کد خبر: ۱۸۴۴۷
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۶

عملکرد ارز دیجیتال استاتوس چگونه است؟

استاتوس یک پلتفرم پیام رسانی و رابط موبایلی است که برای تعامل با اپلیکیشن هایی که روی شبکه اتریوم اجرا می شوند، توسعه یافته اند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ارز دیجیتال استاتوس یک آلت کوین جذاب برای سرمایه گذاری بلندمدت است که توجهات بسیار زیادی را به خود جذب کرده است و عرضه اولیه جذاب و موفقی را پشت سر گذاشته است.

معرفی ارز دیجیتال استاتوس (SNT)

رمز ارز استاتوس (Status) چیست؟ استاتوس پلتفرمی است که زمینه ایجاد یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز را فراهم می‌کند. در این شبکه اجتماعی کاربران می‌توانند قابلیت‌های بسیار زیادی را داشته باشند و بر روی محتوا و اطلاعات خود تسلط کامل داشته باشند. در این شبکه حتی می‌توان برای کسانی که قصد پیام دادن به شما را دارند، کارمزد تعیین کرد. ویژگی‌های اجتماعی این شبکه بسیار جذاب و کارآمد هستند و می‌توانند صنعت شبکه‌های اجتماعی را متحول کنند.

به عبارت دیگر استاتوس یک پلتفرم پیام رسانی و رابط موبایلی است که برای تعامل با اپلیکیشن‌هایی که روی شبکه اتریوم اجرا می‌شوند، توسعه یافته اند.

عملکرد ارز دیجیتال استاتوس چگونه است؟

Status network token یا همان SNT توکن مورد استفاده در پلتفرم است که یک بازار اطلاع رسانی غیرمتمرکز، حاکمیت مشتری‌های استاتوس، به همراه محتوای تولید شده توسط کاربر در شبکه را تغذیه می‌کند. هدف نهایی استاتوس، سرعت بخشیدن به اتخاذ گسترده‌ای از اتریوم DApps است. این امر با هدف قرار دادن بخش کاربرانی که به سرعت در حال رشد تلفن‌های هوشمند هستند و کشف و استفاده DApps آسان و شهودی است، حاصل می‌شود.

استاتوس و اتریوم

Status راهکاری برای کاربران جهت کار کردن با بلاک چین اتریوم ارائه می‌دهد. بدون آنکه نیازی به دانلود داشته باشد.

کوین استاتوس

استاتوس نیز دارای کیف پول الکتریکی به نام eWallet است. کاربران با این کیف پول می‌توانند برای پرداخت در بازار و همچنین برای تجارت استفاده کنند.

Status همچنین پلت فرمی به نام dApps دارد که این پلت فرم فضایی را برای ایجاد معاملات دیجیتالی و همچنین برای امنیت در انجام آن‌ها ایجاد می‌کند. dApps انجام خرید و فروش را راحت تر، ازران و شفاف‌تر و همچنین از آن محافظت می‌کند و نقش مهمی در بخش رسانه‌ها نیز ایجاد می‌کند.

عملکرد ارز دیجیتال استاتوس چگونه است؟

نقش استاتوس برای هنرمندان

هنرمندان نیز از این پلت فرم برای دانلود و هماهنگ سازی استفاده میکنند که شامل یک پیام رسان رمز گذاری برای ایجاد چت و قرارداد‌های هوشمند شده است.

آینده ارز دیجیتال استاتوس (SNT) و فرصت‌های سرمایه گذاری

تلفن‌های هوشمند به وسیله‌ای برای ارتباط با اینترنت و به یک منبع اصلی و باارزش به‌منظور بهره‌گیری از این دنیای جذاب تبدیل‌شده‌اند.

با این‌وجود، دنیای اینترنت در حال حاضر در انحصار چند شرکت عظیم دنیا قرارگرفته است. به‌عنوان مثال شرکت گوگل در قسمت جست‌وجو مسلط است، پلتفرم فیس بوک بر رسانه‌های اجتماعی، واتس آپ در بخش پیام‌رسانی، آمازون در قسمت خرده‌فروشی و نرم‌افزار PayPal بر پرداخت‌های آنلاین حاکم است. این پلتفرم‌ها و نرم افزار‌های متمرکزی که همه ما در حال حاضر به آن‌ها نیازمند هستیم، طی سال‌های اخیر توانسته‌اند در قبال خدمات خود، سرمایه چند میلیارد دلاری کسب کنند. اما با گسترش ارز‌های دیجیتال و فناوری‌های بلاک چین که به‌صورت غیرمتمرکز کار می‌کنند، پیش‌بینی می‌شود که در آینده این رویه تغییر پیدا می‌کند.

به‌عنوان مثال ارز دیجیتال استاتوس، از پلتفرمی استفاده می‌کند که شیوه طراحی آن می‌تواند نحوه کار با شبکه اتریوم را کاملاً تغییر دهد. استاتوس به‌عنوان یک پیام‌رسان غیرمتمرکز و مرورگر، به کاربران این امکان را می‌دهد که با استفاده از تلفن همراه به شبکه اتریوم متصل شوند. ارز دیجیتال استاتوس فقط یک توکن به‌حساب نمی‌آید، بلکه بستری برای کاربران درون شبکه اتریوم فراهم می‌کند تا کار‌های بیشتری را بتوانند انجام دهند. استاتوس یک نرم‌افزار کیف پول مخصوص به خود دارد که کاربران می‌توانند در وب‌سایت رسمی این ارز دیجیتال آن را بارگیری کنند. با این‌وجود برای امنیت بیشتر، از کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند کیف پول‌های TREZOR یا Ledger Nano S نیز پشتیبانی می‌کند.

تیم توسعه‌دهنده استاتوس امیدوار است، علاوه بر ارتقا پذیرش شبکه، بتواند ویژگی‌هایی نظیر حریم خصوصی، آزادی، امنیت و شفافیت را نیز در پلتفرم خود گسترش دهد. توکن شبکه استاتوس یکی از توکن‌های اتریوم است که به‌وسیله سیستم عامل‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. این توکن به کاربران این امکان را می‌دهد تا از آن به عنوان بستری برای انتقال پیام و وسیله‌ای برای دسترسی به برنامه‌های غیرمتمرکز استفاده کنند. این سیستم براساس تکنولوژی‌های همتا به همتا ساخته‌شده و ابزاری است که به اعضای جامعه اتریوم اجازه تعامل با یکدیگر و همچنین استفاده از برنامه‌ها را می‌دهد.

عملکرد ارز دیجیتال استاتوس چگونه است؟

به عبارت دیگر یک اقدام اساسی که می‌تواند به نفع استاتوس کار کند، برنامه incubation آن است که در آوریل ۲۰۱۸ راه اندازی شد. این برنامه برای ترویج فناوری بلاکچین و تأمین بودجه پروژه‌های مبتنی بر blockchain از جمله ذخیره سازی، حاکمیت، محاسبات مبتنی بر blockchain راه اندازی شده است. ایده این است که اکوسیستم Web۳ برای کاربرانی که علاقه‌مند به SNT و فناوری آن هستند بسیار کاربردی‌تر و قدرتمندتر شود.

با این وجود، اگر استاتوس استراتژی بازاریابی بهتری را اتخاذ نکند تا از این طریق در معرض دید بیشتر برای مشاغل مرتبط با Web۳ و وضعیت Incubate قرار بگیرد، رشد چشم گیر در دسترس نخواهد بود.

از طرف دیگر، تا زمانی که اتریوم به عنوان یک بستر امیدوار کننده زندگی کند، SNT ارزشمند خواهد بود و در صورت دستیابی به دیداری که در ذهن خود بعنوان یک شبکه اجتماعی قدرتمند کاربر بر خلاف شبکه‌های میراث دارد، می‌تواند به یک سرمایه گذاری بسیار سودآور تبدیل شود.

عملکرد ارز دیجیتال استاتوس چگونه است؟

به صورت خلاصه می‌توان گفت که استاتوس برای تعامل با DApp‌ها در شبکه اتریوم به وجود آمده است و به عنوان یک پلتفرم پیام رسانی و یک مرورگر Web۳ نیز عمل می‌کند. در حقیقت کسانی که به اینترنت دسترسی داشته باشند، قادرند از اپلیکیشن استاتوس به منظور پرداخت‌های نظیر به نظیر و همین طور ارتباطات رمز گذاری شده همتا به همتا استفاده کنید. این پلتفرم از پروتکل Whisper V۵ برای نود‌ها و پشتیبانی از چت غیرمتمرکز بهره می‌گیرد.

مزایای ارز دیجیتال استاتوس

خدمات منحصر به فرد و رقبای کم در بین دیگر ارز‌ها و پروژه‌های دیگر مطابق با بلاکچین.
متن باز بودن کل پروژه که موجب شفافیت آن شده است و یک امتیاز بزرگ برای پروژه محسوب می‌شود.
فراهم سازی پلاتفرمی مستقل به منظور جمع آوری اپلیکیشن‌های توزیع شده بر روی سیستم عامل‌های موبایل مثل اندروید و آی او اس.

معایب ارز دیجیتال استاتوس

ساده و ابتدایی بودن رابط کاربری که چندان مورد پسند کاربران نمی‌باشد.

تمایل دولت‌ها برای تنظیم و ایجاد مقررات در بازار‌های اپلیکیشن‌ها احتمالا بر روی استاتوس نیز اثرگذار خواهد بود.

همه خدمات ارائه شده بر روی این پلتفرم رایگان نیست و بیشتر آن‌ها مثل اعلان پوش، پیام رسانی، مدیریت چت‌های گروهی و تراکنش‌های کوچک همگی برای کاربران هزینه به همراه خواهد داشت و در مقابل پرداخت SNT انجام پذیر خواهند بود.

باید گفت که پلتفرم استاتوس یک سرویس تلفن همراه است که می‌تواند تمام قابلیت‌های شبکه اتریوم را در اختیار کاربران قرار دهد. امکانات این پروژه بسیار زیاد است و کاربران استاتوس به تمام برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز اتریوم دسترسی دارند. استاتوس یک پروژه متمرکز بر محتوا و متن‌باز است و تیم توسعه‌دهنده آن قصد دارد در آینده سیستم وبی راه‌اندازی کند، که به ­صورت غیرمتمرکز عمل می‌کند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مریخ
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
تابناک جان مردم را برای خرید شت کوین تشویق نکن اوضاع بازار رمز ارز خیلی خرابه
0
0
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی