کد خبر: ۱۸۵۷۹
|
۰۴ تير ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۰

سامسونگ پتنت اسمارت‌فون رول شونده با دوربین سلفی مخفی را ثبت کرد

کمپانی کره‌ای سامسونگ ورژن دیگری از اسمارت‌فون مجهز به نمایشگر انعطاف‌پذیر را ارائه نموده است. این‌بار در خصوص دستگاهی صحبت می‌کنیم که بدنه‌ای آن در راستای عرضی کشیده می‌شود.

به گزارش «نبض فناوری»، بر اساس اعلام وبسایت LetsGoDigital اطلاعات مربوط به این محصول در وبسایت دفتر ثبت اختراعات و نمادهای تجاری ایالات‌متحده (USPTO) و پایگاه داده سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) منتشر شده است.

این دستگاه در وضعیت تا شده مشابه یک اسمارت‌فون سنتی All-in-One است. کاربران در صورت لزوم می‌توانند کیس دستگاه را گسترش داده و آن‌را به یک تبلت کوچک تبدیل نمایند. در عین‌حال نمایشگر انعطاف‌پذیر که به سمت داخل جمع شده است؛ فضای نمایشی را به اندازه حدودا یک‌سوم افزایش خواهد داد.

دوربین جلویی زیر نمایشگر یکی از ویژگی‌های شاخص دستگاه محسوب می‌شود. اسکنر اثرانگشت نیز در قسمت زیرین نمایشگر تعبیه خواهد شد. پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه روی پنل پشتی گوشی قابل رویت است. از جمله امکانات دیگر می‌توان به اسپیکرهای استریو و پورت USB Type-C اشاره کرد. در حال حاضر یک اسمارت‌فون قابل گسترش با طراحی توصیف شده صرفا در اسناد مربوط به پتنت به چشم می‌خورد. با این‌حال برنامه‌های سامسونگ برای عرضه تجاری این محصول به بازار هنوز اعلام نشده است.

سامسونگ شایعه خرید پنل اولد از ال‌جی را تکذیب کرد

طی ماه‌های اخیر شایعاتی مطرح شد که نشان می‌داد شرکت سامسونگ قصد دارد پنل‌های اولد موردنیاز خود را از رقیب دیرینه یعنی ال‌جی دیسپلی خریداری خواهد کرد. با این‌حال به گفته وبسایت SamMobile، شرکت سامسونگ این بیانیه‌ها را تکذیب نموده و خاطرنشان می‌کند که هرگز چنین سناریویی را مدنظر قرار نداده است. علاوه بر این غول کره‌ای اعلام کرده که فناوری تولید ماتریس QLED این شرکت برای تلویزیون‌ها بسیار برتر از تکنولوژی اولد است.

بر اساس گزارشات هان جونگ هی؛ نایب رئیس بخش نمایش‌های بصری سامسونگ بارها شایعات مربوط به ارتباط با ال‌جی را تکذیب کرد. یکی دیگر از سخنگویان سامسونگ اخیرا ضمن گفتگو با وبسایت IT Chosun اعلام کرد: “ما کماکان بر این باوریم که کیفیت تصویر تلویزیون‌های QLED سامسونگ در مقایسه با مدل‌های اولد به‌مراتب بهتر است. اکنون مایل هستیم که اعلام کنیم تمامی شایعات پیشین کاملا بی‌اساس هستند. واقعیت این است که هزینه تولید پنل‌های LCD در حال افزایش بوده و ما با شرایط دشواری مواجه هستیم. اما ما به‌عنوان یک کمپانی تراز اول در بازار، ظرفیت کافی برای غلبه بر تمامی مشکلات را در اختیار داریم.”

سامسونگ پتنت اسمارت‌فون رول شونده با دوربین سلفی مخفی را ثبت کرد

بر اساس شایعات شرکت سامسونگ احتمالا سفارش بین 2 تا 3 میلیون پنل اولد را به ال‌جی ارائه می‌دهد. با توجه به این موضوع سامسونگ قصد داشت نخستین تلویزیون‌های اولد خود را در 3 ماهه دوم سال جاری میلادی یا 3 ماهه نخست سال 2022 عرضه نماید. ظاهرا سودآوری کمتر واحد تولید تلویزیون‌های سامسونگ و رقابت بسیار فشرده با برخی کمپانی‌های چینی تولیدکننده تلویزیون نظیر هایسنس، TCL و شیائومی، غول کره‌ای را وادار به انجام چنین اقدامی نموده است.

به گفته تحلیل‌گران، سامسونگ طی یک دهه گذشته در زمینه توسعه تولید پنل‌های QLED و رقابت با تلویزیون‌های اولد سرمایه‌گذاری هنگفتی انجام داده است. بنابراین تصمیم مبنی بر استفاده از پنل‌های اولد در تلویزیون‌ها، ادعاهای پیشین کمپانی مبنی بر برتری فناوری QLED نسبت به اولد را رد می‌کند.

منبع/ آی‌تی‌رسان 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
نگین
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
عالیه دوسشدارم
0
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی