کد خبر: ۱۸۴۴۲
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۵

هشدار جدی برای کاربران آیفون: مراقب شبکه های وای فای باشید

شبکه های وای فای با عنوان عجیب و غریب می توانند اتصال تلفن شما را برای همیشه از بین ببرند.

به گزارش «نبض فناوری»، یک نقص جدید می تواند اتصال بیسیم آیفون شما را به طور جدی آلوده کند. طبق گفته AppleInsider اگر سعی می کنید به Wi-Fi با عنوان عجیب و غریب متصل شوید، اتصال Wi-Fi آیفون شما قطع می شود.

این اشکال توسط مهندس معکوس کارل شو کشف شده است که یک نقطه اتصال Wi-Fi ایجاد می کند که وی آن را  "%p%s%s%s%s%n." نامگذاری کرده است. هنگامی که او سعی کرد آیفون خود را به هات اسپات متصل کند، قابلیت Wi-Fi این گوشی غیرفعال شد و هرچه تلاش کرد ( حتی نام آن را تغییر داد ) نتوانست عملکرد وای فای آیفون خود را بازگرداند.

به نظر می رسد این مسئله فقط در مورد آیفون باشد زیرا گوشی های اندرویدی بدون هیچ مشکلی قادر به ورود به نقطه اتصال بودند. برخی از محققان به این نتیجه رسیده اند که iOS علامت درصد را در جلوی نام هات اسپات  را به عنوان نشانه ای می خواند که باید بقیه کاراکترها به جای متن معمولی ساده به عنوان یک دستور یا یک متغیر رفتار شوند

پس از پیوستن به WiFi شخصی من با SSID  “%p%s%s%s%s%n”آیفون قابلیت WiFi را برای همیشه غیرفعال کرد. نه راه اندازی مجدد سیستم و نه تغییر SSID آن را برطرف نمی کند.

- برای جلوگیری از این اتفاق برای آیفون خود ، سعی نکنید به هات اسپاتی که با آنها آشنایی ندارید متصل شوید. اگر این اتفاق برای شما بیفتد با بازنشانی تنظیمات شبکه آیفون می توانید این مشکل را برطرف کنید. به Settings > General > Reset > Reset Network Settings > Confirm بروید. پس از راه اندازی مجدد آیفون، Wi-Fi خود را همانند حالت عادی تنظیم کنید.

برچسب ها: WiFi وای فای آیفون
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی