کد خبر: ۱۸۸۹۷
|
۱۴ تير ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۹

تشریح نحوه جذب تیم‌های فناور در مرکز نوآوری علوم تربیتی و روان‌شناسی/ باید ایده‌ها را با فناوری عجین کرد

رئیس مرکز نوآوری دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی، حمایت از طرح ها و پژوهش‎ های نوآورانه، ارائه حمایت های مالی، تیم سازی و شبکه سازی، ارتباط با سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی و شتابدهنده ها را از خدمات ارائه شده از سوی این مرکز به تیم های فناور نام برد.

فرنوش اعلامی رئیس مرکز نوآوری دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» اظهار کرد: مرکز نوآوری این دانشکده از دیماه راه‌اندازی شده است و یکی از فعالیت‌های ما جذب تیم است البته تیم‌های نوآور است که از بین دانشجویان و اساتید شناسایی می‌شوند که بعضی از آن‌ها از طریق طرح نوآ پارک علم و فناوری دانشگاه انتخاب می‌شوند در حال حاضر یک تیم خارج از این طرح است.

وی حمایت از طرح‌ها و پژوهش‎های نوآورانه، ارائه حمایت‌های مالی، تیم سازی و شبکه سازی، ارتباط با سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و غیردولتی و شتابدهنده‌ها را از دیگر خدمات ارائه شده از سوی این مرکز به تیم‌های فناور نام برد و گفت: علاوه بر آن تیم‌های مستقر در این مرکز امکان دسترسی به آزمایشگاه‌های یادگیری‌های فناورانه، روانشناسی و دانش شناسی را خواهند داشت.

اعلامی با بیان اینکه ایده‌ها به دو صورت طرح نوآ و ایده‌هایی که خارج از طرح ارسال می‌شود، در این مرکز جذب می‌شوند، افزود: ایده‌هایی که از طریق طرح نوآ ارسال می‌شود پس از پایش اولیه، وارد فرایند نوآ می‌شوند که در ابتدا کارگاه‌های آموزشی و جلسات منتورینگ خواهند داشت و مجدد طرح‌ها تکمیل و این بار طرح‌های برگزیده توسط پارک علم و فناوری انتخاب می‌شود و پس از آن تیم‌های برگزیده در مرکز، مستقر و مورد حمایت‌های مالی و مشاوره‌ای قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: ایده‌هایی که خارج از طرح نوآ به ما می‌رسند، پس از انتشار فراخوان سراسری از طریق شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مرتبط، تیم‌های نوآور شناسایی می‌شوند و بعد از جذب نوآوران و گذراندن دوره‌های مربوط اقدام به جذب تیم‌ها می‌شود.

وی اضافه کرد: این تیم‌ها از چند طریق شناسایی می‌شوند یکی اینکه از طریق فراخوان، شبکه‌های مختلف اساتید و دانشگاهی افرادی که فعالیت استارتاپی دارند یا اینکه پایان نامه و طرحهایشان به گونه‌ای بوده که قابلیت عمیلاتی و تبدیل شدن به استارتاپ را داشت، شناسایی کردیم یعنی این افراد از کانال‌های مختلف شناسایی می‌شوند و بعد برای آن‌ها جلسات توجیهی برگزار کردیم به گونه که برخی از این افراد نیز در طرح نوآ مشارکت کردند و برخی نیز در خارج از طرح نوآ فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند.

اعلامی افزود: یکی از دیگر اقدامات انجام فعالیت‌های متنوع و برگزاری وبینار‌های در حوزه فضای آموزشی، یادگیری و یاددهی است که مرتبط با روانشناختی است در همین راستا بوت کمپی را با همکاری بنیاد خوارزمی راه‌اندازی کردیم تا بتوانیم سفیرانی را برای مدارس تربیت کنیم هم اکنون ۳۳ نفر متقاصی در این خصوص ثبت نام کردند.

رئیس مرکز نوآوری دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی، درخصوص این در بوتکمپ گفت: متقاضیان در سامانه ثبت نام کرده و بعد از مصاحبه و داشتن شرایط مورد نیاز از جمله دانش پداگوژیکی، علاقه مندی و دغدغه مندی در حوزه آموزش و ارزش آفرینی، ثبت نام خود را قطعی و از تیر ۱۴۰۰ به مدت ۵۵ ساعت مباحث نظری و پروژه، یادگیری خود را آغاز می‌کنند.

وی ادامه داد: این سفیران، وظیفه نشر دانش نوآوری در مدارس هدف را برعهده خواهند گرفت از جمله ارائه آموزش‌های خلاقیت-نوآوری به دانش آموزان، کادر آموزشی مدارس و همچنین اولیا و بازطراحی خلاقانه-نوآورانه سازوکار‌های آموزشی-اجرایی مدارس و کمک به آن‌ها در راستای ایده پردازی، ارزیابی ایده، شبکه سازی و تجاری سازی ایده‌های کسب و کاری. نفرات برگزیده در بوتکمپ، به مدارس و موسسات آموزشی ثبت نام شده، معرفی می‌شوند. با ۳۳ نفر این بوت کمپ برگزار شد و قرار است که ۱۰ از این افراد را به مدارس معرفی شوند.

رئیس مرکز نوآوری دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی، گفت: در این بوت کمپ مبانی اولیه کارآفرینی آموزشی، اکوسیستم آموزش، ایده‌های آموزشی و محصولات و خدمات نوآور در مدارس، طراحی بوم مدل کسب و کار، تامین مالی، تیم سازی، مدیریت تیم و ارائه خلاق مورد بحث قرار می‌گیرد.

اعلامی تصریح کرد: تیم نوآور و فناور داریم که بیشتر شرکت خلاق است حدود ۶ ماهه این مرکز راه اندازی شده است. علوم تربیتی و روشناسی، مشاوره این رشته ارتباطشان بیشتر با جامعه است هم اکنون بحران آموزش در کشور را داریم برای حل این بحران در این زمینه ایده‌های بسیاری زیادی توسط شرکت‌های خلاق ارائه می‌شود که در این زمینه تاثیرگذار است چرا که این ایده‌ها با فناوری عجین می‌شود. در تلاش هستیم که در کلاس‌های درس از اساتید کمک بگیریم تا ایده در این عرصه شکل بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال درصد هستیم که دانشجویان را با مفاهیم استارتاپی و کسب وکار‌ها آشنا کنیم تا بتوانیم افراد با انگیزه را شناسایی و جذب کنیم. همچنین حمایت از تیم‌ها در این بخش است که بیشتر به دنبال این هستیم که در مباحث آموزشی و درسی رویکرد نوآورانه را اعمال کنیم.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی