کد خبر: ۱۸۸۱۶
|
۱۲ تير ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۵
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

دانش‌بنیان‌ها همچنان قربانی محصولات وارداتی/ تولید بیش از ۱۰ هزار دستگاه و تجهیزات آزمایشگاهی

معاون شرکت دانش بنیان فاطرالکترونیک ریزپرداز، گفت: برای تحقق و رسیدن به شعار جهش تولید، مانع زدایی و پیشتیبانی جای کار بسی زیاد است، هنوز تولیدکنندگان و دانش بنیان‌ها از طرف سازمان‌ها و نهادها مورد حمایت اساسی قرار نمی‌گیرند تا جاییکه دروازه واردات کالاهای مشابه همچنان باز است، امیدواریم که دولت در جهت رفع مشکلات تدابیری بیندیشد.

حسن ارغوان معاون شرکت دانش بنیان فاطرالکترونیک ریزپرداز، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه این شرکت دانش‌بنیان با هدف تولید دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاه‌های تشخیص طبی، تحقیقاتی و صنعتی در جهت قطع وابستگی و خودکفائی کشور فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: شرکت فاطر الکترونیک ریزپرداز در طول مدت فعالیت خود همواره تلاش کرده با استفاده از دانش روز دنیا و با همکاری کارشناسان فنی متخصص و با تجربه و اساتید دانشگاه‌ها و استفاده از بهترین نوع مواد اولیه محصولاتی با کیفیت قابل رقابت با محصولات وارداتی تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

وی تأکید کرد: این شرکت دانش‌بنیان فعالیت خود را با تولید تعداد محدودی دستگاه‌های آزمایشگاهی آغاز کرد و با گذشت زمان و کسب تجارب روز افزون توانست محصولات تولیدی شرکت را به بیش از ۲۰۰ مدل دستگاه مختلف آزمایشگاهی برساند که هر کدام دارای کیفیت و مرغوبیت در حد استاندارد بین المللی است.

مدیر اجرایی شرکت دانش بنیان فاطرالکترونیک ریزپرداز، ادامه داد: در سال ۸۵ این شرکت به دانش بنیان تبدیل شد و اکنون به عنوان تولید کننده دستگاه‌های پیشرفته آزمایشگاهی در صنایع حساس همانند داروسازی، قطعه سازی خودرو، سیستم‌های مخابراتی و الکترونیکی است به طوریکه تاکنون بیش از ۱۰ هزار دستگاه در بخش‌های مختلف تولید کرده است.

وی اضافه کرد: این تجهیزات قبلا از خارج وارد می‌شد، اما با گران شدن دلار و کیفیت بالای محصولات تولیدی تماما از داخل تامین می‌شود. این شرکت جزء اولین شرکت‌هایی است که این تجهیزات را تولید می‌کند به گونه‌ای که دستگاه‌های تولیدی از نظر کیفیت با دستگاه‌های آلمانی و ایتالیایی رقابت می‌کند. همچنین یکی از مزیت‌های رقابتی قیمت و کیفیت و خدمات پس از فروش محصولات است.

ارغوان ادامه داد: طبق برنامه ریزی از پیش تعریف شده برنامه توسعه فعالیت‌های شرکت را در دستور کار داریم که آپشن‌های جدید را به محصولات تولیدی اضافه کنیم. در حال ۵۰ نفر به صورت مستقیم با این شرکت همکاری می‌کنند.

معاون شرکت دانش بنیان فاطرالکترونیک ریزپرداز، گفت: برای تحقق و رسیدن به شعار جهش تولید، مانع زدایی و پیشتیبانی جای کار بسی زیاد است هنوز تولیدکنندگان و دانش بنیان‌ها از طرف سازمان‌ها مورد حمایت اساسی قرار نمی‌گیرند؛ امیدواریم که دولت در جهت رفع مشکلات تدابیری بیندیشد. یکی از مشکلات کلیدی ورود دستگاه‌های مشابه با وجود تولید داخلی است همچنین ارائه تسهیلات کم بها در جهت توسعه شرکت‌های تولیدی می‌تواند تاثیرگذار باشد؛ چرا که دانش‌بنیان‌ها توانایی ارائه وثیقه و ضامن را ندارند، بنابراین باید مشکلات نقدینگی برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: محصولات تولیدی این شرکت به کشور‌های افغانستان، کردستان عراق، اکراین و ارمنستان صادر می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 اردیبهشت 1403 نرخ تسلط بازار بیت‌کوین چه میزان است؟
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
وبگردی