کد خبر: ۱۸۱۴۳
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

اپل به دنبال تامین باتری Apple Car از کشور چین است

گفته می‌شود که اپل در حال مذاکره با دو شرکت فناوری چینی برای تهیه باتری خودرو اپل است.

به گزارش «نبض فناوری»، چهار سال قبل اولین شایعه همکاری با CATL چین در زمینه فناوری باتری منتشر شد و اکنون گفته می‌شود که اپل در حال مذاکره با آن و BYD برای تهیه باتری برای "Apple Car" است. به گفته رویترز، هنوز قراردادی با CATL و BYD توسط اپل امضا نشده است. رویترز با استناد به منابع ناشناس که ادعا می‌کردند از مباحث خصوصی آگاهی دارند، گزارش می‌کند که شرط معامله این است که امکانات تولید در آمریکا ساخته شود.

مذاکره اپل با شرکت‌ های چینی برای باتری‌های Apple Car

گزارش شده است، CATL هم به هزینه تسهیلات در آمریکا و هم به تنش‌های بین ایالات متحده و چین توجه دارد. به طور جداگانه، گزارش‌ها حاکی از این هستند که، شرکت CATL از قبل متعهد به ساخت کارخانه جدید تولید باتری خودرو در شانگهای است.

اپل به دنبال باتری Apple Car در چین

منابع آگاه به رویترز گفتند که اپل می‌خواهد از باتری‌های لیتیوم یون فسفات به جای نیکل و کبالت گران قیمت استفاده کند. پیش از این نیز گفته می‌شد که اپل در حال توسعه فناوری باتری خود است. با این حال مشخص نیست که در پی این گفت و گوها، شرکت CATL یا BYD می‌تواند از طرح‌های اپل استفاده کند و با این شرکت قرارداد امضا کنند.

در اوایل سال جدید میلادی، اطلاعاتی در مورد اپل منتشر شد که نشان می‌داد این شرکت در حال کار روی پروژه خودروی خودران است. گزارش‌های اولیه حاکی از آن بود که غول فناوری آمریکایی و هیوندای در حال نزدیک شدن به توافق هستند، اما مذاکرات به نتیجه نرسید. البته گفته می‌شود این مسئله باعث نگرانی مدیران اجرایی این خودروساز کره جنوبی شده است که هیوندای به جای یک شریک واقعی، فقط به عنوان یک منبع تامین کننده برای اپل مورد استفاده قرار گیرد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی