کد خبر: ۱۸۷۳۴
|
۰۸ تير ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۰

زمان عرضه احتمالی پیکسل 5a گوگل مشخص شد

پیش‌تر در ماه آوریل شرکت گوگل اعلام کرد که اسمارت‌فون پیکسل 5a در پنجره زمانی مشابه با پیکسل 4a رونمایی خواهد شد.

به گزارش «نبض فناوری»، این اظهارات در واکنش به شایعاتی بود که از لغو عرضه پیکسل 5a به‌دلیل مشکل کمبود جهانی تراشه حکایت داشتند.

با این‌حال گزارشات فوق کماکان تا حدی معتبر به‌نظر می‌رسند؛ چرا که بر اساس اعلام گوگل اسمارت‌فون پیکسل 5a تنها در کشورهای ایالات‌متحده و ژاپن قابل دسترس خواهد بود.

پیکسل 5a در ماه آگوست عرضه خواهد شد

اخیرا جریان شایعات در خصوص اسمارت‌فون اقتصادی گوگل تقریبا متوقف شده و هیچ‌گونه شواهدی دال بر آغاز تولید این هندست وجود ندارد. این سناریو برای دستگاهی که تا موعد رونمایی از آن کمی بیش از 1 ماه زمان باقی‌ مانده است؛ چندان متعارف به‌نظر نمی‌رسد. چنین وضعیتی موجب طرح این پرسش می‌شود که آیا شرکت گوگل به برنامه زمانی خود برای رونمایی از هندست در ماه آگوست پایبند است یا خیر. از این گذشته برخی گزارشات نشان می‌دهند که معضل کمبود جهانی نیمه‌هادی ناچارا سامسونگ را وادار به لغو عرضه یک محصول و به تاخیر انداختن عرضه یک دستگاه دیگر کرده است. بعلاوه این شرایط دشوار بر فعالیت کمپانی‌های اپل و شیائومی نیز تاثیرگذار بوده است.

خبر خوشایند برای طرفداران گوشی‌های پیکسل اینکه غول جستجوگر از عرضه اسمارت‌فون پیکسل 5a صرفنظر نکرده است؛ چرا که مارک گورمن؛ خبرنگار نشریه بلومبرگ ادعا می‌کند که پیکسل 5a در ماه آگوست معرفی شده و فروش آن نیز در همان ماه آغاز خواهد شد.

برای مقایسه جالب است بدانید که پیکسل 4a در روز 3 آگوست 2020 (13 مرداد ماه 99) معرفی شد. فروش این هندست نیز از روز 20 آگوست (30 مرداد ماه) شروع شد. پیکسل 4a در بازار کشورهای ایالات‌متحده، بریتانیا، استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، سنگاپور، اسپانیا و تایوان عرضه شد.

زمان عرضه احتمالی پیکسل 5a گوگل مشخص شد

شایعات نشان می‌دهند که پیکسل 5a اساسا همان پیکسل 4a 5G با به‌روزرسانی‌های محدود و مشخصات کلیدی تقریبا مشابه است. این هندست احتمالا از برخی جهات با مدل‌های پرچم‌دار پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو ارتباط خواهد داشت؛ هندست‌هایی که احتمالا محصولات بزرگ امسال گوگل به‌شمار رفته و ظاهرا جزو برترین اسمارت‌فون‌های اندرویدی سال 2021 طبقه‌بندی خواهند شد.

به‌نظر می‌رسد که شرکت گوگل روی این 2 هندست به شکلی ویژه تمرکز نموده است. پرچم‌داران پیکسلی آینده نه‌تنها از طراحی جدید و سیستم دوربین ارتقایافته بهره خواهند برد؛ بلکه مجهز به یک تراشه بومی نیز خواهند بود. بر اساس پیش‌بینی‌ها این هندست‌ها در 3 ماهه پایانی سال جاری معرفی خواهند شد.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
وبگردی