کد خبر: ۱۸۵۷۰
|
۰۳ تير ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

گوگل با چالش قانونی دیگری از سوی اتحادیه اروپا روبرو شد

کمیسیون اروپا تحقیقات جدیدی را درباره شرکت آمریکایی گوگل آغاز کرده است تا مشخص کند که آیا این غول فناوری به نفع خدمات تبلیغات نمایش آنلاین خود جانبداری کرده و مقررات ضد انحصاری اتحادیه اروپا را نقض کرده است یا خیر.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از راشاتودی، کمیسیون اروپا تحقیقات جدیدی را درباره شرکت آمریکایی گوگل آغاز کرده است تا مشخص کند که آیا این غول فناوری به نفع خدمات تبلیغات نمایش آنلاین خود جانبداری کرده و مقررات ضد انحصاری اتحادیه اروپا را نقض کرده است یا خیر.

بر اساس این گزارش، مارگرت وستاگر، معاون اجرایی کمیسیون اروپا در بیانیه ای گفت: ما نگران این موضوع هستیم که گوگل باعث شده باشد رقابت برای شرکت های فعال در زمینه خدمات تبلیغات آنلاین دشوارتر شده باشد.

وستاگر در ادامه تاکید کرد که این شرکت آمریکایی "تقریباً در تمام سطوح زنجیره تأمین برای تبلیغات نمایش آنلاین" حضور داشته است ، چرا که اطلاعاتی را که برای تبلیغات هدفمند مورد استفاده قرار می گرفت، جمع آوری می کرد، فضای تبلیغاتی را می فروخت و همچنین به عنوان واسطه نیز در تبلیغات آنلاین فعالیت می کرد.
این کمیسیون در حال برنامه ریزی برای ارزیابی محدودیت های اعمال شده توسط گوگل بر توانایی تبلیغ کنندگان، ناشران و سایر اشخاص ثالث در دسترسی به داده های مربوط به هویت کاربر و رفتار کاربر است.

این تحقیقات به لیستی از تحقیقات و جریمه هایی که طی سالهای اخیر در فضای نظارتی اتحادیه اروپا علیه گوگل رخ داده است، اضافه می شود.

اوایل ماه جاری میلادی، ناظر رقابت فرانسه به دلیل سوءاستفاده از قدرت بازار خود در صنعت تبلیغات آنلاین، گوگل را 220 میلیون یورو (262 میلیون دلار) جریمه کرد.
منبع: تسنیم

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی