کد خبر: ۱۸۷۶۷
|
۰۹ تير ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۸
در نشست خبری مطرح شد؛

الکامپ ۱۴۰۰ با رعایت کامل پروتکل‌ها برگزار می‌شود/ ثبت نام ۲۷۰ شرکت برای حضور در نمایشگاه الکامپ

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران گفت: تا کنون حدود۲۷۰ شرکت برای حضور در نمایشگاه الکامپ اقدام کرده‌اند و پیش‌بینی ما نشان می‌دهد تا روز برگزاری نمایشگاه از ۳۰۰ شرکت نیز عبور کنیم و نمایشگاه هم‌زمان با این شرایط به شیوه مناسبی برگزار شود.

به گزارش «نبض فناوری» امروز نشست خبری بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ با حضور اهالی رسانه‌های مختلف به شکلی حضوری و آنلاین برگزار شد. این نشست حسین اسلامی، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، محمدجواد قنبری معاون نمایشگاهی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی و محمد ثروتی مدیر برگزاری الکامپ و الکام‌استارز برگزار شد که در این نشست سیاست‌ها، استاندارد‌های برگزاری و پروتکل‌های بهداشتی الکامپ تشریح و به سوالات خبرنگاران رسانه‌ها پاسخ داده شد.

محمد ثروتی در این نشست در پاسخ به سوالی مبنی براینکه میزان مشارکت شرکت‌ها و استارتاپ‌ها در این نمایشگاه به چه صورت بوده است، گفت: در این نمایشگاه اکثر شرکت‌ها ثبت نام کرده و بخشی نیز به تایید نهایی رسیده است و برخی در حال نهایی شدن است و پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا ۳۰۰ شرکت افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: تا به امروز ثبت‌نام بیش از ۱۲ هزار متر غرفه و فضای نمایشگاهی نهایی شده است.
ثروتی با اشاره به حضور و ثبت‌نام استارتاپ‌های مختلف نیز گفت: استارتاپ‌ها برای بخش کانتری غرفه‌های بزرگ ثبت‌نام کرده‌اند و الکام‌استارز امسال، برای بخش‌هایی، چون الکام‌پیچ و الکام استارز و پاویون شتاب وآوردگاه سرمایه برنامه‌های محتوایی متنوعی خواهد داشت.

وی به فرمت‌های تازه برگزاری برخی از این رویداد‌ها اشاره کرد و افزود: «با توجه به لزوم رعایت پروتکل‌های کرونایی امسال برای اولین‌بار بخش‌هایی، چون ویدئوپیچ را تعریف کرده‌ایم تا تیم‌های مختلف استارتاپی بتوانند حتی بدون حضور در نمایشگاه از فرصت آن استفاده کنند. برخی از رویداد‌ها هم به گونه‌ای طراحی شده که به صورت آنلاین-حضوری برگزار خواهد شد. برنامه‌ریزی به گونه‌ای طراحی شده است که همه بتوانند به صورت حضوری یا غیرحضوری از ظرفیت‌های نمایشگاه استفاده کنند.

الکامپ ۱۴۰۰ با رعایت کامل پروتکل‌ها برگزار می‌شود/ ثبت نام ۲۷۰ شرکت برای حضور در نمایشگاه الکامپ

مدیر اجرایی الکامپ نیز عنوان کرد: این نمایشگاه ۱۸ تا ۲۱ تیرماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی در ۷ سالن ۳۱ و (B.A) ۳۸، ۶، ۷، ۸، ۹ برگزار می‌شود.
در بیست‌وششمین نمایشگاه الکامپ، اتاق شتاب و آوردگاه سرمایه، رمزارزها، الکام استارز، الکامپ تالکز و یک بخش دانش‌آموزی با نام تینو استارز برگزار می‌شود و مجموعه‌های مختلف در قالب غرفه به طرح موضوعات موردنظر خود خواهند پرداخت.

در ادامه حسین اسلامی هم در بخش‌هایی از این کنفرانس خبری و در پاسخ به نامه‌ای که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با هدف به تعویق انداختن نمایشگاه الکامپ رسانه‌ای کرده است، گفت: «نظام صنفی ایران واقعا معلوم نیست با چه هدفی این نامه را زده و بعد هم رسانه‌ای کرده است. قبلا توافقی با حضور همکاران انجام شده بود و نمی‌دانیم چرا حالا این نامه زده شده است.»

اسلامی با اشاره به اینکه چند نفر در فضای مجازی نمی‌توانند برای یک صنف بزرگ تصمیم بگیرند، اظهار کرد: «حقوق‌بگیران و کارمندان سازمان‌های دولتی صالح‌تر از اعضای صنف نیستند. اینکه ما یک‌باره نامه‌ای را منتشر و مخالف‌خوانی کنیم مغایر با منافع اعضای صنف است. برای سازمان نصر تهران و شرکت نمایشگاه‌ها، صرفا اجرای پروتکل‌ها و دستورات ستاد ملی کرونا مبناست. متاسفانه برخی از دوستان می‌خواهند خارج از توافقات جلساتی که باهم داشته‌ایم تصمیم بگیرند».

اسلامی با اشاره به اینکه گفتگو‌ها میان سازمان نصر تهران، نصر ایران و شرکت نمایشگاه‌ها در جریان بوده و هنوز هم ادامه دارد تا به منافع شرکت‌ها آسیبی وارد نشود و با انتقاد از تصمیم‌های نصر ایران گفت: «یکی از مشکلات سازمان نصر کشور نداشتن رییس است. هنوز از طرف رییس جمهور حکمی برای رییس این سازمان که وظیفه دارد موضوعات اجرایی آن را پیگیری کند، صادر نشده و اغتشاش در تصمیم گیری‌های این سازمان را که این روز‌ها می‌بینیم نتیجه همین موضوع است.

الکامپ ۱۴۰۰ با رعایت کامل پروتکل‌ها برگزار می‌شود/ ثبت نام ۲۷۰ شرکت برای حضور در نمایشگاه الکامپ

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران گفت: تا کنون حدود۲۷۰ شرکت برای حضور در نمایشگاه الکامپ اقدام کرده‌اند و پیش‌بینی ما نشان می‌دهد تا روز برگزاری نمایشگاه از ۳۰۰ شرکت نیز عبور کنیم و نمایشگاه هم‌زمان با این شرایط به شیوه مناسبی برگزار شود.

محمد جواد قنبری معاون نمایشگاهی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی هم در این نشست با تاکید بر اینکه در این روز‌ها ده‌ها نمایشگاه برگزار شده و در حال حاضر هم نمایشگاه‌های مختلفی در حال برگزاری است گفت: «ما تابع سیاست‌های ستاد ملی کرونا هستیم و مجوز‌های رسمی نمایشگاه الکامپ را از وزارت بهداشت گرفته‌ایم. قرار بود نمایشگاه خرداد برگزار شود، اما اعضای هیئت مدیره نظام صنفی ایران بنابر برنامه‌ریزی و سلایق خودشان گفتند که الکامپ به تعویق بیفتد و تاریخ فعلی هم با این دوستان نهایی و مکتوب شده است.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی نمایشگاه اینگونه نیست که یک باره تصمیم بگیریم و تغییرش بدهیم. ما به عنوان متولی صنعت نمایشگاهی طبق استاندارد‌ها و اولویت‌های این صنعت باید تصمیم بگیریم. اگر قرار بر نامه‌نگاری با ستاد ملی کروناست ما باید این کار را بکنیم. از ۸۰ هکتار فضای نمایشگاهی فقط ۱۳ هکتار آن فضای سبز است. عده‌ای می‌خواهند فضا‌های عریض الکامپ و سقف بلند و محدود کردن تعداد شرکت‌ها و بازدیدکنندگان را نادیده بگیرند و با یک تاریخ مبهم یک نمایشگاه مهم کشوری را در حوزه رایانه‌ای و مجازی که دغدغه بسیاری از تصمیم گیرندگان کشور است به عقب بیندازند».

قنبری در این نشست تاکید کرد: در صورتی که ستاد ملی کرونا با قرمز شدن وضعیت تهران بخواهد نمایشگاه‌های مختلف از جمله الکامپ را به تعویق بیندازد به گونه‌ای عمل خواهد شد که زمان نمایشگاه شیفت پیدا کند تا شرکت‌هایی که غرفه‌سازی کرده‌اند متضرر نشوند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی