاران تازه کار وجود ندارد.

منبع/ پیوست 

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی