کد خبر: ۱۸۸۳۶
|
۱۲ تير ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

منوی جدید تنظیمات سریع ویندوز 11 چگونه کار می کند

ویندوز 11 برای عملکرد Action Center ویندوز 10جایگزینی درنظر گرفته است که در ادامه با نحوه کار با آن آشنا خواهیم شد.

به گزارش «نبض فناوری»، ویندوز 11 شامل یک منوی مفید « Quick Settings» (تنظیمات سریع) است که جایگزین عملکردی است که در Action Center ویندوز 10 یافت می شود. این منو در نگاه اول شبیه مرکز کنترل Mac است. در ادامه نگاه سریعی به نحوه عملکرد آن می اندازیم.

منوی مفید برای تغییر سریع تنظیمات

هنگام استفاده از رایانه شخصی، گاهی اوقات باید سریع تنظیمات را تغییر دهید؛ اما احتمالاً نمی خواهید منوها یا برنامه کامل تنظیمات ویندوز را برای تغییر آنها جستجو کنید. در آن صورت، تنظیمات سریع در ویندوز 11 دقیقاً همان چیزی است که نیاز دارید.

برای دسترسی به منوی تنظیمات سریع در ویندوز 11، تنها کاری که باید انجام دهید کلیک کردن روی مجموعه ای از نمادهای وضعیت (Wi-Fi ، بلندگو و باتری) در گوشه پایین سمت راست صفحه است که در سمت چپ تاریخ و زمان در نوار وظیفه قرار دارد. یا می توانید  Windows+A را روی صفحه کلید (که میانبر Action Center در ویندوز 10 است) را بزنید.

منوی جدید تنظیمات سریع ویندوز 11 چگونه کار می کند

با کلیک روی آن یک منوی کوچک ظاهر می شود که شامل دکمه هایی است که به شما امکان می دهد Wi-Fi و بلوتوث را به سرعت متصل یا قطع کنید، یک دکمه برای حالت هواپیما، صرفه جویی در باتری، کمک فوکوس، قابلیت دسترسی و نور شب وجود دارد.

همچنین یک نوار لغزنده تنظیم میزان صدا و روشنایی صفحه، یک نشانگر کوچک شارژ باتری و یک لینک سریع به تنظیمات Windows وجود دارد.

منوی جدید تنظیمات سریع ویندوز 11 چگونه کار می کند

برای موارد منویی مانند Accessibility که گزینه های ثانویه دارند، اگر روی دکمه اصلی آنها کلیک کنید، منوی تنظیمات سریع تغییر می کند تا گزینه های جدید  را نیز به نمایش بگذارد. یک دکمه برگشت در گوشه بالا سمت چپ شما را به صفحه نمایش تنظیمات سریع عادی باز می گرداند

منوی جدید تنظیمات سریع ویندوز 11 چگونه کار می کند

برای تغییر محتویات منوی تنظیمات سریع، روی یک نماد مداد کوچک در گوشه پایین سمت راست خود منو کلیک کنید.

منوی جدید تنظیمات سریع ویندوز 11 چگونه کار می کند

بعد از کلیک روی نماد مداد، نمادهای منو خاکستری می شوند و می توانید با کلیک روی آیکون های کوچک برداشتن پین عناصر را از فهرست حذف کنید.

منوی جدید تنظیمات سریع ویندوز 11 چگونه کار می کند۸

همچنین می توانید روی دکمه Add  کلیک کنید تا کنترل های جدید تنظیمات سریع از لیست پاپ آپ اضافه شود. در حال حاضر، این موارد Connect، Keyboard Layout، Mobile Hotspot، Nearby Sharing، Project وRotation Lock   هستند.

منوی جدید تنظیمات سریع ویندوز 11 چگونه کار می کند

اگر همه آنها را اضافه کنید، منوی تنظیمات سریع به طور عمودی متناسب با دکمه های جدید گسترش می یابد.

منوی جدید تنظیمات سریع ویندوز 11 چگونه کار می کند

برای بستن منوی تنظیمات سریع، خارج از قسمت منو روی صفحه کلیک کنید یا Escape را فشار دهید. تغییر وضعیت منو با کلیک روی قسمت دکمه تنظیمات سریع در نوار وظیفه به طور مداوم کار نمی کند؛ این ممکن است یک اشکال در Windows 11 Insider Preview باشد؛ که در اینجا استفاده شد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
شبیه اندروید و آی ا اس!!!
0
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی