کد خبر: ۱۸۹۴۶
|
۱۵ تير ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰
مردم بدانند ماینرها مقصر نیستند!

میزان برق مصرفی استخراج ماینرها چقدر است؟/ مسئولان دست از فرافکنی بردارید و دنبال راهکار باشید

رئیس کارگروه انجمن بلاک‌چین، گفت: مسئولان در کشور عادت کردند که با فرافکنی قسمتی از فعالیت‌ها را مدیریت کنند، این رویکرد منطقی و شفاف نیست. مسئولان باید با مردم با شفافیت به گفتگو بنشینند و واقعیت‌ها را گزارش دهند. بجای پیدا کردن مقصر دنبال راه چاره باشیم.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» خاموشی‌های مداوم از سوی وزارت نیرو امروزه به یکی از مباحث روز و جنجالی شده به گونه‌ای زندگی و آسایش و رفاه شهروندان را تحت تاثیر خود قرارداده است. برخی از افراد معتقدند که به دلیل به روز نشدن نیروگاه‌ها و فروسوگی آن‌ها امروزه کشور با کمبود برق مواجه است و برخی نیز اذعان براین دارند که استخراج بیت کوین و ماینر‌ها مسبب اصلی این خاموشی‌ها است. این در حالیست که بیت کوین و مایینیگ در سال ۸۷ بعد از اولین پیک خاموشی برق در کشور متولد شد و خاموشی‌های ربطی به مایینیگ نداشته است؛ چرا که در آن زمان خبری از ورود دستگاه‌های استخراج به ایران نبوده است؛ اما اکنون این دستگاه‌ها به ایران وارد شده و عده‌ای آن را مقصر پیک خاموشی سال ۱۴۰۰ مطرح می‌کنند.
هم اکنون میزان برقی مصرفی در کل دنیا برای استخراج بیت کوین حدود ۱۰ هزار مگاوات برق است در حالیکه سهم ایران از این میزان کمتر از ۵ درصد (۵۰۰ مگاوات) است.

میزان برق مصرفی استخراج ماینرها چقدر است؟/ مسئولان دست از فرافکنی بردارند و دنبال راهکار باشید

محمدرضا شرفی رئیس کارگروه انجمن بلاک‌چین، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری»، گفت: هر ساله باید ۲ هزار ۵۰۰ مگاوات افزایش برق است و سال‌های گذشته این افزایش صورت نگرفته است و با تعطیل کردن صنایع و سایر بخش‌ها برق را مدیریت کند و این عدد امروزه به ۱۰ هزار مگاوات رسیده است بنابراین با این حربه‌ها مدیریت کرد. بخاطر همین اکنون به مرحله بحرانی رسیدیم؛ و این موضوع ربطی به صنعت و مصرف کننده ندارد چرا که زیرساخت اصولی در این حوزه انجام نشده است.

وی تصریح کرد: مسئولان متاسفانه همیشه به جای پیدان کردن راه‌حل و مدیریت دنبال قربانی کردن صنایع دیگر هستند.

عضو انجمن بلاکچین ایران با اشاره به اینکه به دلیل نوپا بودن صنعت استخراج ارز دیجیتال این بخش به نوعی بلاگردان ضعف مدیریت وزارت نیرو برای تولید برق شده است معتقد است: با شروع گرمای زودرس استفاده مردم از سیستم‌های سرمایشی مصرف برق رشد محسوسی داشته است، اما متأسفانه مدیران صنعت برق تمام این کمبود‌ها را ناشی از استخراج ارز دیجیتال می‌دانند در حالی که سایر صنایع مانند فولاد و خودرو نیز سهم عمده‌ای از مصرف برق دارند.

رئیس کارگروه انجمن بلاک‌چین، گفت: باید ظرفی باشد که گنجایش حجم مصرف را داشته باشد ظرف صنعت استخراج اصلا گنجایش این حجم را ندارد که امروزه این خاموشی را به استخراج ماینر‌ها حوله دهند.

وی با تأکید براینکه ماینر‌ها براساس مصوبه هیات دولت تا شهریورماه حق استخراج ندارند و این خاموشی‌ها را نباید به این صنعت ربط داد، گفت: در این موضوع ضعف مدیریت وزارت نیرو است که تا به امروز نتوانسته آن را مدیریت کند. مسئولان در کشور عادت کردند که با فرافکنی قسمتی از فعالیت‌ها را مدیریت کنند و موضوع فرافکنی باب روز شده است. این رویکرد منطقی و شفاف نیست. مسئولان باید با مردم با شفافیت به گفتگو بنشینند و واقعیت‌ها را گزارش دهند. بجای پیدا کردن مقصر دنبال راه چاره باشیم. الان در اوج پیک پنجم کرونا نیز قرار گرفتیم از سوی دیگر چند روز دیگر درگیر کمبود آب خواهیم داشت. ما باید مدیریت صحیح در حوزه تولید و توزیع و مصرف داشته باشیم و این‌ها در کنار هم معنا پیدا می‌کنند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۰۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
"هم اکنون میزان برقی مصرفی در کل دنیا برای استخراج بیت کوین حدود ۱۰ هزار مگاوات برق است در حالیکه سهم ایران از این میزان کمتر از ۵ درصد (۵۰۰ مگاوات) است" این مقدار مصرف ایران چگونه 5 درصد محاسبه میشه؟
0
1
ناشناس
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
تازه اگر 5 !!!درصد از سهم جهانی !!!!پرت برق در اختیار ایران باشد ؛ عایدی و آورده این حجم برداشت از درآمد ماینینگ به جیب چند درصد جامعه ایرانی میرود؟؟؟؟؟
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی