کد خبر: ۱۸۶۸۹
|
۰۷ تير ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

پاناسونیک سهام ۳.۶ میلیاردی اش در تسلا را فروخت

شرکت ژاپنی پاناسونیک به منظور افزایش نقدینگی برای خرید شرکتی نرم افزاری سهام میلیارد دلاری خودش را در تسلا فروخت.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از بلومبرگ؛ شرکت پاناسونیک سهام میلیارد دلاری خودش در تسلا را به فروش رساند و قصد دارد شرکت Blue Yonder را که ارزشی معادل ۷ میلیارد دلار دارد، بخرد. البته سخنگوی پاناسونیک اعلام کرد که همکاری این شرکت با تسلا پایان نمی‌پذیرد و ممکن است سرمایه گذاری‌های جدیدی ایجاد شود. این شرکت هدفش از فروش را افزایش نقدینگی برای مالکیت بر شرکتی جدید عنوان کرد.

همکاری با تسلا ادامه دارد

یوکی کوسومی، مدیرعامل پاناسونیک اعلام کرد این شرکت قصد دارد به شرط موفقیت نمونه اولیه، سرمایه گذاری بزرگ دیگری در تولید سلول باتری‌های جدید ۴۶۸۰ لیتیوم یونی تسلا انجام دهد. این شرکت با انتشار بیانیه‌ای باز هم تاکید کرد که فروش سهامش در تسلا ارتباطی با پایان همکاری با این شرکت ندارد و فقط یکی از اهداف برنامه‌های راهبردی شرکت بوده است.

پاناسونیک سهام ۳.۶ میلیاردی اش در تسلا را فروخت

شرکت پاناسونیک در سال ۲۰۱۰ حدود ۱.۴ میلیون دلار سهام از تسلا را با ارزش ۲۱.۱۵ دلار و به قیمت ۳۰ میلیون دلار خرید. سهام این شرکت در تسلا اواخر سال گذشته به ۷۳۱ میلیون دلار رسید و به تازگی و در چند ماه اخیر نیز این سهام به ۳.۶ میلیارد دلار رسید. کارشناسان گفتند سود به دست آمده از فروش سهام به پاناسونیک کمک خواهد کرد تا شرکت نرم افزاری آمریکایی Blue Yonder را که ارزشی ۷ میلیارد دلاری دارد  بخرد.

پاناسونیک سهام ۳.۶ میلیاردی اش در تسلا را فروخت

در گذشته تنها تامین کننده باتری برای تسلا، شرکت پاناسونیک بود. اما تسلا به تازگی فرآیند تولید و توسعه باتری‌های خودش را آغاز کرده و با تامین کنندگان چینی از جمله LG Chem و CATL نیز همکاری دارد. پاناسونیک به تازگی اعلام کرد که حمایت از تسلا را کاهش می‌دهد و باتری‌های مورد نیاز برای سایر خودروسازان جهانی را هم تامین می‌کند. به هر حال، پاناسونیک همچنان قصد دارد در بخش عمده‌ای از شرکت تسلا باقی بماند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی