کد خبر: ۱۸۳۶۰
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰
در گفتگو با مدیرعامل شرکت پوشش های نانوساختار مطرح شد؛

رسوخ محصولات نانویی ایران در بازار آمریکا/ پوشش‌های نانوساختار بدون نیاز به واردات ساخته شد

مدیرعامل شرکت پوشش های نانو ساختار، با بیان اینکه بیشترین فروش محصولات تولیدی این شرکت به کشور آمریکا بوده است، گفت: هم‌اکنون تنها شرکت ایرانی صادرکننده این تجهیزات به خارج از کشور هستیم.

سیداحمد مهدوی مدیرعامل شرکت پوشش‌های نانو ساختار، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری»، با بیان اینکه این شرکت دانش‌بنیان یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌های داخلی در حوزه طراحی و ساخت تجهیزات لایه‌نشانی در خلأ است، اظهار کرد: هم‌اکنون شرکت پوشش‌های نانو ساختار تنها شرکت ایرانی صادرکننده این تجهیزات به خارج از کشوراست. طی دو سال گذشته نزدیک ۲۰۰ دستگاه از تولیدات این شرکت به کشور‌های مختلف صادر شده است. تقربیا تمام نیاز‌های داخلی به بین دستگاه‌ها را مرتفع کردیم و هیچ دانشگاهی دیگر نیاز ندارد که این تجهیزات تحریمی را از خارج تامین کند.

رسوخ محصولات نانویی ایران در بازار آمریکا/  پوشش‌های نانوساختار بدون نیاز به واردات ساخته شد

مدیرعامل شرکت پوشش‌های نانوساختار، در خصوص فرآیند لایه نشانی در خلا تصریح کرد: در این فرآیند، یک محفظه عاری از هرگونه آلودگی و هوا، با فشاری یک میلیارد برابر اتمسفر، در فضایی کاملا تمیز، زمینه ساخت محصولات بسیاری از جمله تک لایه‌ای‌ها یا چند لایه‌ای‌ها را فراهم می‌کند. این تجهیزات کاربرد‌های مختلفی در ساخت قطعات الکترونیکی، سلول‌های خورشیدی، متالوژی، انواع اتصـالات، ضخـامت سنج کریسـتالی، انواع فشـارسنج ها، پمپ‌های روتاری، توربو، انواع شیر‌های خلأ دارد. این تجهیزات برای استفاده در مراکز آزمایشگاهی و دانشگاهی در سایز و مقیاس آزمایشگاهی طراحی و تولید می‌شود.

مهدوی اردکانی در مورد استاندارد‌های کسب شده شرکت تاکنون گفت: این شرکـت به عنوان اولین شرکـت ایرانی در این حوزه است که موفـق به اخذ مجوز CE سیستم مدیریت کیفیت و انطباق محصول با استاندارد‌های اتحادیه اروپا شده و بدین وسیله امکان ورود محصولات خود به بازار‌های جهانی را دارد.

مهدوی افزود: با توجه به اینکه در اروپا دفاتر را به ثبت رساندیم قطعات به صورت مجزا ارسال می‌شود و بخشی از این قطعات تحریمی هستند بنابراین خرید این قطعات به لحاظ تحریمی مشکلی را برای ما به وجود نمی‌آورد و خیلی راحت می‌توان از تمام دنیا خریداری کرد.

رسوخ محصولات نانویی ایران در بازار آمریکا/  پوشش‌های نانوساختار بدون نیاز به واردات ساخته شد

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه شرکت پوشش‌های نانو ساختار در حال حاضر ۸ نمایندگی در کشور‌های انگلیس، روسیه، اتریش، کانادا، رومانی، افریقای جنوبی و دو نمایندگی در هند دارد. بیشترین فروش ما به کشور آمریکا بوده است.

وی عمده مزیت این دستگاه‌ها را قیمت پایین و کیفیت بالا عنوان کرد و افزود: در تلاش هستیم که صادرات را تا پایان سالجاری افزایش دهیم. در حال حاضر ۲۵ نفر با این شرکت همکاری می‌کنند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی