کد خبر: ۱۸۰۵۴
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۰۰

کامیون‌های خودران بار میوه را زودتر از راننده‌ی انسانی به مقصد می‌رسانند

استفاده از کامیون‌های خودران برای جابه‌جایی محصولات کشاورزی مانند میوه که نیاز به تازه ماندن دارند، می‌تواند سرعت حمل‌ونقل را بیشتر کند و محصول تازه‌تری را به‌دست مصرف‌کننده برساند.

به گزارش «نبض فناوری»، خودران‌ها اگر نگوییم چند دهه، اما حداقل چندین سال تا تبدیل شدن به یک جریان کلی در حمل‌ونقل، فاصله دارند. سیستم‌های رانندگی نیمه‌خودکار هم‌اکنون خوب هستند اما هنوز فاصله‌ی زیادی میان فناوری امروز و آینده‌ی این خودران‌ها وجود دارد.

کامیون‌های خودران (Self-Driving Truck) حوزه‌ای از صنعت است هستند که جای زیادی برای پیشرفت در آن وجود دارد. در این زمینه شرکتی با نام «توسیمپل» (TuSimple) مشغول طراحی فناوری خودران برای کامیون‌ها و تریلی‌هاست و در آزمایش این سیستم، ماه گذشته موفق شد جابه‌جایی یک بار هندوانه را در مسافتی طولانی در آمریکا با کمترین نیروی انسانی تکمیل کند.

این سفر که ۱۴ ساعت و ۶ دقیقه طول کشید، میوه‌ها را از شهر مرزی «نوگالس» (Nogales) در مکزیک و آریزونا به «اوکلاهاما سیتی» (Oklahoma City) برد. به گفته‌ی توسیمپل این جابه‌جایی ۴۲ درصد سریع‌تر از راننده‌ی انسانی است که به دلیل مقررات ایمنی پس از ۱۱ ساعت حرکت، به استراحت ۱۰ ساعته نیاز دارد. اما در حرکت خودران، نیازی به رعایت مقررات مشابه کامیون با هدایت انسان نیست.

کامیون‌های خودران بار میوه را زودتر از راننده‌ی انسانی به مقصد می‌رسانند

سیستم کامیون خودران توسیمپل رانندگی پیوسته در شب را هم ممکن می‌سازد.
Credit: TuSimple

این کامیون بیش از ۸۰ درصد مسافت ۱۵۳۰ کیلومتری را به‌تنهایی طی کرد و در بقیه‌ی مسیر، یک راننده‌ی انسانی با کامیون از نوگالس به توسان و دوباره از دالاس به اوکلاهاما سیتی آن را برای ۳۲۰ کیلومتر پایانی هدایت کرد. این زمان تحویل سریع‌تر، می‌تواند مزیت زیادی برای محصولات باشد تا به جای رسیدن در روز بعد با راننده‌ی انسانی، همان روزی که از مبدأ بارگیری می‌شوند به مقصد برسند. این به معنای میوه‌ی تازه‌تر برای مصرف‌کنندگان و ضایعات کمتر برای فروشگاه‌ها و تولیدکنندگان است.

اگرچه این فناوری می‌تواند به‌طور قابل توجهی بازدهی را بهبود ببخشد اما به احتمال زیاد به قیمت کم‌رنگ شدن شغل‌های این حوزه تمام می‌شود؛ هرچند هنوز چندین سال با چنین تحولی در حمل‌ونقل فاصله داریم. در حال حاضر کامیون‌های خودران هنوز به حضور انسان نیاز دارند تا به‌عنوان ناظر ایمنی و همچنین برای رانندگی در نزدیکی مقصد فعالیت کنند.

با این وجود شرکت توسیمپل درنظر دارد تا سال ۲۰۲۵ کار با کامیون‌های بدون راننده را هم آغاز کند. توسیمپل هم‌اکنون در هفت مسیر میان فینیکس، توسان، ال پاسو و دالاس فعالیت دارد و قصد دارد این مسیرها را به هوستون و سان آنتونیو هم گسترش دهد.

عکس کاور: آزمایش سیستم کامیون خودران توسیمپل

منبع/ دیجی‌کالا مگ 

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
وبگردی