کد خبر: ۱۸۷۰۰
|
۰۷ تير ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۰

ابزاری که سازگاری تمام قطعات کامپیوتر با ویندوز ۱۱ را بررسی می‌کند

به‌تازگی ابزاری معرفی شده است که با بررسی دقیق سخت‌افزار کامپیوتر کاربر، می‌تواند دلایل سازگار نبودن آن با ویندوز ۱۱ را ارائه دهد.

به گزارش «نبض فناوری»،چند روزی است که مایکروسافت جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز را معرفی کرده است. ویندوز ۱۱ هفته‌ گذشته رونمایی شد و توانست نظر بسیاری از کاربران و علاقه‌مندان به محصولات فناوری را به خود جلب کند؛ اما مشکلاتی نیز بر سر راه علاقه‌مندان به استفاده از آخرین نسخه از سیستم‌عامل مایکروسافت وجود دارد.

تیم پشتیبانی مایکروسافت برای رفع این مشکل راه حلی را به طرفداران اعلام کرده است که می تواند باعث بهبود مراحل نصب نسخه به روز  ویندوز شود. شرکت مایکروسافت برنامه "PC Health Check" خود را برای نشان دادن اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چرا کامپیوتر شما قادر به اجرای ویندوز ۱۱ نیست، به روز کرده است تا به شما کمک کند با برخی از سردرگمی‌های موجود در مورد سازگاری مقابله کنید.

ویندوز ۱۱

کاربران برای استفاده از این ویندوز که قابلیت‌های زیادی دارد باید از سیستم‌هایی استفاده کنند که موارد مورد نیاز برای اجرای این سیستم عامل جدید را داشته باشد و علاقه‌مندان برای نصب بعضی از نرم افزار‌ها و بازی‌ها در نسخه جدید مایکروسافت با چالش‌هایی رو به رو هستند.

با توجه به اینکه بیشتر مردم از سیستم‌هایی با سخت افزار‌های قدیمی یا به روز نشده استفاده می‌کنند دسترسی به ویندوز ۱۱ که سخت افزار خاصی برای بهره مندی از آن نیاز است برای اکثر مردم کار راحتی نخواهد بود و به طبع افراد به دلیل آشنا نبودن با ویژگی‌های سیستم‌های خانگی خودشان نمیتوانند تشخیص دهند که امکان نصب ویندوز 11 روی رایانه آن‌ها وجود دارد یا خیر. در همین راستا، MSPowerUser گزارش می‌دهد که ابزاری توسعه یافته است تا سخت‌افزار کامپیوتر شخصی کاربر را بررسی و مشخص می‌کند که ویندوز ۱۱ از چه نظر با سخت‌افزار دستگاه وی سازگار است و چه دلایلی مانع نصب آن روی کامپیوتر شخصی کاربر می‌شود.

ابزار جدید

ابزار مورد نظر که "WhyNotWin۱۱ " نام دارد، به‌صورت خودکار فعالیت می‌کند و پس از بررسی اجزای مختلف سخت‌افزاری کامپیوتر، مشخص می‌سازد که به چه دلایلی کاربر امکان نصب ویندوز ۱۱ روی دستگاه خود ندارد. طبق آماری که منتشر شده است بیش از دو سوم کامپیوتر‌های موجود قادر به استفاده از ویندوز ۱۱‌ نیستند و خب با وجود چنین ابزاری کاربران به راحتی علل سازگار نبودن با نسخه جدید ویندوز را تشخیص داده و میتوانند با نصب آن اقدام به تغییر در سخت افزار دستگاه خود کنند. این ابزار هوشمند می تواند سبب بالا رفتن آمار نصب این نسخه از ویندوز در جهان شود که شرکت مایکروسافت سود زیادی از این ماجرا خواهد برد.

whyNotwin 11

در نهایت می‌توان گفت با پیشرفت تکنولوژی و گسترش مرز‌های علم و دانش و به روز آوری محصولات متنوع توسط دانشمندان سبک زندگی انسان در دنیای امروز دچار تحولات گوناگونی شده است و هر لحظه در تغییر است و بشر در قرن حاضر، با تنوع تجهیزات در عرصه های مختلف مواجه شده است و در چرخه زندگی ماشینی بدون بهره مندی از این فناوری زندگی بسیار سخت خواهد شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی