کد خبر: ۱۸۵۷۱
|
۰۳ تير ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

رقیب تراشی AMD برای انویدیا با ارائه یک قابلیت جدید

پس از مدت‌ها انتظار شرکت AMD فناوری FidelityFX Super Resolution را برای رقابت با فناوری مشابه شرکت انویدیا عرضه کرد.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از جی اس ام آرنا، پس از مدت‌ها انتظار، شرکت AMD فناوری FidelityFX Super Resolution که به اختصار FSR نامیده می‌شود را برای رقابت با فناوری NVIDIA DLSS، عرضه کرد. شرکت انویدیا برای مدت‌های طولانی یک برگ برنده بزرگ به نام فناوری DLSS را در اختیار داشت. این فناوری با رخنه در بازی‌های متعدد، منجر به عقب ماندن شدید AMD از بازار شد.

فناوری‌های FidelityFX Super Resolution و DLSS وظیفه افزایش نرخ فریم با حفظ کیفیت و گرافیک بازی را بر عهده دارند. این جمله ساده‌ترین تعریف این دو فناوری است. با این وجود هوش مصنوعی و الگوریتم‌های پیشرفته ارتقاء تصویر نیز، در این میان تأثیر زیادی دارند.

شرکت AMD از امروز انتشار فناوری FidelityFX Super Resolution را با ۷ بازی آغاز کرد. شرکت AMD فهرستی از ۷ بازی که در حال حاضر از FSR پشتیبانی می‌کنند را منتشر کرده که بازی‌های دیگری هم در آینده به این فهرست اضافه می‌شوند.

رقیب تراشی AMD برای انویدیا با ارائه یک قابلیت جدید

فناوری FidelityFX Super Resolution بهتر است یا DLSS ؟

کاربران می‌توانند فناوری FidelityFX Super Resolution را در ۴ وضعیت متفاوت Ultra Quality، Quality، Balanced و Performance تنظیم کنند. شرکت AMD ادعا می‌کند که FSR این شرکت از رقیب خود یعنی NVIDIA DLSS بهتر بوده و در بخش رزولوشن و گرافیک، عملکرد بهتری را به نمایش می‌گذارد.

یکی از ویژگی‌های برجسته فناوری FSR پشتیبانی از طیف بزرگی از انواع کارت‌های گرافیک است. به گفته AMD تمامی کارت‌های گرافیک RDNA ۲ و RDNA ۱ شامل RX ۶۰۰۰ و RX ۵۰۰۰، کارت‌های گرافیک RX Vega، کارت‌های گرافیک RX ۵۰۰ و RX ۴۰۰ از پولاریس، تمامی APU‌های مبتنی بر معماری ZEN از سری Ryzen ۲۰۰۰ به بعد، کارت‌های گرافیک سری NVIDIA GeForce RTX ۳۰، سری RTX ۲۰ و حتی سری GeForce GTX ۱۶ مشمول استفاده از FSR می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها: تراشه فناوری بازی
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی