کد خبر: ۱۸۷۰۵
|
۰۷ تير ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۰
نبض فناوری گزارش می‌دهد؛

باید بسترهای حمایت از دانش‌بنیان‌ها را به صورت جامع ریل گذاری کرد/ کشور نیازمند اقتصادی پویا است

کارشناسان براین باورند که باید فرهنگ مصرف برند داخلی را جایگزین برند و کالاهای خارجی کرد؛ البته دولت باید از تولید کالای با کیفیت داخل حمایت کرده، جلوی کالاهای مشابه خارجی را بگیرد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» بحث حمایت از ساخت داخل و جهش تولید یکی از موضوعاتی که هر ساله مورد توجه قرار می‌گیرد تا از این طریق تلگنری برای مسئولان کشور باشد و بتوانند در راستای حمایت از شرکت‌های تولیدی دانش‌بنیان گام بردارند؛ اما نکته‌ای که در این میان حائز اهمیت است بی‌توجهی برخی از مسئولان کشور به این شرکت‌های تولیدی است در حالیکه این شرکت‌ها در تمام شرایط سخت تحریم توانسته‌اند در بخش‌های کلیدی راهگشا باشند و بخشی از نیاز‌های اساسی کشور را تامین کنند.

علیرضا حسینیان کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به موانع و مشکلات پیش روی شرکت‌های تولیدی دانش‌بنیان گفت: دولت باید بستر‌های حمایتی را در راستای توسعه اقتصادی کشور فراهم سازد تا قوانین امور گمرکی، قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، قانون حدأکثر استفاده از توان داخلی باید به صورت اجمالی در کشور اجرا شود.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز در افق ۱۴۰۴ برخورداری از دانش پیشرفته، توانا در تولید علم و فناوری، متکی بر سهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ملی است محقق نمی‌شود مگر در پرتوی مانع زدایی و پشتیبانی و حمایت از کالای ساخت داخلی است. این حمایت نیز نیازمند تامین بستر‌های لازم و ریل گذاری است، بنابراین باید فرهنگ مصرف برند داخلی را جایگزین برند و کالا‌های خارجی کرد؛ البته دولت باید از تولید کالای با کیفیت داخل حمایت کرده، جلوی کالا‌های مشابه خارجی را بگیرد. در این راستا، نقش قوانین بسیار جدی است یعنی تا زمانی که قوانین به انحای مختلف امکان واردات، توزیع و خرید و تبلیغات کالای خارجی را فراهم می‌کنند نمی‌توان به تحقق هدف حمایت از کالای داخلی خوش بین بود.

حسینیان با بیان اینکه با یک اراده و عزم انقلابی می‌توان در مسیر تحقق شعار سال حرکت کرد گفت: کشور نیازمند اقتصادی پویا است؛ لذا در این خصوص توجه به سرمایه عظیم بخش خصوصی و همچنین توان علمی و تخصصی جوانان و اعتماد به آن‌ها زمینه ساز تحول بزرگ در اقتصاد و تولید کشور خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای حمایت از تولید نیاز به مدیرانی داریم که به تولید اعتقاد داشته باشند و حمایت از تولید را در عمل نشان دهند.

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
وبگردی