کد خبر: ۱۸۵۷۵
|
۰۳ تير ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

کانون توسعه فناوری در صنعت لوازم خانگی تاسیس شد

کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار برای ایجاد تحول فناورانه در صنعت لوازم خانگی تاسیس شد.

به گزارش« نبض فناوری» با توجه به نوسانات نرخ ارز و چالش‌های وارداتی ناشی از تحریم، محصولات وارداتی لوازم خانگی دچار افزایش قیمت قابل توجهی شدند.

این موضوع یک فضای تنفس و فعالیت برای شرکت‌های ایرانی سازنده لوازم خانگی ایجاد کرد.

در این بین شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با تاسیس واحد تحقیق و توسعه، توانستند بسیاری از لوازم و تجهیزات فناورانه مانند موتور و کمپرسور را داخلی‌سازی کنند، به نحوی که علاوه بر اختلاف قیمت، کیفیت خوب و روبه بهبود لوازم خانگی ایرانی نیز باعث جذب هر چه بیشتر مشتری داخلی شد.

با توجه به گردش مالی قابل توجه این حوزه و نیاز مبرم شهروندان به لوازم خانگی با کیفیت، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از ایجاد کانون هماهنگی، دانش، صنعت و بازار لوازم خانگی حمایت کرد.

این کانون که با حضور بسیاری از چهره‌های سرشناس صنفی و تولیدی این حوزه تشکیل شد، ماموریت یافت تا در راستای توسعه دامنه نفوذ هر چه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در این صنعت بکوشد و برای افزایش هم‌افزایی میان دو نهاد دانشگاه و صنعت، تلاش کند.

با توجه به این موضوع که صنعت لوازم خانگی دارای تغییرات بسیار سریعی است و هر روز محصولات جدیدتری به بازار می‌آید، لازم است که کارخانجات تولیدی دارای بعد فناورانه بسیار قوی باشند، این مسئله نیز محقق نمی‌شود، مگر از طریق ایجاد اشتراک منافع و گسترش همکاری میان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور از یک سو و صنایع این حوزه از طریف دیگر.

عبدالرضا مجدالدین مدیرکل دفتر کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در مراسمی که برای تصویب اساسنامه، انتخاب هیئت مدیره و آغاز به کار رسمی کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار، برگزار شد، بر لزوم نقش هماهنگ‌ساز این کانون تاکید کرد و از اعضای آن خواست تا فعالیت در حوزه تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه را در دستور کار خود قرار دهند.

مسئول حوزه کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار همچنین بر حمایت کامل معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از طرح‌های قابل اجراء و فناورانه‌ای که از سوی کانون معرفی شوند، تاکید کرد.

هیئت مدیره کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار لوازم خانگی از ۷ عضو هفت عضو متشکل از نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، دو نفر اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها یا مراکز نوآوری شرکت‌ها و همچنین چهار نفر از اعضای بدنه صنعت و بازار لوازم خانگی، تشکیل شده است.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی