کد خبر: ۱۸۸۷۳
|
۱۳ تير ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

مراقب سرمایه‌گذاری در بازار ناشناخته ارزهای دیجیتال باشید

کارشناسان براین باورند که امروزه با ظهور فناوری نوین در عرصه سرمایه‌گذاری افراد زیادی وارد این عرصه شدند نکته ای که در این میان قابل توجه است باید شناخت و آگاهی کافی برای ورود به بازار را داشت در غیر اینصورت سرمایه‌گذاران متحمل ضررهای زیادی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» بازار ارز‌های دیجیتال به دلیل ماهیت مبهمی که در پس‌زمینه آن وجود دارد، در معرض طرح‌های کلاه‌برداری زیادی است و در همین راستا خبر‌های منفی زیادی در حوزه رمز ارز‌ها منتشر می‌شود؛ چرا که سرمایه‌های قابل‌توجهی از سوی سرمایه‌گذاران به این بازار سراریز شده است.
در حال حاضر تمایل سرمایه‌گذاران علاوه بر حضور در بازار بیت کوین به سوی سایر ارز‌ها کشیده شده است تا جاییکه رشد رقابت سرمایه‌گذاران و بزرگ شدن جامعه دارندگان کریپتوکارنسی‌ها، باعث شلوغی صرافی‌ها شده است؛ بنابراین توصیه می‌شود مانند هر بازار دیگری در جهش‌های قیمتی اقدام به خرید‌های سنگین نکنید.

یکی از مهم‌ترین هشدار‌ها به سرمایه‌گذاران آن است که سرمایه موردنیاز خود را وارد بازار نکرده و نسبت به کلاه‌برداران این حوزه هوشیار باشند. همچنین یکی از آسیب‌هایی که به این حوزه وارد می‌شود، ورود هکر‌ها است. طرح‌های پانزی و کوین‌های تقلبی نیز از دیگر آفات این بازار محسوب می‌شود و به شکل اجتناب‌ناپذیری با آن دست‌به‌گریبان خواهید بود.

در همین راستا فاکتور‌های بسیاری در انتخاب رمز ارز‌ها وجود دارد که از جمله آن حجم معاملات، حجم در گردش ارز، طول عمر بالا و میزان پذیرش و جهانی بودن ارز آنهاست.

در همین رابطه امید جهانیان کارشناس بازار رمز ارز‌ها در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» اظهار کرد: امروزه با ظهور فناوری نوین در عرصه سرمایه‌گذاری افراد زیادی وارد این عرصه شدند نکته‌ای که در این میان قابل توجه است باید شناخت و آگاهی کافی برای ورود به بازار را داشت در غیر اینصورت سرمایه‌گذاران متحمل ضرر‌های زیادی می‌شوند.

وی تصریح کرد: بازار ارز‌های دیجیتال همانند بازار سرمایه ریسک‌پذیر بوده و قبل از ورود باید تمام جوانب را بررسی کرد.

جهانیان افزود: مشکلی که در حال حاضر ارز‌های دیجیتال با آن مواجه هستند، مربوط به عناصر ناشناخته بودن آن است که در بطن آن‌ها وجود دارد؛ بنابراین در بازار جهانی نوسان زیادی داشته و به این دلیل است که معمولا ریسک بالایی دارند در نتیجه نرخ بازده مورد انتظار از این سرمایه گذاری خیلی افزایش می‌یابد.

این کارشناس همچنین تأکید کرد: در بازار داخلی ارز‌های دیجیتال نیز بنا بر اقتضائات کشور و شرایط تحریمی، یکسری ریسک‌های جدید نیز به آن اضافه می‌شود که هنوز نهاد‌های ذیربط دستورالعمل واضح و شفافی چه در بعد سلبی و ایجابی برای آن‌ها تدوین نکردند.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در ارز‌های دیجیتال به دلیل عدم ثبات قیمتی که دارند، ریسک بالایی دارد؛ و این نوسانات بسیار به جذابیت رمز ارز‌ها افزوده است. نبود دامنه نوسان ریسک این بازار را نسبت به سایر بازار‌ها به‌ویژه بازار بورس ایران دوچندان می‌کند؛ بنابراین تنها راه این است که با یادگیری روش‌های مختلف تحلیل و بررسی بتوانید این ریسک‌ها را تبدیل به فرصت کرده و ریسک را توزیع کنید تا کمترین ضرر و بیشترین سود را کسب کنید.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی