کد خبر: ۱۸۹۲۰
|
۱۷ تير ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

سیستم عامل کروم برای اندروید بهتر است یا ویندوز11؟

سیستم عامل کروم هنوز برای اندروید خانه بهتری نسبت به ویندوز 11 است.

سیستم عامل کروم برای اندروید بهتر است یا ویندوز11؟

به گزارش «نبض فناوری»، هفته گذشته در حالی که مایکروسافت رویداد رسمی برای اعلام سیستم عامل برگزار کرد، هیاهو در مورد ویندوز 11 به اوج خود رسید. در این رویداد، دریافتیم که ویندوز 11 برنامه های اندروید را اجرا می کند.

واضح است که اجرای برنامه های اندروید توسط ویندوز11 خبر بزرگی برای کسانی است که از دستگاه اندرویدی همراه با رایانه خود استفاده می کنند. سازگاری برای برنامه های تلفن همراه در رایانه شما امکانات جدیدی را ایجاد می کند. بسیاری از بازی های موبایل نسخه PC ندارند. با پشتیبانی از برنامه اندروید، اکنون می توانید بازی مورد علاقه خود را به رایانه شخصی آورید. موارد کاربردی جذاب دیگری نیز مانند رسانه های اجتماعی و برنامه های تولیدی و پیامرسان محبوب وجود دارد.

متأسفانه، برنامه های اندروید در ویندوز 11 به اندازه ای که در تلفن شما هستند سرگرم کننده یا مفید نخواهند بود. ما می دانیم که برنامه های اندروید در ویندوز 11 از طریق Amazon Appstore نصب می شوند. با این حال، Amazon Appstore هنوز فروشگاه Google Play نیست. همین واقعیت باعث ناامیدی کاربران عادی ویندوز می شود که به دنبال تجربه آشنای اندروید در رایانه شخصی خود هستند.

نصب برنامه های اندروید در ویندوز 11

اولین جنبه آزار دهنده Amazon Appstore در ویندوز 11 ناراحتی از راه اندازی دو فروشگاه برنامه در رایانه شما است. در حالی که می توانید Microsoft Store را برای برنامه های اندروید در ویندوز 11 جستجو کنید، برای نصب برنامه ای که پیدا کردید باید به Amazon Appstore بروید. این بدان معنی است که شما باید در رایانه هم در حساب Microsoft و هم در Amazon وارد شوید.

ورود به هر دو حساب برای اکثر کاربران سخت نیست اما این امر نگرانی علاقه مندان به حریم خصوصی و محدود کردن نحوه به اشتراک گذاری اطلاعات آنها با شرکت های بزرگ فناوری را ایجاد می کند.

علاوه بر این ، این مسئله کاربران را مجبور می کند تا دو فروشگاه برنامه مجزا را برای به روزرسانی های آینده بررسی کنند. بسیاری از کاربران عادی با بررسی قابل اعتماد یک مکان برای به روزرسانی مشکل دارند، بنابراین این امر برخی از نگرانی های امنیتی بالقوه را به شما معرفی می کند. در Chromebook ، این مشکلات را ندارید و حساب Google شما به طور یکپارچه با تجربه سیستم عامل Chrome و همچنین فروشگاه Google Play مرتبط است. از آنجا که همه به روزرسانی های برنامه وب به طور خودکار در سیستم عامل Chrome اتفاق می افتد، تنها به روزرسانی هایی که باید بررسی کنید در Play Store است.

Amazon Appstore در مقابل دردسترس بودن فروشگاه Google Play

شاید بزرگترین دلیل نگران کننده بودن تجربه اندروید در ویندوز 11 در دسترس بودن برنامه باشد. Amazon's Appstore دومین بازار بزرگ برنامه های اندروید است، اما از نظر حجم برنامه های موجود هنوز به فروشگاه Play نزدیک هم نیست.

برای مبتدیان نمی توانید همه برنامه های گوگل مورد علاقه خود را از Amazon Appstore بارگیری کنید. همچنین تعدادی دیگر از برنامه های شخص ثالث معروف وجود دارد که در Amazon Appstore در دسترس نیستند. واقعیت این است که داشتن فروشگاه Google Play بسیار راحت تر است.

مسئله مهم دیگر این است که برنامه های پولی یا خریدهای درون برنامه ای از فروشگاه Play در تلفن اندروید شما با ویندوز 11 به رایانه منتقل نمی شوند. همه این خریدها معمولاً از طریق Google انجام می شوند، بنابراین با برنامه های بارگیری شده از ویترین آمازون نمی توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

اگر شما از تعدادی برنامه پولی استفاده یا بازی هایی با آیتم های قابل توجه IAP در حساب Google Play خود دارید، نگران کننده است. باز هم اگر از دستگاه سیستم عامل Chrome استفاده می کنید مشکلی نیست. خریدهای انجام شده روی تلفن شما به طور خودکار به برنامه های اندروید نصب شده در Chromebook یا Chromebox شما منتقل می شود.

سرانجام ، مسئله معماری x86 در مقابل ARM وجود دارد. ما می دانیم که برنامه های x86 در Google Play به وفور یافت می شوند. با این حال، اطلاعات زیادی درباره تراکم برنامه x86 در Amazon Appstore نداریم. برخی از سوالات اضافی در مورد سازگاری برنامه برای اندروید در ویندوز 11 وجود دارد.

در مورد برنامه های موازی چطور؟

میگل دایکازامهندس مایکروسافت  تأیید کرد که ویندوز 11 همچنین قادر است برنامه های اندروید را به صورت موازی کنار اجرا کند. این بدان معنی است که شما می توانید Amazon Appstore  را دور بزنید و Android APK مورد نظر خود را بر روی رایانه نصب کنید. البته این روش خطرات امنیتی ذاتی دارد.

بیشتر برنامه های موازی بصورت آنلاین در فروشگاه هایی مانند F-Droid و APKMirror یافت می شوند. از آنجا که این سایت ها به دقت کنترل نمی شوند، ممکن است نرم افزار موجود در آنها به طور غیرقانونی ارسال شده و توسط توسعه دهندگان نگهداری نشود.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی