کد خبر: ۱۸۴۴۵
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۲

نصب پنل خورشیدی در فضا+فیلم

فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی برای نصب صفحات خورشیدی شش ساعت راهپیمایی انجام دادند.

به گزارش «نبض فناوری»، نصب موفقیت آمیز ایستگاه فضایی بین المللی در روز چهارشنبه انجام شد. ناسا اعلام کرد، فضانوردان فرانسوی و آمریکایی هنگام نصب صفحات خورشیدی جدید برای تقویت منابع تغذیه ایستگاه فضایی بین المللی شش ساعت راهپیمایی فضایی را طی کردند.

این دو فضانورد که در اواخر آوریل به ایستگاه فضایی رسیدند، باتری های داخلی لباس فضایی خود را در ساعت 11.42 به وقت گرینویچ فعال کردند و سپس دریچه خروجی ایستگاه را باز کردند.

توماس پسکت از آژانس فضایی اروپا به یک مهار بند قابل حمل در انتهای بازوی رباتیک Canadarm2 متصل است که آرایه های خورشیدی جدیدی را به سمت ساختار خرپای ایستگاه فضایی بین المللی حمل می کند.

پنل جدید خورشیدی با افزایش تقاضا برای آزمایشات و گردشگران فضایی، به ایستگاه نیرو می دهد. پنل های 19 متری (60 فوت) در اوایل ماه جاری توسط یک پرواز اسپیس ایکس بدون به ایستگاه تحویل داده شدند. قرار است فضانوردان نصب آرایه دوم صفحه خورشیدی را در روز جمعه به پایان برسانند.

این پنل ها هم عملیات روزانه و هم پروژه های تحقیقاتی و علمی انجام شده روی ISS را تأمین می کنند و عمر آنها 15 سال است.

اولین راهپیمایی فضایی در روز چهارشنبه با چند مشکل در مورد لباس یکی از فضانوردان روبرو شد.

فضانورد آمریکایی شین کیمبرو از دوربین کلاه ایمنی فضانورد آژانس فضایی اروپا دیده می شود که در حال باز شدن و تراز شدن صفحه خورشیدی پیچ و مهره های ثابت کننده است.

پیاده روی روز یکشنبه چهارمین باری بود که دو فضانورد با هم به فضا رفتند. علاوه بر پیاده روی فضایی روز چهارشنبه، آنها این کار را دو بار در یک مأموریت 2017 انجام دادند.

در مجموع، 240 راهپیمایی فضایی وجود داشته است که طی آن فضانوردان کار جمع آوری و نگهداری و همچنین به روزرسانی ایستگاه را انجام دادند.

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
وبگردی