کد خبر: ۱۸۳۲۶
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۵۱

رشد فروش آیپد در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۱ ادامه داشته است

طبق جدیدترین گزارش شرکت کانترپوینت، روند صعودی فروش آیپد کماکان ادامه دارد.

به گزارش «نبض فناوری»، سهم بازار آیپد در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۱ با افزایش ۵۳ درصدی نسبت به سال گذشته به ۳۷ درصد رسیده است. برای مقایسه باید بگوییم که در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۰ سهم بازار آیپد فقط ۳۰ درصد بود.

در این گزارش آمده به دنبال همه‌گیری کرونا، تقاضا برای خرید تبلت افزایش پیدا کرده و در این میان اپل و سامسونگ بیش از باقی شرکت‌ها از این افزایش تقاضا بهره‌مند شده‌اند. بخشی از این موفقیت به توجه ویژه‌ی اپل و سامسونگ به این حوزه برمی‌گردد ولی رقبای این دو شرکت در زمینه‌ی عرضه‌ی تبلت‌های متنوع حرف چندانی برای گفتن نداشته‌اند و همچنین باید به خروج برخی شرکت‌ها از بازار تبلت هم اشاره کنیم.

در نمودار زیر می‌توانید ببینید که سهم شرکت‌های سامسونگ، اپل و لنوو در بازار تبلت نسبت به سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۰ افزایش داشته است. از طرف دیگر، باید به هواوی اشاره کنیم که از سهم ۱۱ درصدی در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۰ به فقط ۵ درصد در مدت مشابه ۲۰۲۱ رسیده است. همچنین باقی برندها هم طی این مدت با کاهش ۱۰ درصدی سهم خود روبرو شده‌اند که سامسونگ و اپل توانسته‌اند از این کاهش سهم آن‌ها بهره ببرند.

رشد فروش آیپد در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۱ ادامه داشته است

طبق این گزارش، تمام مدل‌های آیپد فروش بسیار خوبی داشته‌اند. گفته می‌شود ۵۶ درصد از این آمار فروش به مدل ۲۰۲۰ آیپد ۱۰.۲ اینچی تعلق دارد و آیپد ایر ۴ و مدل‌های آیپد پرو هم به ترتیب ۱۹ و ۱۸ درصد از آمار فروش را تشکیل داده‌اند.

تحلیلگر ارشد شرکت کانترپوینت پیش‌بینی کرده که مدل‌های جدید آیپد پرو که از چیپست M1 بهره می‌برند، در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ می‌توانند فروش بسیار بالایی داشته باشند. در این میان باید به مشکلات مربوط به کمبود جهانی تراشه و چالش‌های تامین نمایشگرهای mini-LED اشاره کنیم که باید ببینیم آیا می‌توانند سرعت تولید مدل‌های جدید آیپد پرو را کاهش دهند یا نه.

منبع/ دیجی‌کالا مگ 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی