کد خبر: ۱۸۸۱۰
|
۱۲ تير ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۸

همکاری شرکت ایرانی با غول فولادسازی برزیل برای تولید گرافن در مقیاس صنعتی

یکی از شرکت‌های فناور ایرانی با غول فولادسازی کشور برزیل قرارداد همکاری برای توسعه گرافن و تولید آن در مقیاس صنعتی به امضا رساندند.

به گزارش« نبض فناوری» یکی از شرکت‌های فناور حوزه نانو با انعقاد توافق‌نامه‌ای با شرکت گرادو گرافن (Gerdau Graphene LTDA) اقدام به توسعه گرافن در مقیاس صنعتی خواهند کرد.

گرادو گرافن یک شرکت تابعه متعلق به شرکت گرادو، بزرگترین تولیدکننده فولاد برزیل و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در جهان است. این شرکت یکی از علاقه‌مندان به حوزه گرافن است و از چهار سال پیش تحقیق در مورد گرافن را آغاز و در ادامه با مرکز نوآوری مهندسی گرافن دانشگاه منچستر همکاری‌های خود را شروع کرد تا تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام دهد.

سروش نظرپور، از مدیران این شرکت ایرانی فعال در حوزه نانو فناوری با اشاره به انعقاد قراردادی با این شرکت برزیلی گفت: این توافق‌نامه اخیر نشان‌دهنده گامی مهم و رو به جلوی دیگری در گسترش کاربردهای گرافن در مقیاس صنعتی است و مشتریان را در بازارهای مختلف به ویژه بازارهای بتن و ساخت و ساز هدف قرار می‌دهد.

الکساندر کورئا، مدیر کل واحد تجاری گرادو گرافن نیز در این زمینه اظهار کرد: روابط راهبردی گرادو گرافن با این شرکت ایرانی موجب می‌شود که گرافن با کیفیت در مقیاس صنعتی در اختیار مشتریان ما قرار گیرد. ما قادر خواهیم بود به ماده‌ای دسترسی پیدا کنیم که قبلاً در چندین بازار به‌خصوص کامپوزیت‌ها و ترموپلاستیک آزمایش و به کار گرفته شده‌ است و می‌توانیم از آن برای حجم بالای تجاری استفاده کنیم.

به نقل از ستاد نانو، گرادو بزرگترین تولیدکننده فولاد برزیل با ۱۲۰ سال قدمت، یکی از تولیدکنندگان پیشرو در تولید فولاد بلند در قاره آمریکا و فولاد ویژه در جهان است. این شرکت، در ۱۰ کشور حضور دارد و بیش از ۳۰ هزار کارمند مستقیم و غیرمستقیم در فعالیت‌های خود دارد. گرادو بزرگترین شرکت بازیافت در آمریکای لاتین است و از قراضه به‌عنوان ورودی مهم استفاده می‌کند؛ ۷۳ درصد از فولاد تولیدشده توسط این شرکت از آهن قراضه است. این شرکت هر سال، ۱۱ میلیون تن قراضه را به انواع محصولات فولادی تبدیل می‌کند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی