کد خبر: ۱۸۸۰۶
|
۱۲ تير ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

کدام ارز دیجیتال، وارد بازار «خرسی» شده است؟!

تیم ارز دیجیتال پکسوس پیش‌بینی می‌کنند در آینده نزدیک، به‌عنوان یک دارایی ثابت در سراسر جهان شناخته‌شده و در خدمات تراکنش‌های روزانه استفاده شود. در حال حاضر این ارز دیجیتال، وارد بازار «خرسی» شده و به‌عنوان یکی از سریع‌ترین استیبل کوین‌ها شناخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» در دنیای ارز‌های دیجیتال دسته‌ای از ارز‌ها وجود دارند که به آن‌ها نام استیبل کوین داده می‌شود. استیبل کوین‌ها نوعی از رمزارز‌ها هستند که ارزش آن‌ها غالبا به دارایی دیگری وابسته و گره خورده است. این کوین‌ها می‌توانند به ارز‌های فیات دیگر مثل دلار آمریکا، فلزات گران‌بها، رمزارز‌های دیگر یا ترکیبی از این سه گره بخورند. ارز دیجیتال پکسوس استاندارد (Paxos Standard) یکی از استیبل کوین‌ها است.

نماد ارز دیجیتال پکسوس، PAX است. توکن استاندارد پکسوس توسط دلار امریکا پشتیبانی می‌شود. گفتنی است که این ارز توسط بورس ایالات متحده تایید شده است. موسس ارز دیجیتال Pax، چارلز کاسکاریا است. ارز دیجیتال Pax از طریق استارت آپ بلاک چین Paxos در ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۸ عرضه شده است و این ارز با ثبات توسط ایالات نیویورک پشتیبانی می‌شود.‌

کدام ارز دیجیتال، وارد بازار «خرسی» شده است؟!

می‌توان گفت که از این توکن برای نقدشوندگی ارز‌های دیجیتالی استفاده می‌شود. به عبارتی می‌توان گفت ارز Pax مثل ارز دیجیتال تتر یا همان USDT است؛ که حدودا معادل ۱ دلار امریکا است. به عبارت دیگر ارز دیجیتال PAX ترکیبی از ثبات دلار آمریکا با بهره‌وری از تکنولوژی بلاکچین است که توسط دلار آمریکا به نسبت یک به یک حمایت می‌شود، اگر پکسوس اعتماد شرکت را از میان ببرد توسط دلاری که از آن حمایت می‌کند پشتیبانی می‌شود. توکن‌های پکسوس تنها در زمان خرید توسط مشتری صادر می‌شود. سپرده‌های دلاری پکسوس Trust با وثیقه‌های خزانه داری دولت یا بانک‌های آمریکایی تحت بیمه FDIC نگهداری می‌شوند و به عنوان دارایی کاربران محاسبه می‌شوند.

توکن استاندارد پکسوس (PAX) چیست؟

توکن استاندارد پکسوس (PAX)، یک توکن ERC-۲۰ است که بر بستر بلاکچین اتریوم انتشار یافته است. پکس به عنوان یک استیبل کوین تنظیم شده که توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود. این توکن از مزایای فناوری بلاک چین و ثبات ارز‌های فیات بهره می‌برد.

کاربرد pax

این ارز به عنوان یک ارزدیجیتال استیبل، در بازار ارز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
معامله گران کریپتو کارنسی در زمان نوسانات شدید بازار از آن استفاده می‌کنند.
مزیت این ارز نسبت به ارز‌های فیات از نظر مبادله ارز‌های رمزپایه است.
این ارز دیجیتال در صرافی‌ها کاربرد زیادی دارد، زیرا سریعتر و ارزانتر از دیگر ارز‌های رمزنگاری است.

کدام ارز دیجیتال، وارد بازار «خرسی» شده است؟!

تیم سازنده پکسوس متشکل از چه افرادی است؟

تیم پکسوس (PAX) متشکل از متخصصان متبحر در زمینه‌های مختلف از جمله کارمندان سابق وال استریت (Wall Street) و سیلیکون، ولی (Silicon Valley) است. در حال حاضر، بنیانگذار و مدیر عامل پکس، چارلز کاسکاریلا (Charles Cascarilla) است. باید یادآور شد که مؤسسان ارز دیجیتال پکسوس استاندارد، Charles Cascarilla و Rich Teo هستند. Charles Cascarilla مؤسس و هم‌بنیان‌گذار پروژه ارز دیجیتال پکسوس است.

همچنین وی به عنوان هم‌بنیان‌گذار و شریک تجاری شرکت Cedar Hill Capital Partners فعالیت داشته است. علاوه بر این، او تجربیاتی همچون سبدگردانی در شرکت Claiborne Capital Management، تحلیلگر مالی در Goldman Sachs و … را داشته است. Rich Te بنیان‌گذار دوم پروژه ارز دیجیتال پکسوس است. قبل از آن، این فرد به عنوان تحلیلگر ارشد در شرکت Cedar Hill Capital Partners فعالیت می‌کرد. علاوه بر این او فعالیت‌های دیگری همچون تحلیلگر مالی و فعالیت در ارتش سنگاپور را در رزومه خود ثبت کرده است.

چگونه از ارز دیجیتال Pax استفاده کنم؟

شایان ذکر است افرادی که به معاملات ارز‌های دیجیتال می‌پردازند باید ارز‌های خود را نسبت به بازار‌های پایه معامله کنند که این بازار پایه عبارتند از BTC – ETH – BNB – USDT– PAX و … که تعدادی از این بازار‌های پایه خود در طول شبانه روز تولرانس قیمتی دارند. به همین دلیل افرادی مایل هستند که معاملات خود را با ارز‌هایی انجام دهند که در طول شبانه روز قیمت آن ثابت باشد. Pax نیز مانند تتر قیمت ثابت حدود ۱ دلار را دارد.

هدف و چشم انداز شرکت پکسوس

پکسوس به دنبال بازسازی زیرساخت‌های مالی دنیاست. فراهم سازی امکان انتقال آنی دارایی به هر جای دنیا، به گونه‌ای که دسترسی به یک اقتصاد جهانی، تازه و بدون اصطکاک برای همه وجود داشته باشد نیز هدف اصلی این شرکت محسوب می‌شود.

کدام ارز دیجیتال، وارد بازار «خرسی» شده است؟!

نحوه قانونمند شدن پکسوس به گونه‌ای بوده است که امکان تولید محصولات نوآورانه با استفاده از زیرساخت‌های اقتصادی فعلی برای این شرکت وجود دارد. بدین ترتیب پکسوس اکنون پلی بین اقتصاد سنتی و آینده دیجیتال محسوب می‌شود. به عبارت دیگر هدف از ایجاد این ارز این است که بازار‌های مالی بتوانند تراکنش‌های مالی خود را بر مبنای یک ارز که از بلاک چین بهره می‌برد و همچنین دارای پشتیبانی دلاری است، انجام دهند.

امنیت ارز دیجیتال پکسوس استاندارد چگونه تأمین می‌شود؟

امکان تبادل استیبل کوین پکسوس استاندارد در بلاکچین اتریوم و همانند توکن‌های اتر یا هر توکن ERC۲۰ دیگری وجود دارد. اگر فردی قصد فروش پکسوس‌های خود را داشته باشد، توکن‌های پکسوس استاندارد خود را به آدرسی که برای این کار تعیین شده است، واریز می‌کند. سپس آن توکن‌ها سوزانده می‌شود و به ازای آن‌ها و با نسبت ۱ به ۱، دلار آمریکا به حساب بانکی فرد واریز خواهد شد. این توکن از ترکیب مزایای فناوری بلاک چین و ثبات ارز‌های فیات بهره می‌برد. همچنین با روشی مشابه، امکان تبدیل دارایی‌های موجود در حساب بانکی افراد و تبدیل به توکن پکسوس استاندارد نیز وجود دارد. علاوه بر اینکه انتقال دارایی‌ها در شبکه پکسوس تحت نظارت قانونی انجام می‌شود، استفاده از تکنولوژی بلاکچین باعث شده است که این فرآیند با سرعت و امنیت بیشتر و بدون تقبّل هر گونه ریسکی صورت بگیرد.

ارز دیجیتال پکسوس استاندارد را از کجا تهیه کنیم؟

امکان خرید، فروش و ترید پکسوس استاندارد (PAX) در صرافی‌های بسیاری از جمله صرافی بایننس، صرافی VCC، Digifinex، بیترکس، صرافی OKEx، صرافی ZB.com، صرافی CoinBene، صرافی CPDAX، صرافی Hotbit، صرافی کوکوین، Bithumb Global، صرافی ۱inch و … وجود دارد.

کدام ارز دیجیتال، وارد بازار «خرسی» شده است؟!

توکن‌های استاندارد پکسوس را در کجا می‌توان ذخیره کرد؟

پکس یک توکن ERC-۲۰ بوده که در بلاک چین اتریوم عرضه شده است. بنابراین، می‌توان در هر کیف پول اتریومی این توکن را ذخیره کرد. رایج‌ترین گزینه‌های کیف پول اتریوم شامل MyEtherWallet، MetaMask، Mint یا Jaxx می‌باشند.

آینده ارز دیجیتال پکسوس (PAX)

فضای دارایی‌های دیجیتال در دنیای امروز نوظهور بوده و ارز دیجیتال پکسوس موارد استفاده اولیه زیادی در بازار مالی خواهد داشت. رمزارز پکسوس می‌تواند به‌منظور محدود کردن نوسانات دارایی‌های رمزنگاری، جابجایی بین دارایی‌های رمزپایه، از بین بردن هزینه‌های معاملات مرزی و وسیله‌ای برای پرداخت سایر دارایی‌های مبتنی بر فناوری بلاک چین مورداستفاده قرار گیرد. این ارز دیجیتال در آینده می‌تواند به‌عنوان ابزاری برای پرداخت‌های مصرف‌کننده نیز به‌کار گرفته شود و یک پلتفرم باارزش پایدار برای کسانی که در خارج از آمریکا هستند و با مشکل نوسانات غیرقابل‌پیش‌بینی رمزارز‌ها مواجه می‌شوند، باشد.

پیش‌بینی تیم توسعه‌دهنده پکسوس از آینده به این‌گونه است که فناوری بلاک چین عنصر اصلی انقلاب مالی نیست، اما نقش بسیار پررنگی در این انقلاب خواهد داشت. این پلتفرم قصد دارد شبکه اقتصادی خود را به‌وسیله استفاده از یک شبکه هموار جهانی بهبود ببخشد و سرعت تبادل دارایی را افزایش دهد. پکسوس پیش‌بینی می‌کند در آینده نزدیک، به‌عنوان یک دارایی ثابت در سراسر جهان شناخته‌شده و در خدمات تراکنش‌های روزانه استفاده شود. در حال حاضر این ارز دیجیتال، وارد بازار «خرسی» شده و به‌عنوان یکی از سریع‌ترین استیبل کوین‌ها شناخته می‌شود. تمرکز تیم پکسوس بر مشارکت‌های جدید است.

کدام ارز دیجیتال، وارد بازار «خرسی» شده است؟!

برخی از آخرین اطلاعیه‌های این پروژه شامل لیست شدن پکسوس در صرافی بایننس (Binance) و مشارکت با شرکت‌هایی مانند بیت‌پی (Bitpay)، خدمات پرداخت جهانی بیتکوین (Global Bitcoin Payment Service) و ... است. پکسوس انتظار دارد که در آینده رمزارز پیشرو بازار رمزارز‌ها باشد.‌

می‌توان گفت که توکن پکس (PAX)، از نوع توکن ERC۲۰ بوده و بر بستر بلاک چین اتریوم طراحی‌شده است. ارز دیجیتال پکسوس یک استیبل کوین بوده که موردحمایت دلار آمریکا است، به‌بیان‌دیگر می‌توان در هر زمان آن را به‌راحتی به دلار تبدیل کرد. بااین‌وجود، این توکن طبق قانون ایالات‌متحده امریکا، یک دارایی مالی محسوب نمی‌شود. در نگاه کلی، هدف تیم توسعه‌دهنده این ارز دیجیتال، توسعه یک شبکه جهانی هماهنگ و بهبود اکوسیستم اقتصادی به‌منظور سهولت در مبادلات مالی است.

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی