کد خبر: ۱۸۸۹۸
|
۱۴ تير ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۵

آیا می‌دانستید؛ اولین ساعت هوشمند سامسونگ مجهز به دوربین بود +عکس

اولین ساعت هوشمند سامسونگ در کل گجت جذابی بود. سامسونگ در سال ۲۰۱۳ ساعت هوشمند گلکسی Gear را کنار گلکسی نوت ۳ معرفی کرد و این گجت به لطف داشتن دوربین توجه بسیاری به خود جلب کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، گلکسی Gear در ابتدا به‌عنوان یکی از وسایل جانبی گلکسی نوت ۳ فروخته می‌شد و در حقیقت این ساعت فقط با گلکسی نوت ۳ سازگار بود. از بین ویژگی‌های این ساعت ۲۹۹ دلاری می‌توانیم به نمایشگر امولد ۱٫۶۳ اینچی با رزولوشن ۳۲۰ در ۳۲۰ اشاره کنیم.

پردازنده‌ی آن از سرعت ۸۰۰ مگاهرتز بهره می‌برد و در کنار آن ۵۱۲ مگابایت رم و ۴ گیگابایت حافظه داخلی انجام وظیفه می‌کردند. این ساعت از طریق بلوتوث ۴ به گلکسی نوت ۳ وصل می‌شد و دارای ویژگی‌هایی مانند شتاب‌سنج و ژیروسکوپ بود. به لطف یک باتری ۳۱۵ میلی‌آمپر ساعتی، کاربران با هر بار شارژ می‌توانستند حدود ۲۴ ساعت از این ساعت استفاده کنند.

تعبیه‌ی دوربین در ساعت هوشمند

آیا می‌دانستید؛ اولین ساعت هوشمند سامسونگ مجهز به دوربین بود +عکس

به غیر از قابلیت‌های ذکر شده، این ساعت دوربین و اسپیکر هم داشت. دوربین در بند این ساعت تعبیه شده بود و می‌توانست عکس‌های ۱٫۹ مگاپیکسلی بگیرد و قادر به ضبط ویدیوهای مبتنی بر رزولوشن ۷۲۰p بود. سامسونگ می‌گفت کاربران در زمانی که به دوربین گوشی دسترسی ندارند، با استفاده از دوربین این ساعت هوشمند می‌توانند عکاسی کنند. همچنین به دلیل بهره‌گیری از فقط ۴ گیگابایت ظرفیت حافظه داخلی، کاربران می‌توانستند حداکثر ۱۰ دقیقه ویدیو ضبط کنند.

دوربین این گوشی در زمینه‌ی فیلم‌برداری و عکس‌برداری حرفی برای گفتن نداشت که با توجه به محدودیت‌های تکنولوژی در آن دوران، چنین کیفیتی اصلا تعجب‌آور نبود. علاوه بر این، دوربین بخش جدایی‌ناپذیر بند ساعت بود و این یعنی کاربران نمی‌توانستند بند گلکسی Gear را تعویض کنند.

از طرف دیگر اگرچه امروزه بسیاری از ساعت‌های هوشمند از اسپیکر بهره می‌برند، ولی در سال ۲۰۱۳ چنین مشخصه‌ای همه‌گیر نبود. البته این اسپیکر قدرت چندانی نداشت ولی در محیط‌های ساکت برای تماس‌های تلفنی مثمر ثمر واقع می‌شد.

تلاش سامسونگ برای نوآوری

آیا می‌دانستید؛ اولین ساعت هوشمند سامسونگ مجهز به دوربین بود +عکس

با این حال نمی‌توانیم برخی محدودیت‌های این ساعت را کتمان کنیم. به‌عنوان مثال این ساعت از وای‌فای، LTE یا هر روش دیگری برای اتصال مستقل به اینترنت بهره نمی‌برد. روی هم رفته برای این نوع ارتباطات، به طور کامل به گلکسی نوت ۳ متکی بود. شارژر آن هم اصلا طراحی خوبی نداشت و این ساعت اگرچه می‌توانست اپلیکیشن پخش موسیقی گوشی را کنترل کند، اما به‌عنوان موزیک پلیر مستقل نمی‌توانستید از آن استفاده کنید.

گلکسی Gear از اندروید استفاده می‌کرد ولی سامسونگ رابط کاربری خود را بر روی آن قرار داده بود. سامسونگ می‌گفت رابط کاربری آن را ساده‌تر کرده تا کاربران حین حرکت فقط با یک انگشت بتوانند از آن استفاده کنند. در بدنه‌ی آن یک دکمه‌ی فیزیکی تعبیه شده بود که با فشردن آن راهی هوم اسکرین می‌شدید. این ساعت دارای چندین واچ‌فیس بود و از اپلیکیشن‌های ساده‌ای مانند کرنومتر و گام‌شمار بهره می‌برد.

آیا می‌دانستید؛ اولین ساعت هوشمند سامسونگ مجهز به دوربین بود +عکس

همچنین برخی اپلیکیشن‌های ثالث مانند Evernote، eBay، MyFitnessPal، RunKeeper و Tripit برای آن ارائه شد. در ضمن می‌توانیم به یک ابزار اشاره کنیم که به کاربران اجازه می‌داد از طریق بلوتوث، گلکسی نوت ۳ گم‌شده‌ی خود را پیدا کنند.

احتمالا برای برخی این سؤال پیش آمده که بعد از گلکسی Gear، کدام ساعت‌های هوشمند همراه با دوربین عرضه شده‌اند. سامسونگ مدتی بعد از معرفی این ساعت، از Gear 2 رونمایی کرد که آن هم مجهز به دوربین بود ولی روی هم رفته طی این سال‌ها فقط تعداد انگشت‌شماری از ساعت‌های همراه با دوربین راهی بازار شده‌اند. به طور کلی سامسونگ از جمله شرکت‌هایی است که به نوآوری علاقه‌ی زیادی دارد و عرضه چنین ساعتی یک مهر تأیید بر همین موضوع است.

منبع/ دیجی‌کالا مگ

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
وبگردی