کد خبر: ۱۸۴۳۰
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰
توسط یک شرکت دانش بنیان؛

سامانه کالیبراسیون حسگر گاز بصورت رومیزی و قابل حمل طراحی شد/ ورود کالای مشابه به داخل ممنوع

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارس حسگر دامون، از ساخت نانوحسگرهای هیدروژن و الکل، سامانه کالیبراسیون حسگر گاز بصورت رومیزی و قابل حمل در این شرکت خبر داد.

سید محسن حسینی گلگو مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارس حسگر دامون، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه این شرکت با هدف طراحی و ساخت انواع حسگر گاز، سامانه‌های کالیبراسیون گاز و بینی الکترونیکی فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: در همین راستا طرح‌های پژوهشی متعددی را در زمینه‌های فوق به اتمام رساندیم به طوریکه این طرح‌ها در حوزه طراحی و ساخت نانوحسگر‌های هیدروژن و الکل، سامانه کالیبراسیون حسگر گاز بصورت رومیزی و قابل حمل است که توسعه همگی این طرح‌ها در نهایت منجر به ساخت محصول قابل ارائه به بازار شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در حوزه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع غذایی و پزشکی و تشخیص بیماری‌ها این تجهیزات کاربرد دارند.

مدیرعامل درباره سامانه کالیبراسیون حسگر گاز رومیزی، اضافه کرد: این سامانه در حوزه کنترل دمای محفظه آزمایش کنترل رطوبت محفظه آزمایش ثبت همزمان پاسخ چهار حسگر منوی کاربری آسان فعالیت می‌کند. همچنین آنالیز و اندازه گیری، تجهیزات اندازه گیری مهندسی و کنترل، سنسور‌های گازی و شعله، تست و کالیبراسیون حسگر‌های گازی از دیگر کاربرد‌های این سامانه است.

حسینی گفت: برخی از این تجهیزات کلیدی نوآورانه بوده و برای اولین بار در کشور طراحی و ساخته شده است. درحوزه کاربرد تشخیص گازهار حاصل از فرایند وارداتی از شرکت‌های آمریکایی و آلمانی است که امروزه امکان ساخت این تجهیزات در کشور فراهم شده است.

وی به محاسن این دستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: تعمیر و نگهداری از این تجهیزات در کشور با ساخت آن‌ها فراهم شده است در حالیکه دستگاه‌های وارداتی ندارند واگر با مشکل مواجه شوند باید این دستگاه‌ها را تعویض کرد. همچنین هزینه تمام شده نسبت به کالای مشابه پایین‌تر است. در حوزه نفت و گاز در صورت وجود خریدار ما توانایی تامین نیاز صنعت نفت و گاز و پتروشیمی را داریم متاسفانه عدم اعتماد به توانمندی داخلی باعث شده که بیشتر کالا‌ها با صرف هزینه گزاف از خارج وارد شوند در حالیکه نباید واردات کالای مشابه تولیدی در داخل صورت گیرد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: در صورت تامین منابع و تولید انبوه برنامه برای صادرات تجهیزات تولیدی در دستور کار است و در این زمینه نیاز به سرمایه‌گذار و حمایت‌های دولتی داریم.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی