کد خبر: ۱۸۷۹۲
|
۱۰ تير ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۰

به زودی ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت اضافه خواهد شد

شهرداری تهران قصد دارد ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی را وارد ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت کند و در این راستا نیز قراردادی با شرکت دانشگاهی انرژی‌های نوآور دانشگاه تهران امضا کرده است. خبر اضافه شدن اتوبوس‌های برقی مذکور به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران را پیروز حناچی، شهردار پایتخت همزمان با رونمایی از نخستین اتوبوس برقی شهری در تهران؛ رسانه‌ای کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، گفتنی است که معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به دنبال بهره‌برداری از طرح‌های ملی است و از جمله این طرح‌ها می‌توان به اتوبوس‌های برقی شهری اشاره کرد.

پیروز حناچی در خصوص اتوبوس‌های برقی شهری تهران توضیح داد:«قبل از شرایط کرونا در نظر سنجی که از مردم تهران شد آلودگی و ترافیک دو مشکلی بود که از سوی مردم شناخته شد. طبیعتا این دو مشکل برای همه شهر‌های بزرگ دنیا وجود دارد. در حال حاضر از اتوبوس‌های تهران که ۵ هزار و ۶۰۰ اتوبوس هستند ۵۰ درصد گازوییلی هستند که به دلیل پیمایششان در آلاینده‌های تهران نقش به سزایی دارند. کمک گرفتن از اتوبوس‌های برقی می‌تواند به قطع زنجیره آلودگی‌های شهر تهران کمک به‌سزایی کند..»

گفتنی است حال ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران خوب نیست به گونه‌ای که با توجه به هشدارهای مسئولان شهری هر روز باید منتظر فروپاشی و سوگ ناوگانی باشیم که روز به روز ضعیف‌تر می‌شود و چشم انداز دقیقی نیز نمی‌توان با توجه به شرایط مالی و تحریم‌های ظالمانه‌ای برای آن متصور شد.

به زودی ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت اضافه خواهد شد

وضعیت ناوگان اتوبوسرانی تهران بحرانی است. این هشدار را سال‌هاست که مسئولان شهری داده‌اند اما این هشدارها به تقویت ناوگان اتوبوسرانی ختم نشده و هر سال تعدادی از اتوبوس‌های تهران از رده خارج شده است. در حال حاضر تعداد خطوط اتوبوسرانی پایتخت ۲۲۱ خط است که باید به ۳۰۰ خط افزایش یابد. طول خطوط ۲۶۹۹ کیلومتر است که باید به ۳۰۰۰ کیلومتر افزایش پیدا کند. تعداد مسافران دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که بر اساس برنامه باید به پنج میلیون نفر برسد. تعداد ایستگاه‌های اتوبوس ۵۲۳۱ ایستگاه است که باید به ۶۰۰۰ ایستگاه برسد.

حناچی گفت: «امروز تفاهم نامه‌ای با شرکت دانشگاهی انرژی‌های نوآور دانشگاه تهران انجام می‌دهیم و انتظار حمایت دولت را هم در این خصوص داریم تا تولید انبوه اتوبوس‌ها را در پیش رو داشته باشیم.»

وی افزود: «در بودجه سال ۱۴۰۰، ۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه اتوبوس‌های شهری پیش بینی شده که اگر ریاست جمهوری هم موافق باشد همه آن را برای حمایت از این حرکت عظیم اختصاص می‌دهیم و راهی جز پیمایش این مسیر نداریم. ما قصد داری تفاهم نامه‌ای برای تولید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی بین شرکت انرژی‌های نوآور و اتوبوس رانی شهرداری تهران امضا کنیم.»

منبع/ دیجیاتو 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی