کد خبر: ۱۸۳۷۴
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

حسگرهای زیستی به کمک جراحان آمدند

حسگرهای زیستی نازک و قابل کشش می توانند جراحی را ایمن تر کنند.

به گزارش «نبض فناوری»، حسگرهای چاپ سه بعدی امکان ضبط و تصویربرداری همزمان از بافت ها و اندام ها را در طی مراحل جراحی فراهم می کنند.

بایو سنسورهای جدید برای ثبت و تصویربرداری همزمان از بافتها در طی مراحل جراحی کمک کننده هستند. در این عکس محققان بایوسنسور را به قلب یک خوک متصل کردند.

حسگرهای زیستی به کمک جراحان آمدند

یک تیم تحقیقاتی از آزمایشگاه ملی لوس آلاموس و دانشگاه پوردو، جوهرهای زیستی را برای حسگرهای زیستی تولید کرده اند که می تواند به محلی سازی مناطق بحرانی در بافت ها و اندام ها در طی عملیات جراحی کمک کند.

جوهر استفاده شده در حسگرها زیست سازگار است و طراحی کاربرپسند را با فریم های زمانی عالی قابل اجرا بیش از یک روز فراهم می کند.

حسگرهای زیستی جدید امکان ضبط و تصویربرداری همزمان از بافت ها و اندام ها را در طی مراحل جراحی فراهم می کنند. چی هوان لی ، استادیار مهندسی زیست پزشکی و استادیار مکانیک، گفت: ضبط و تصویربرداری همزمان می تواند در حین جراحی قلب در محلی سازی مناطق بحرانی و هدایت مداخلات جراحی مانند روشی برای بازیابی ریتم های طبیعی قلب مفید باشد.

لوس آلاموس مسئول فرمول بندی و سنتز مرکب های زیستی بود، با هدف ایجاد یک ماده فوق العاده نرم، نازک و قابل کشش برای حسگرهای زیستی که قادر به برقراری ارتباط بی نقص با سطح اندام ها باشد. آنها این کار را با استفاده از تکنیک های چاپ سه بعدی انجام دادند.

مواد سیلیكونی مایع هستند و مانند عسل جریان می یابند؛ به همین دلیل چاپ سه بعدی بدون افت و خیز و جریان در هنگام چاپ بسیار چالش برانگیز است. بسیار هیجان انگیز است که راهی برای ایجاد جوهرهای چاپی پیدا کرده اید که در طول فرآیند هیچ تغییر شکلی ندارند.

جوهرهای زیستی نرم تر از بافت هستند، بدون اینکه حسگر را تخریب کنند کش می آیند، چسبندگی طبیعی قابل اعتمادی به سطح مرطوب اندامها بدون نیاز به چسب های اضافی دارند.

نتایج نشان داد که حسگر زیستی قادر به اندازه گیری قابل اعتماد سیگنال الکتریکی است در حالی که عملکرد قلب را مختل نمی کند. این تحقیق امروز در Nature Communications منتشر شده است.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی