کد خبر: ۱۸۵۱۹
|
۰۲ تير ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۴

محصولات زیستی ایران‌ساخت به شرق آفریقا رسید

با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری مسیر ورود محصولات دانش بنیان زیستی ایران‌ساخت به بازار منطقه شرق آفریقا تسهیل شد.

به گزارش« نبض فناوری» این کار با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری شرکت گسترش صادرات داتیس پارس اجرایی و دفتر تخصصی صادرات محصولات زیست‌فناورانه ایرانی در منطقه شرق آفریقا ایجاد شد. محل این دفتر در کشور اوگاندا و در شهر کامپالا مرکز این کشور است.

در حال حاضر این دفتر به صورت تخصصی در زمینه «انواع نهاده‌های کشاورزی»، «محصولات پروبیوتیک انسانی و دامی»، «انواع مکمل‌های غذایی دامی»، «محصولات دارویی»، «کیت‌های تشخیصی» و «تجهیزات» فعالیت می‌کند.

برای اجرایی شدن این کار در مرحله نخست از طریق ایجاد یک مزرعه نمونه به وسعت 10 هکتار و با استفاده از انواع کود و بذر 8 شرکت ایرانی، بازاریابی و تست محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در حال پیگیری و انجام است.

در مرحله بعد، محصولات 10 شرکت دیگر با محوریت «مکمل‌های دامی» و «پروبیوتیک‌های انسانی» انتخاب شده است تا پس از بازاریابی و تست محصولات، به بازار این منطقه وارد شود.

ایجاد دفاتر تخصصی خارجی در دیگر کشورها اقدامی است که ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان زیستی در بازارهای بین‌المللی اجرایی کرده است. قرار بر این است که تا پایان سال 1400 دفاتر تخصصی در دیگر کشورها نیز ایجاد شود.

اوگاندا با داشتن ذخائر ارزشمند طبیعی، اراضی بسیار حاصلخیز، ثبات قابل ملاحظه سیاسی و رشد اقتصادی مداوم یکی از کشورهای شش گانه هدف جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه مناسبات اقتصادی با قاره آفریقا بشمار می رود. به همین دلیل این کشور به عنوان دومین مقصد محصولات زیستی دانش بنیان ایرانی انتخاب شده است.

ارسال نظرات
در آستانه برگزاری رویداد سالانه I/O انجام شد رونمایی گوگل از پیشرفت‌ جدید هوش‌ مصنوعی خود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 اردیبهشت 1403 نرخ تسلط بازار بیت‌کوین چه میزان است؟
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
وبگردی