کد خبر: ۱۸۸۸۲
|
۱۳ تير ۱۴۰۰ | ۲۰:۲۰

وان‌پلاس 9T پرو با نمایشگر ثانویه و تراشه اسنپ‌دراگون 888 پلاس عرضه خواهد شد

با معرفی تراشه اسنپ‌دراگون 888 پلاس، اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار قابل عرضه طی 6 ماهه دوم سال 2021 نیز در فضای وب به چشم می‌خورند.

به گزارش «نبض فناوری»، بسیاری از تولیدکنندگان، دستگاه‌های پرچم‌دار جدید خود را با این پردازنده جدید به بازار عرضه خواهند کرد. اکثر این اسمارت‌فون‌ها پس از ماه سپتامبر عرضه خواهند شد. کمپانی وان‌پلاس نیز مطابق روال معمول اسمارت‌فون وان‌پلاس 9T پرو را در 6 ماهه دوم سال جاری عرضه خواهد کرد.

این دستگاه مدل ارتقایافته وان‌پلاس 9T به‌شمار می‌رود؛ هندستی که هنوز به‌طور رسمی معرفی نشده است. با این‌حال گجت مذکور کماکان بر پایه سری وان‌پلاس 9 طراحی خواهد شد. به‌طور کلی طراحی مفهومی این هندست شاهد تغییرات چشمگیری نخواهد بود. با این‌حال طراحی پنل پشتی گوشی تا حدودی دستخوش تغییر شده و پردازنده مورد استفاده نیز ارتقاء خواهد یافت.

وان‌پلاس 9T پرو مجهز به یک نمایشگر در قسمت پشتی خواهد بود

آخرین اطلاعات لو رفته پیرامون وان‌پلاس 9T پرو نشان می‌دهند که این دستگاه همانند مدل معمولی وان‌پلاس 9 کماکان از طراحی نمایشگر با حفره کروی‌شکل در قسمت فوقانی سمت چپ بهره خواهد برد. بنابراین در طراحی پنل جلویی هندست جدید تغییر محسوسی به چشم نمی‌خورد. با این‌حال تغییرات در طراحی پنل پشتی دستگاه کاملا چشمگیر است. وان‌پلاس 9T پرو همانند اسمارت‌فون شیائومی می 11 اولترا از نمایشگری بر روی پنل پشتی میزبانی خواهد کرد. البته هندست جدید وان‌پلاس همانند مدل پیشین کماکان از پیکره‌بندی دوربین پشتی چهارگانه بهره می‌گیرد.

در حال حاضر کارکرد اصلی این نمایشگر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با این‌حال نمایشگر مذکور از شیائومی می 11 اولترا الهام گرفته شده است؛ بنابراین احتمالا به‌عنوان دستیار کمی برای دوربین جلویی و نمایش اعلان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر اساس گمانه‌زنی‌های مطرح شده تا به این لحظه، نمایشگر مذکور به هندست امکان می‌دهد تا از قابلیت‌های قدرتمند پس از عکس‌برداری بهره‌مند شده و حالت پیش‌نمایش سلف‌تایمر نیز مقابل دیدگان کاربران قرار گیرد.

وان‌پلاس 9T پرو با نمایشگر ثانویه و تراشه اسنپ‌دراگون 888 پلاس عرضه خواهد شد

سری وان‌پلاس 9 به‌دلیل سیستم تصویربرداری فوق‌العاده خود با استقبال مطلوبی از سوی مشتریان مواجه شد. تمامی هندست‌های این سری از پیکره‌بندی دوربین اصلی منحصربه‌فرد دوگانه برخوردار هستند. وان‌پلاس 9 پرو مجهز به 2 سنسور اصلی سفارشی با اسامی IMX766 و IMX789 است. سنسور IMX766 مسئولیت ثبت تصاویر فوق‌عریض را بر عهده دارد. بعلاوه این اسمارت‌فون‌ها به‌همراه یک لنز سطحی فری‌فرم روانه بازار می‌شوند؛ مشخصه‌ای که اساسا مشکلات ناشی از اعوجاجات لنز عریض را برطرف می‌کند.

در عین‌حال سری وان‌پلاس 9 برای نخستین بار به‌همراه سیستم تصویربرداری با برند Hasselblad عرضه شد. این سیستم از حالت حرفه‌ای Hasselblad پشتیبانی می‌کند. مشخصه مذکور امکان فوکوس سریع و دقیق روی سوژه‌ها را فراهم می‌کند. بعلاوه این دوربین قادر به ثبت تصاویر با فرمت RAW و عمق رنگ 12 بیتی (قابلیت ثبت حداکثر 68.7 میلیارد رنگ مختلف) خواهد بود. چنین قابلیتی برای اعمال پس‌پردازشی بسیار مطلوب است. بر اساس پیش‌بینی‌ها سری وان‌پلاس 9T نیز از چنین مشخصه‌ای بی‌بهره نخواهد بود.

از جنبه عملکردی نیز توان پردازشی وان‌پلاس 9T پرو از طریق تراشه جدید و ارتقایافته اسنپ‌دراگون 888 پلاس تامین خواهد شد. بعلاوه این هندست از حافظه رم LPDDR5 و حافظه‌داخلی UFS 3.1 بهره‌برداری خواهد کرد. امروزه این مشخصه تقریبا به یک استاندارد برای اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار تبدیل شده است.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 فروردین 1403 ریزش اتریوم و بیت‌کوین
وبگردی