کد خبر: ۱۹۰۷۰
|
۱۹ تير ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۵
یک نماینده مجلس:

سود بانکی ۴ درصد در زیست‌بوم نوآوری کشور کارگشا است

یک نماینده مجلس ضمن تاکید بر حمایت همسان از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان بر تخصیص سود بانکی ۳ الی ۴ درصد به این شرکت‌ها تاکید کرد.

به گزارش« نبض فناوری» رسول فرخی میکال نماینده مجلس شورای اسلامی نامزد حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل در اینباره گفت: امروز با توجه به تحولت سریع صنعتی، ادامه فرایندهای سنتی در تولید و صنایع کشور، به روش پیشینیان مقدور نیست و کشور نیازمند نوزایی و توجه هر چه بیشتر به اقتصاد درونزا است. یکی از منطقی‌ترین راهکارها برای توسعه نفوذ فناوری و نوآوری در همه ارکان کشور، به ویژه در بخش اقتصاد حمایت هوشمند و همه‌جانبه از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان است.

دبیر اول کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، در ادامه افزود: با توجه به اسناد بالادستی نظام و تاکید ویژه بر توسعه کمی و کیفی شرکت‌های نوآور، دانش‌بنیان، خلاق و استارتاپ‌ها، باید تلاش کرد تا این تیم‌های علمی را در هر گام همراهی کرد، بدون آنکه دولت خود مجری برنامه باشد و تنها نقش حامی را ایفا کند.

فرخی میکال که خود نیز فارغ‌التحصیل رشته مدیریت کسب و کار در مقطع دکتری است، با اشاره به اهمیت انجام کار کارشناسی، گفت: در قوه مققنه نیز فضای بسیار مثبتی برای تخصیص حمایت‌های حداکثری در زمینه تقویت زنجیره ارزش و توسعه نزیست‌بوم نوآوری در کشور وجود دارد. دولت باید از طریق ایجاد یک کانال پایدار این بخش، درخواست‌های لحظه‌ای شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان را در حوزه تقنینی و اجرای قانون، به اطلاع نمایندگان مردم برساند. هر چند نمایندگان نیز خود شخصاً در حوزه انتخابیه و در سطح ملی خود پیگیر امور هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، افزود: با توجه به حوزه‌های که شرکت‌های خلاق در انها فعالیت می‌کنند مانند کسب و کارهای دیجیتال و فضای مجازی، بازی، اسباب بازی و سرگرمی، صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، صنایع دیداری و شنیداری، طراحی، یادگیری، چاپ و نشر، گیاهان داروئی و طب سنتی، هنرهای تجسمی و نمایشی و سایر صنایع خلاق و فرهنگی، این شرکت‌ها، از ظرفیت بسیار بالای برای اشتغال آفرینی و ایجاد ارزش افزوده برخوردار هستند.

وی گفت: باید شرکت‌های خلاق نیز همگام با دانش‌بنین‌ها زیر چتر حمایت‌های همسان قرار گیرند. دولت نیز باید توجه کند که ایجاد نهال کارآفرینی و تاسیس شرکت خلاق و دانش‌بنیان با تسهیلات 12 درصد و 15 درصد مقدور نیست. بانک مرکزی باید با رویکردی معنوی سود تسهیلات در این بخش را به 3 یا 4 درصد برساند، بدیهی است که سود فعالیت این شرکت‌ها در نهایت برای اقتصاد کشور دهها برابر این سود جزیی بانکی است.

نماینده مجلس شورای اسلامی نامزد حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل، افزود: در حوزه انتخابیه بنده نیز یک ذخیره طبیعی بسیار خاص و متنوع از گیاهان دارویی وجود دارد که می‌تواند به محملی برای تشکیل دهها شرکت دانش‌بنیان و خلاق تبدیل شود. باید به اینگونه اکوسیستم‌های محلی توجه بیشتری صورت گیرد و امیدوار هستم که معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در استان گیلان و در این دو بخش، اهتمام بیشتری داشته باشند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی