کد خبر: ۱۸۵۹۹
|
۰۴ تير ۱۴۰۰ | ۲۰:۴۰

تولید اولین عینک آفتابی دو کانونی جهان

تا به حال تولید عینک آفتابی طبی دوکانونی با قابلیت همزمان دوربین و نزدیک بینی سابقه نداشته، اما پژوهشگران عینک آفتابی ساخته‌اند که با یک فرمان لمسی بین این دو حالت تغییر وضعیت می‌دهد.

به گزارش «نبض فناوری»، نیواطلس اعلام کرد، عینک آفتابی مذکور در حالت عادی بر روی حالت دوربین تنظیم شده، اما با فشردن نوک انگشت بر روی دسته‌اش به حالت نزدیک بین برای مطالعه متون تغییر حالت می‌دهد.

این عینک که توسط استارت اپ دیپ اپتیکس تولید شده، ۳۲ شمالی نام دارد و مانند سایر عینک‌های آفتابی از چشم در برابر اشعه ماورا بنفش حفاظت می‌کند. افرادی که مشکل نزدیک بینی دارند برای فعال کردن این حالت با انگشت بازوی عینک را فشار می‌دهند که این کار باعث افزایش قدرت بزرگ کردن متون نزدیک می‌شود و لذا خواندن منوی رستوران، صفحه گوشی و ساعت مچی و غیره ساده‌تر می‌شود.

بر روی شیشه‌های این عینک یک پوشش شفاف کریستال مایع اضافه شده که تقویت آن موجب نزدیک بین شدن عینک آفتابی می‌شود. با لمس مجدد دسته عینک، می‌توان آن را به حالت دوربین بازگرداند.

اپلیکیشن تلفن همراه این عینک تنظیم مقدار نزدیک بین بودن لنزهای آن را ممکن می‌کند تا از طریق بلوتوث بتوان این کار را انجام داد. با توجه به اینکه تنها بخشی از شیشه‌های عینک به این پوشش ال سی دی مجهز است می‌توان از بالای شیشه کماکان در حالت دوربین استفاده کرد. این عینک در آینده نزدیک به قیمت ۴۴۹ دلار عرضه می‌شود.

منبع/ مهر 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی