کد خبر: ۱۸۷۱۳
|
۰۸ تير ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۰

اپل واچ سری ۷ به‌جای سنسورهای جدید به باتری بزرگ‌تری مجهز می‌شود

با توجه به گزارشی که به‌تازگی پیرامون ساعت هوشمند مورد انتظار اپل یعنی اپل واچ سری ۷ منتشر شده به نظر می‌رسد این گجت به‌جای بهره‌مندی از سنسورهای جدید به یک باتری پرظرفیت‌تر مجهز خواهد شد.

به گزارش «نبض فناوری»، اپل در نظر دارد در ماه سپتامبر امسال از ساعت هوشمند قدرتمند خود تحت عنوان اپل واچ سری ۷ رونمایی کند. ساعتی که در رابطه با آن خبرهای نسبتا خوبی منتشر شده اما با توجه به آنچه که می‌دانیم، به نظر می‌رسد نباید تفاوت زیادی را به نسبت آن و ساعت هوشمند کنونی اپل شاهد باشیم. گزارشی هم که امروز منتشر شده تقریبا این موضوع را تایید کرد؛ با این تفاوت که گفته شده ظاهرا به‌جای سنسورهای جدید، باتری پرظرفیت‌تری را شاهد خواهیم بود تا بدین ترتیب ساعت هوشمند جدید یک تغییر سخت‌افزاری عمده داشته باشد.

از زمانی که اپل از اولین ساعت هوشمند خود رونمایی کرد تاکنون، ماندگاری شارژ اپل واچ‌ها ۱۸ ساعت اعلام شده است. جالب اینجاست که واقعا عملکرد باتری این ساعت‌ها از مدل ابتدایی گرفته تا اپل واچ سری ۶ دقیقا همین ۱۸ ساعت است. بنابراین اپل باید تلاش می‌کرد تا ظرفیت باتری‌ها را به نسبت قبل افزایش دهد اما هیچوقت این اتفاق به شکل چشمگیری رخ نمی‌داد.

روز گذشته اما یک منبع داخلی اعلام کرد شرکت آمریکایی به دنبال راهی است تا بتواند دارندگان ساعت‌های هوشمند قدیمی‌تر اپل را مجاب کند تا به مدل مورد انتظار کوچ کنند. عامل ترغیب‌کننده هم باتری پرظرفیتی خواهد بود که ظاهرا قرار است بعد از سال‌ها، ماندگاری شارژ را در اپل واچ به بیش از ۱۸ ساعت ارتقا دهد. بدین ترتیب به‌جای استفاده از سنسورهای جدید، باتری پرظرفیت‌تری را شاهد خواهیم بود که به نظر می‌رسد حرکت هوشمندانه و مورد نیازی هم بود چون تقریبا تمام ساعت‌های هوشمند در زمینه‌ی نگه‌داری شارژ، عملکردی بهتر از نماینده‌های اپل دارند.

اپل واچ سری ۷ به‌جای سنسورهای جدید به باتری بزرگ‌تری مجهز می‌شود

به گزارش وب‌سایت بلومبرگ، ساعت‌های هوشمند اپل در سال ۲۰۲۰ احتمالا قرار بود به سنسور سنجش دمای بدن هم مجهز شوند. این قابلیت را می‌شد در مدل‌های کنونی هم شاهد باشیم اما اپل ظاهرا تصمیم گرفت از هر فضای خالی که در طراحی ساعت ایجاد می‌شود استفاده کرده تا یک باتری پرظرفیت‌تر را درون آن قرار دهد.

تراشه‌ی S7 هم که قرار است قلب تپنده‌ی این ساعت باشد احتمالا کوچک‌تر از قبل خواهد بود و از طراحی جدید دوطرفه بهره خواهد برد. بدین ترتیب باز هم فضای خالی کافی ایجاد خواهد شد تا باتری بزرگ‌تری درون ساعت قرار گیرد. البته ساعت جدید از لحاظ اندازه کاملا مشابه نسل کنونی است اما از طرفی باریک‌تر هم خواهد بود.

سوا از باتری بخش دیگری که اپل واچ سری ۷ در آن به نسبت قبل پیشرفت خواهد داشت، طراحی بیرونی است. جایی که ساعت اکنون یک‌دست‌تر و زیباتر به نظر می‌رسد تا در نتیجه بتواند نظر مثبت کاربران بیشتری را به سوی خود جلب کند. گوشه‌های ساعت اینبار تخت شده‌اند تا بدین ترتیب هماهنگی ظاهری بیشتری با گوشی‌های سری آیفون ۱۲ و آیپدهای جدید داشته باشند. حواشی که دور تا دور نمایشگر را احاطه کرده‌اند اینبار کمتر شده و سطح نمایشگر هم به گونه‌ای طراحی شده که فاصله‌ای بین برچسب محافظ و نمایشگر ایجاد نشود.

اپل واچ سری ۷ به احتمال زیاد از فناوری UWB (فناوری باند فوق وسیع) نیز پشتیبانی می‌کند. طی سال‌های اخیر، اپل خواسته قابلیت‌های دیگری نظیر سنسور سنجش قند خون و الکل را هم به ساعت‌های خود اضافه کند اما به نظر می‌رسد فعلا این سنسورها قرار نیست امسال رونمایی شوند. البته اپل باید یک تعادلی بین اضافه کردن سنسورها و افزایش ظرفیت باتری ایجاد کند تا بدین ترتیب بالاخره شاهد افزایش طول عمر باتری از ۱۸ ساعت به میزانی بیش از ۲۰ ساعت باشیم. بنابراین اگر قرار بود تمام این سنسورها در همین مدل از ساعت اپل بکار گرفته می‌شد، دیگر خبری از افزایش طول عمر باتری نبودیم.

اپل واچ سری ۷ احتمالا در ماه سپتامبر امسال (پاییز ۱۴۰۰) به همراه گوشی‌های سری آیفون ۱۳ رونمایی خواهد شد. بنابراین هنوز فرصت کافی برای افشای اطلاعات بیشتر پیرامون آن وجود دارد.

منبع/ دیجی‌کالا مگ

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی