کد خبر: ۱۸۶۱۷
|
۰۵ تير ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

عملکرد برنامه ها در اپل با یک اصلاح کوچک بهتر می شود

شرکت اپل تغییر جدیدی را در مورد نرم افزار های آیپد خود ارائه داده است که عملکرد آن را بهتر خواهد کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، آیپد در حال حاضر قدرتمندتر و سازگارتر از چیزی که بسیاری از ما 11 سال پیش هنگام عرضه اولین مدل تصور می کردیم. امروزه افرادی که جدیدترین iPad Pro را دارند می توانند از سخت افزار پرقدرت و سرعتی برابر با MacBook Pro بهره ببرند. اما یکی از مواردی که تبلت اپل هنوز از MacOS عقب است، نرم افزار سطح پرو است. این مشکل ممکن است با تغییر جدیدی که اپل ارائه داده تغییر کند.

اپل در سند توسعه دهنده که توسط MacRumors مشاهده و در کنار آخرین نرم افزار بتا iOS و iPadOS منتشر شد، اعلام کرده که سازندگان برنامه اکنون می توانند حافظه (RAM) بیشتری را برای برنامه های خود درخواست کنند. حافظه برنامه بیشتر در دسترس به معنای عملکرد بهتر و محدودیت کمتر است. بنابراین برنامه ای مانند فتوشاپ می تواند به طور بالقوه از لایه های تصویر بیشتری پشتیبانی کند. یا نرم افزار ویرایش ویدیوی iPad مانند LumaFusion می تواند جدول زمانی بیشتری از یک پروژه ویدیویی را به یاد آورد.

پیش از این، اپل برنامه های خود را به حداکثر 5 گیگابایت حافظه محدود کرده بود، در حالی که برنامه های شخصی را به کمتر از یک سوم ظرفیت فوق العاده قدرتمند M1 iPad Pro محدود می کرد.

طبق قانون جدید ، اپل مشخص نکرده که برنامه ها می توانند چه مقدار رم اضافی د استفاده کنند و توسعه دهندگان برنامه به طور پیش فرض حافظه اضافی را دریافت نمی کنند. آنها برای اینکار باید درخواستی را به سازنده آیفون ارسال کنند.

حافظه اضافی موجود نیز در همه دستگاه های Apple در دسترس نخواهد بود. احتمالاً محدود به دستگاه های سطح بالا مانند M1 iPad Pro و شاید تلفن های هوشمند آینده مانند iPhone 13 Pro باشد.

اپل برای تبدیل تبلت خود به جایگزینی برای رایانه شخصی Mac یا Windows روندی آهسته و ثابت را طی کرده است. در حالی که بسیاری از مشتریان این شرکت امیدوار بودند که تغییرات چشمگیری در iPadOS 15 آینده ایجاد شود، این قانون جدید می تواند گام بعدی دیگری در توانایی iPad برای رقابت با یک لپ تاپ یا رایانه رومیزی قدرتمند باشد.

برچسب ها: اپل برنامه آیپد
ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی