کد خبر: ۱۸۱۳۱
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

ارز دیجیتال USD Coin چگونه کار می‌کند؟

یو اس دی کوین بدون پشتوانه ایجاد نمی‌شود. بلکه کمپانی Circle تضمین می‌کند که هر توکن یواس دی کوین با یک دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» امرزوه اکثر افراد در حوزه رمز ارز‌ها یا ارز‌های دیجیتال وارد و اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ اما نکته‌ای که در این میان بسیار مهم است کسب دانش و آگاهی در این حوزه است؛ چرا که سرمایه‌گذاری در این عرصه‌های ریسک‌های یادی دارد باید مردم با احتیاط وارد این حوزه شوند. در این گزارش سعی می‌شود که شما را با رمز ارز یو اس دی کوین آشنا کنیم چرا که این رمزارز هم برای خود طرفدارانی دارد.

یو اس دی کوین (USDC) چیست؟

USD Coin یو اس دی کوین یک نوع ارز دیجیتال پایدار و با ثبات (stablecoin) است، زیرا شما همیشه می‌توانید یک واحد ارز USD Coin را به قیمت یک دلار آمریکا بفروشید که از حمایت دلار آمریکا برخوردار است و این باعث می‌شود که به USD Coin یک ارز پایدار گفته شود. ارز USD Coin توسط Circle و Coinbase راه اندازی شده است. ارز دیجیتال USD Coin را با نماد USDC در معاملات می‌شناسند.

ارز دیجیتال USD Coin چگونه کار می‌کند؟

ارز یو اس دی کوین در عمل یک توکن غیر قابل استخراج است. توکن‌های غیر قابل استخراج در ابتدا توسط خالق آن توکن استخراج شده اند و سپس به عموم عرضه می‌شوند. به عبارت دیگر یو اس دی کوین، یک استیبل‌کوین متصل به دلار آمریکا است و توسط دلار‌های ذخیره شده پشتیبانی می‌شود. گفتنی است؛ یو اس دی کوین در سپتامبر ۲۰۱۸ با همکاری Circle و Coinbase، توسط کنسرسیوم CENTER راه‌اندازی شد. USDC یکی از سریع‌ترین رشد‌ها را در میان استیبل‌کوین‌ها داشته و دارای نسبت ۱ به ۱ با دلار آمریکا است.

تیم پشتیبانی یو اس دی سی

USDC توسط کنسرسیوم Center، به صورت مشارکتی بین Circle و Coinbase ساخته شده است. این فناوری و چارچوب حاکمیت توسط Center توسعه یافته است، در حالی که Circle و Coinbase اولین صادرکنندگان تجاری یو اس دی سی هستند.

Circle در سال ۲۰۱۳ توسط کارآفرینان جرمی آلریر و شان نویل تاسیس شد. Circle یک فرستنده رسمی پول است، که این شرکت را به یک کتاب مالی باز تبدیل می‌کند. فرستنده‌های پول، بیزینس خدمات پولی ایالات متحده هستند که باید از قوانین و مقررات فدرال پیروی کنند. قبل از صدور یو اس دی کوین، مقدار معادل دلار با یکی از شرکای معتبر Circle است. در نتیجه، تمام توکن‌های USDC تنظیم شده، شفاف و قابل تأیید هستند. علاوه بر این، Circle به عنوان راه انداز ارز رمز پایه شناخته می‌شود که توسط Goldman Sachs پشتیبانی می‌شود.

ارز دیجیتال USD Coin چگونه کار می‌کند؟

یو اس دی کوین بدون پشتوانه ایجاد نمی‌شود. بلکه کمپانی Circle تضمین می‌کند که هر توکن یواس دی کوین با یک دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود. به فرآیند تبدیل دلار آمریکا به توکن یو اس دی کوین، توکن‌سازی می‌گویند.

ارز دیجیتال USD Coin چگونه کار می‌کند؟

فرآیند توکن‌سازی دلار به توکن یو اس دی کوین سه مرحله دارد:

کاربر دلار را به حساب بانکی منتشرکننده توکن می‌فرستد.

منتشرکننده از قرارداد هوشمند USDC (USD Coin) استفاده می‌کند تا مقدار معادل ارز دیجیتال یو اس دی کوین را ایجاد کند.

ارز دیجیتال USD Coin که به تازگی استخراج شده، به کاربر تحویل می‌شود و مقدار دلاری جایگزین آن ذخیره می‌شود.

تبدیل ارز دیجیتال یو اس دی کوین به دلار نیز به آسانی مکانیسم توکن سازی آن است، فقط مراحل، معکوس انجام می‌شود:

کاربر درخواست گرفتن دلار معادل با توکن یو اس دی کوین را به منتشرکننده این ارز می‌فرستد.
منتشرکننده درخواست را به قرارداد هوشمند USDC می‌فرستد و مقدار توکن ارز یو اس دی کوین، معادل دلار درخواستی را از چرخه خارج می‌کند.

منتشرکننده دلار درخواستی کاربر را از محل ذخیره دلار به حساب بانکی کاربر بر‌می‌گرداند.
برخلاف تتر (USDT)، مشهورترین استیبل کوین، سازندگان ارز دیجیتال یو اس دی کوین شفافیت کامل ایجاد کرده‌اند و با طیف وسیعی از مؤسسات مالی برای حفظ مقدار ذخایر مالی، کار می‌کنند.

تفاوت بین یو اس دی کوین با سایر استیبل کوین‌ها

ارز‌های رمزپایه را می‌توان به ۴ دسته تقسیم بندی کرد:

ارز دیجیتال USD Coin چگونه کار می‌کند؟

وثیقه فیات: این‌ها شامل تمام استیبل کوین‌هایی است که به ارزش فیات رزرو شده متصل می‌شوند. کلیه کوین‌های وثیقه فیات با طراحی متمرکز می‌شوند. از جمله: تتر (USDT)، TrueUSD (TUSD) و ….

وثیقه رمزگذاری شده: این‌ها کوین‌های پایدار هستند که ارزش آن‌ها به دارایی‌های رمزنگاری شده مربوط می‌شود. از جمله: Makercoin (MKR و DAI)، Havven (nUSD و HAV).

الگوریتمی بدون وثیقه: مدل‌های اقتصادی مبتنی بر نرم افزار که به دنبال ایجاد ثبات قیمت بدون دارایی وثیقه‌ای هستند. از جمله: Basis، Kowala، Fragments.

ترکیبی: استیبل کوین‌هایی که به ترکیبی از رویکرد‌های ذکر شده در بالا متکی هستند. از جمله Carbon. بقیه استیبل کوین‌های وثیقه دار گواهی‌های منظمی را منتشر می‌کنند و با دلار آمریکا پشتیبانی می‌شوند.

علت خلق یو اس دی کوین

معمولا دولت کشور‌های مختلف به روشی موسوم به "سهولت کمی" متوسل می‌شوند. این امر به معنای صدور منبع جدید پول توسط بانک‌های مرکزی در سطح جهان است. دولت‌ها با استفاده از این روش اقداماتی را با انگیزه سیاسی برای رسیدن به اهداف خاص و نجات ذینفعان از سقوط انجام داده و در نتیجه اقتصاد را نابود می‌کنند.

ارز دیجیتال USD Coin چگونه کار می‌کند؟

در هر حال این فرایند سبب ایجاد طیف وسیعی از پیامد‌های نامطلوب مانند تورم شده و شرایط مطلوبی را برای شکل‌گیری انقلاب ارز رمزنگاری شده ایجاد کرده و در حال حاضر در حال شکل‌گیری یک چشم‌انداز مالی است.
تمامی این تغییرات به طور فعال توسط کاربران باهوش فناوری در سراسر جهان که به شرکت کنندگان فعال در اکوسیستم ارز دیجیتال تبدیل شده‌اند، پشتیبانی می‌شود. با این حال همچنان کار‌های زیادی برای پذیرش گسترده این فناوری باید انجام شود. ممکن است اکثر افراد با وجود علاقه‌ای که به بازار ارز‌های دیجیتال دارند، به دلیل مشکلات امنیتی، هنوز پول سنتی را به پول دیجیتالی ترجیح دهند.

عواملی که سبب می‌شود افراد از بازار کریپتوکارنسی دور بمانند

سیستم‌های پیچیده‌ای که توسط بلاک چین‌های مختلف به کار گرفته می‌شوند:

رابط کاربری (UI) و عملکرد ارائه شده توسط ارز‌های دیجیتال معمولا چنان پیچیده است که تنها مشتریان ماهر فنی نحوه کار با آن‌ها را می‌دانند. USDC برای تسهیل روند پردازش طراحی شده است.

نوسانات بازار ارز‌های دیجیتال

بازار ارز‌های دیجیتال نوسانات بیش از حدی داشته و تغییرات ناگهانی در قیمت آن، بسیار ناخوشایند است؛ بنابراین استیبل‌کوین‌های مانند یو اس دی کوین، مبتدیانی را که به دنبال ذخیره ارز دیجیتال قابل اعتماد هستند، جذب می‌کند. استیبل‌کوین راهی برای جلوگیری از نوسانات ذاتی ارز‌های دیجیتال است، زیرا ماهیت آن بر اساس برابری با ارزش فیات است. از این رو ارزش USDC نیز ثابت و برابر با یک دلار آمریکا است.

امنیت شبکه USD کوین چگونه است؟

تمامی USD کوین‌های در گردش در واقع توکن‌های ERC-۲۰ هستند که در بلاکچین اتریوم یافت می‌شوند. در این میان یکی از بزرگترین مزایا، چگونگی نحوه ادغام آن با برنامه‌های مبتنی بر اتریوم است. همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم، امنیت و ثبات این استیبل‌کوین با دلار ذخیره شده تامین می‌شود.

ارز دیجیتال USD Coin چگونه کار می‌کند؟

مزایای استفاده از یو اس دی کوین چیست؟

به صورت کلی استیبل کوین‌هایی که مشابه با یو اس دی کوین هستند، خرید ارز رمز‌های پرداختی را راحت‌تر می‌کند. با استفاده از استیبل کوین‌ها نقش ابزار‌ها و موسسات سنتی در بازار کم شده و از افزایش تورم جلوگیری می‌کند.

با استفاده از یو اس دی کوین، می‌توان تمامی ارسال‌ها را به صورت فوری، ایمن و با کمترین هزینه انجام داد. از طریق یو اس دی کوین، امکان خرید اپ‌های مختلف و بازی‌های مبتنی بر بلاک چین وجود دارد.

ارز دیجیتال USD Coin را چگونه ذخیره کنم؟

ارز دیجیتال یو اس دی کوین یک توکن ERC-۲۰ است که روی بلاکچین اتریوم قرار دارد و می‌توان آن را در هر کیف پول اتریومی ذخیره کرد. محبوب‌ترین گزینه‌ها کیف پول MyEtherWallet، کیف پول متا مسک، Mint یا والت Jaxx است.

رمزارز USD Coin استفاده از دلار را در بستر اینترنت و بلاکچین‌های عمومی راحت می‌کند. توکن یو اس دی کوین در هر زمانی به راحتی می‌تواند به دلار تبدیل شود. USD Coin کمک می‌کند که دلار بتواند در چند دقیقه در همه جای جهان جابه‌جا شود و همچنین ثبات بیشتری برای ارز‌های دیجیتال به وجود می‌آورد. همچنین فرصت‌های جدیدی هم برای ترید و وام دهی ایجاد می‌کند. یو اس دی کوین را می‌توانید در اکثر صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال تهیه کنید.

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی