کد خبر: ۱۸۰۹۸
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۸

فضاپیمای جونو ناسا تصاویر جالبی از قمر مشتری ثبت کرد

تصویر جالبی توسط فضاپیمای جونو ناسا در ژوئن 2021 از قمر مشتری(گانیمد) گرفته شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، فضاپیمای جونو ناسا این هفته تصویری ناب(در بالا) از گانیمد، بزرگترین قمر منظومه شمسی را به تصویر کشیده است.

تصویر یکی از اقمار مشتری در 7 ژوئن و هنگام نزدیکترین پرواز از زمان عبور گالیله در سال 2000 گرفته شده است. دوربین جونوکم این تصویر را شکارکرد که قمر پوشیده از آب-یخ را با جزئیات حیرت انگیز، از جمله دهانه های متعدد و یک زمین شیاردار نشان می دهد که در بعضی نقاط 700 متر (2000 فوت) است و احتمالاً به گسل های تکتونیکی مرتبط است.

تصویر دیگری (سمت راست) که این بار توسط دوربین ستاره ای Juno’s Stellar Reference Unit ثبت شده، نمای نزدیکتر از سطح این قمر را ارائه می دهد. این تصویر در واقع مربوط به سمت تاریک گانیمد (طرف مقابل خورشید) است(اگرچه نور خورشید منعکس کننده مشتری، گرفتن آن را ممکن می کند)

طرف تاریک قمر

هیدی بکر، مسئول نظارت بر جونو در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا، گفت: شرایطی که ما تصویر جانبی تاریک گانیمد را جمع آوری کردیم در چنین شرایط و تابشی برای دوربین ما ایده آل است. بنابراین جونوکم قسمت متفاوتی از سطح را در زیر نور مستقیم خورشید مشاهده کرده است.

آژانس فضایی قصد دارد با استفاده از داده های جونو اطلاعات بیشتری در مورد ترکیب گانیمد، یونوسفر، مگنتوسفر و پوسته یخ آن کسب کند. این فضاپیما همچنین در حال اندازه گیری محیط تابش است که می تواند به ماموریت های آینده به مشتری و قمرهای آن کمک کند.

جونو كه در سال 2016 به مشتري رسيد، مجموعه اي از ابزارهاي علمي را با خود دارد كه مي تواند گانيمد را مورد بررسي قرار دهد. گانیمد تنها قمر با میدان مغناطیسی است و گفته اند که باعث ایجاد شفق قطبی می شود. ناسا گفت، تلسکوپ فضایی هابل شواهدی از جو نازک اکسیژن را در سال 1996 در گانیمد پیدا کرد، هرچند برای حمایت از زندگی آنطور که ما می شناسیم بسیار نازک است.

آژانس فضایی در حال جمع آوری تمام داده های جونو است که هم اکنون با زمین 435 میلیون مایل (700 میلیون کیلومتر) فاصله دارد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
رضا
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
احمقتر از اونهایی که منتشر میکنن،اونهایی هستن که تو توهمات ناسا و سازمانهای تحت امرش هستن،گیر کردن و وقتی بهشون میگی یه مست خزعبلات فوتوشاپی دارن تحویلت میدن مبگن نه خیر خیلی عقبین شما..بابا دریغ از ذره ای شعور اخه احمقا یه ویدیو براتون بفرسته ببینید بعد چرت تحویل ملت بدین.تمومش کنید هرروز اخبار هالیوود ناسا رو پخش میکنید.
0
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی