کد خبر: ۱۹۰۳۸
|
۱۸ تير ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

۷۰ میلیون دلار باج برای پایان دادن به بزرگترین حمله باج افزاری

یک گروه هکری در دارک وب اعلام کرد برای از بین نبردن اطلاعات شرکت‌های بزرگ درخواست دریافت چند ۱۰ میلیون دلار ارز دیجیتال را دارد.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از سی بی اس؛ تیم‌های امنیت سایبری در تلاشند تا تأثیر بزرگترین حمله باج افزار جهانی را کاهش داده و برخی جزئیات درباره چگونگی شکست این تیم هکری را کشف و منتشر کنند. کارشناسان امنیت سایبری اعلام کردند که این تیم هکر‌ روسی و وابسته به گروه بدنام REVIL هستند. این گروه پیش‌تر نیز حملات بزرگی را در آمریکا و سراسر جهان انجام داده بود.

باج خواهی ۷۰ میلیون دلاری ارز دیجیتال

محققان گفتند که REvil درخواست ۵ میلیون دلار باج کرده بودند، اما ساعات پایانی روز یکشنبه و در متنی که در سایتشان در دارک وب منتشر و اعلام کردند که در ازای گرفتن ۷۰ میلیون دلار ارز دیجیتال یک کلید نرم افزاری رمزگشایی جهانی ارائه می‌کنند. این گروه اطلاعات صد‌ها شرکت تجاری را سرقت کردند و این باج را برای از بین نبردن این اطلاعات درخواست کرده اند.

پیش از این، FBI در بیانیه‌ای گفته بود که ما در حال بررسی این حمله هستیم، ولی مقیاس آن به قدری بزرگ است که باعث شود ما نتوانیم به طور جداگانه شکایت هر قربانی را بررسی کنیم.

هکر‌های گروه REvil اخیرا به یکی از شرکت‌های فناوری اطلاعات کاسیا در میامی حمله کردند و توانستند به اطلاعات مشتریان این شرکت دسترسی پیدا کنند. این گروه با نفوذ به رایانه‌هایی که مشتری شرکت کاسیا هستند، رایانه‌های شرکت‌های دیگری در جهان را از کار بیندازند و مشکلات بسیاری برای برخی از شرکت‌های فناوری به وجود بیاورند.

یکی دیگر از شرکت‌های قربانی حمله گروه هکری REvil، فروشگاه‌های مواد غذایی Coop در سوئد بود که این حمله باعث شد ۸۰۰ فروشگاه در این کشور به تعطیلی کشانده شود، زیرا این فروشگاه‌ها در انجام فرآیند پرداخت با مشکلات بسیاری رو به رو شده بودند.

گفتنی است که هنوز موضع شرکت کاسیا و دیگر شرکت‌هایی که از حملات این گروه آسیب دیده اند در برابر درخواست دریافت باج چه خواهد بود و چه پاسخی نسبت به این باج خواهی خواهند داشت.
منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی