کد خبر: ۱۸۲۹۸
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۱

همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور افزایش می‌یابد

رویدادی برای جذب ایده‌های فناورانه و نوآورانه جذب بیشتر همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور برگزار شد.

به گزارش« نبض فناوری» معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برگزاری رویداد برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور که به منظور انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه به داخل کشور برگزار شد حمایت کرد تا این همکاری‌ها افزایش یابد. این رویداد با هدف حمایت از ایده‌های نوآورانه و فناورانه برگزار شد و تاکنون 3 طرح موفق به جذب سرمایه شدند.

سید علی حسینی معاون سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین‌الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره برگزاری این رویداد، گفت: رویداد برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد ملی نخبگان و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، برگزار شد تا فرصتی در اختیار متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور برای ارائه دستاوردها و محصولات قرار دهد.

وی افزود: در این رویداد که به شکل آنلاین برگزار شد طرح‌های نوآورانه موفق به جذب سرمایه‌گذار شدند. آشنایی متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور با توانمندی‌های پایگاه‌های همکار از دیگر اهداف اجرای این رویداد بود.

به گفته حسینی، دریافت پیشنهادات و چالش‌های پیش روی این متخصصان، سرمایه‌گذاران و سایر نهادها به منظور ارتقای این برنامه نیز مدنظر قرار داشت. در این رویداد ١٣ طرح و محصول در موضوعات مختلف شامل برق و الکترونیک، علوم پزشکی، فناوری اطلاعات، فین‌تک و غیره ارائه شد.

معاون سرمایه انسانی مرکز تعاملات بین‌الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اجرای برنامه همکاری با محققان و نخبگان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور، بیان کرد: این برنامه از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و پلی برای ارتباط میان کارآفرینان ایرانی مقیم خارج با مراکز رشد با پارک‌های علم و فناوری، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و صنایع محسوب می شود.

ارسال نظرات
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
وبگردی