کد خبر: ۱۸۷۱۷
|
۰۸ تير ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۰

نسل بعدی ولوو XC60 با پیشرانه تمام الکتریکی راهی بازار خواهد شد

شرکت ولوو اعلام کرده نسل بعدی کراس‌اوور XC60 با پیشرانه تمام الکتریکی راهی بازار خواهد شد.

به گزارش «نبض فناوری»، این نسل آغازگر موج دوم از برقی‌سازی مدل‌های تولیدی ولوو بوده و به نخستین مدلی تبدیل می‌شود که از باتری ساخت شرکت سوئدی نورث‌ولت (Northvolt) بهره می‌برد.

این برند خوشنام برای تامین باتری به تازگی قراردادی را با کمپانی نورث‌ولت (Northvolt) امضا کرده و قرار است محصولات برقی خود و همچنین شرکت پولستار را به باتری‌های این کمپانی تجهیز کند.

نسل بعدی ولوو XC60 با پیشرانه تمام الکتریکی راهی بازار خواهد شد

بر اساس استراتژی جدیدی که ولوو تدوین کرده، تا میانه‌های دهه کنونی حداقل باید نیمی از مدل‌های تولیدی این برند به پیشرانه تمام الکتریکی مجهز باشند. از سال ۲۰۳۰ به بعد هم این شرکت با موتورهای درون‌سوز بطور کامل وداع کرده و همه محصولات خود را با پیشرانه‌های برقی به فروش خواهد رساند.

در حال حاضر جزئیات چندانی از نسل آتی XC60 در دست نیست، اما پیش‌بینی می‌شود حوالی سال ۲۰۲۴ شاهد عرضه آن خواهیم بود. همچنین هنوز نمی‌دانیم که آیا این نسل فقط با پیشرانه تمام الکتریکی به دست مشتریان خواهد رسید یا نسخه هیبریدی آن نیز توسعه می‌یابد.

نسل بعدی ولوو XC60 با پیشرانه تمام الکتریکی راهی بازار خواهد شد

ولوو و نورث‌ولت قصد دارند با ایجاد یک شرکت مشترک، همکاری‌های خود در زمینه تحقیق و توسعه را گسترش دهند. در این راستا دو کمپانی مذکور یک مرکز تحقیقاتی را در سوئد پایه‌گذاری نموده و از سال آینده فعالیت‌های آن را آغاز خواهند کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش برود، دو کمپانی یک کارخانه مخصوص ساخت باتری با ظرفیت ۵۰ گیگاوات ساعت در هر سال را در اروپا احداث می‌کنند. در این کارخانه بهره‌گیری کامل از انرژی‌های سبز برای سال ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی شده و گفته می‌شود راه‌اندازی آن ۳۰۰۰ شغل جدید ایجاد خواهد کرد.

نسل بعدی ولوو XC60 با پیشرانه تمام الکتریکی راهی بازار خواهد شد

هاکان ساموئلسن مدیرعامل ولوو در این رابطه اظهار کرده همکاری با نورث‌ولت دسترسی به باتری‌های با کیفیت و پایدار را تضمین نموده و پتانسیل‌های داخلی برای تحقیق و توسعه را ارتقا می‌دهد.

گفتنی است هفته آینده ولوو از نقشه راه تکنولوژی و تولید خود پرده‌برداری خواهد کرد. شاید در جریان این مراسم، اطلاعات بیشتری درباره XC60 جدید و محصولات آتی کمپانی ارائه شود.

منبع/ دیجیاتو 

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی