کد خبر: ۱۸۳۱۴
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۱
سورنا ستاری:

سیمیلاتورهای پزشکی برای دانشجویان رشته های پزشکی ساخته شد

معاون علمی و فناوری با بیان اینکه سیمیلاتورهای پزشکی ساخته شده توسط محققان کشور در مواردی بدون مشابه خارجی هستند، گفت: به زودی وارد پروتکل‌های آموزشی با این سیمیلاتورها در کشور خواهیم شد.

به گزارش« نبض فناوری» سورنا ستاری امروز در نمایشگاه سیمیلاتورهای پزشکی که در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: وزارت بهداشت همواره حامی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های پزشکی بوده است.

وی با اشاره به این نمایشگاه گفت: دستاوردهای محققان کشور در حوزه تجهیزات پزشکی و سیمیلاتورها، نفوذ شرکت‌ها در حوزه‌های بهداشتی، کلینیکالی و بیمارستانی را نشان می‌دهد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: ما از چندین ماه پیش به صورت جدی آموزش‌های پزشکی را در راستای افزایش کیفیت آموزش‌های مجازی در قالب سیمیلاتورها آغاز کردیم.

ستاری گفت: استفاده از سیمیلاتورهای پزشکی می‌تواند کیفیت آموزش‌های پزشکی را ارتقاء دهد و منجر به رشد بحث پژوهشی در دانشکده‌های پزشکی می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش‌های پزشکی به واسطه سیمیلاتورها، یک اتفاق نو در کشور است، گفت: هر یک از سیمیلاتورها کاربردهای مختلفی دارند که نمونه‌های آنها توسط محققان کشور ساخته شده یا حتی برخی از آنها نمونه‌های خارجی ندارند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: این نشان می‌دهد که فناوران کشور ایده‌های نو و جدیدی در این زمینه‌ها ارائه کرده‌اند که حتی در دنیا مشابه ندارد.

وی با تأکید بر اینکه به زودی وارد پروتکل‌های آموزشی به واسطه سیمیلاتورهای پزشکی می‌شویم، گفت: از این سیمیلاتورها، جراحان، دانشجویان و بسیاری از افرادی که در حوزه پزشکی فعالیت می‌کنند، می‌توانند بهره ببرند.

به گفته ستاری، آموزش از طریق این سیمیلاتورها یک نفوذ فکری فوق‌العاده است که باید از فناوران این حوزه تشکر کرد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی