کد خبر: ۱۸۳۷۱
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

گوگل با اینکار به دنبال عقب نماندن از اپل است

گوگل اعلام کرده که مکان یاب را برای دستگاه های اندروید توسعه دهد.

به گزارش «نبض فناوری»، با استفاده از دستگاه های مکان یاب اپل مانند AirTag وFind My iPhone ، گوگل اکنون در تلاش است تا با اندازه گیری دسترسی جدید خود برای ویژگی  Find My Device که معمولاً برای مکان یابی دستگاه های  اندروید استفاده می شود، از اپل جانماند. با این حال Find My Device فقط زمانی کار می کند که کاربر به اتصال اینترنت و حساب گوگل خود دسترسی داشته باشد.

هدف این نسخه جدید سرویس مکان یاب دستگاه  گوگل استفاده از منابع گسترده برای یافتن دستگاه شخص است. این ویژگی جدید حتی به کاربر اجازه می دهد تا از اندروید برای یافتن نه تنها دستگاه های خود بلکه سایر کاربران گوگل نیز استفاده کند.

به نظر می رسد که این ابزار جدید از طریق بلوتوث اجرا می شود، که عمدتا در صورت نزدیک بودن با دستگاه های مکان یابی و گمشده کار می کند. این سرویس ویژگی مفیدی برای اهداف امنیت و حفظ حریم خصوصی است. علاوه بر این این دستگاه احتمالاً می تواند در کنار Apple AirTag کار کند.

با توجه به اینکه افراد بیشتری از اندروید استفاده می کنند گوگل می تواند تأثیرگذارترین مکان یاب دستگاه را تاکنون توسعه دهد. توسعه دهندگان XDA گمان می كنند كه گوگل ممكن است در آندروید 12 آینده خود كه در سپتامبر 2021 منتشر می شود، اخبار بیشتری درباره این سرویس فاش كند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی