کد خبر: ۱۹۱۷۲
|
۲۲ تير ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۸
معاونت علمی اعلام کرد؛

استفاده از ماسک های نانویی برای ورزشکاران اعزامی به المپیک

محققان در یک شرکت دانش بنیان از فناوری نانو برای ساخت ماسک های دوستدار محیط زیست استفاده کردند که قرار است ورزشکاران اعزامی به المپیک ژاپن از این محصول دانش بنیان بهره مند شوند.

به گزارش« نبض فناوری» سیروس زینعلی مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده ماسک های نانو گفت: به دلیل استفاده از الیاف طبیعی این ماسک پس از پایان استفاده سازگار با محیط زیست بوده و قابل بازیافت در طبیعت است. خاصیت بوزدایی، ضد حساسیت و تنفس پذیری بالا، سازگاری بالا با پوست، پوشش مناسب صورت، عدم تجمع دی اکسید کربن حاصل از بازدم در پشت ماسک، عدم جلوگیری از ورود اکسیژن و افت فشار تنفس، حفظ خاصیت آنتی وایرالی ماسک تا صد بار شستشو به دلیل استفاده از الیاف فلز نقره خالص نیز از دیگر خواص آن است.

به گفته این فعال فناور، همچنین در کنار این موارد باید به قابلیت کشسانی و انعطاف پذیری بالا، راحت بودن و عدم ایجاد اثر ماسک روی صورت نیز اشاره کرد. همچنین این ماسک به دلیل کاهش آلودگی ویروسی می تواند برای افراد مبتلا به کرونا به عنوان محافظی برای کنترل و عدم پخش ویروس فرد مبتلا در محیط شود.

وی همچنین بیان کرد: در حال حاضر این نوع از ماسک در کشورهای سوئیس، رژیم اشغالگر قدس، ژاپن، اسپانیا و امریکا تولید می‌شود و ایران نیز با این محصول با فناوری بالا در جمع آنها قرار گرفت. مزیت برتر این ماسک نسبت به ماسک های تولید شده در دیگر کشور ها ثبات شستشویی تا صد مرتبه نسبت به سی مرتبه شستشوی دیگر ماسک های مشابه است. همچنین قیمت یک دهم تولید شده محصول توسط متخصصان ایرانی در داخل کشور را نیز باید در نظر گرفت.

زینعلی با بیان اینکه این محصول می تواند با حمایت های دولتی برای اخذ مجوز ها و تاییدیه های خارجی ارزآوری و اشتغال زایی مناسبی برای کشور داشته باشد، گفت: هم اکنون این ماسک در شرکت ها برای استفاده پرسنل مورد استقبال قرار گرفته است و باعث کاهش هزینه های ماسک های یک بار مصرف و کاهش آلودگی محیط زیست می شود. همچنین اخذ گواهی دانش بنیان تولیدی نوع ۱ مربوط به محصولات با فناوری بالا از دیگر مجوزات این محصول است.

وی گفت: قرار است برای ورزشکاران و کاروان اعزامی ایران به المپیک ژاپن نیز از این ماسک استفاده شود.

ارسال نظرات
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی