کد خبر: ۱۹۲۱۸
|
۲۴ تير ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

آیا دیجی‌بایت گوی سبقت را از بیت کوین و دیگر پول‌های دیجیتال می‌رباید؟!

حامیان دیجی بایت از این ارز دیجیتال به عنوان غولی یاد می‌کنند که هنوز بیدار نشده است. بر اساس گفته‌های طرفداران دیجی بایت، این ارز دیجیتال از پیشرفته‌ترین فناوری در حوزه رمزنگاری استفاده می‌کند، از سریع‌ترین شبکه برخوردار است.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ارز‌های دیجیتال در بازار امروزی بیشتر از سایر کسب وکار‌ها مورد توجه قرار گرفته به طوری افراد زیادی وادی این میدان شده و کسب درآمد می‌کند و در برخی اوقات نیز با ضرر مواجه می‌شوند. در این گزارش سعی می‌شود که ارز دیجیتال دیجی بایت را معرفی کنیم.

دیجی بایت چیزی بیشتر از یک ارز دیجیتال سریع است! این کوین بر روی یک بلاک‌چین ابتکاری سوار است که می‌تواند برای دارایی‌های دیجیتالی، قرارداد‌های هوشمند، برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) و اسناد امنیتی زیادی مورد استفاده قرار گیرد. به عبارت دیگر دیجی بایت یک شبکه بلاک چین کامل و مبتنی بر سه لایه متفاوت است. در بالاترین لایه، قرارداد‌های هوشمند، اپلیکیشن‌های غیر متمرکز و توکن‌های قابل تنظیم قرار دارند. لایه میانی یک دفتر کل عمومی است که ارز DGB روی آن فعالیت می‌کند و بستر پایه این شبکه است. در نهایت زیرساخت کل شبکه شامل گره‌ها، کلاینت‌ها و ارتباط بین آن‌ها در لایه زیرین قرار دارد.

DigiByte نرم افزاری است که برای مقابله با ارز‌های رمزپایه اصلی مانند XRP و Litecoin با اولویت بندی امنیت سایبری و مقیاس پذیری طراحی شده است.

آیا دیجی‌بایت گوی سبقت را از بیت کوین و دیگر پول‌های دیجیتال می‌رباید؟!

این پلت فرم دارای ویژگی‌های اضافی است که کاربران را قادر می‌سازد دارایی صادر کنند، برنامه‌ها را راه اندازی کنند و از هویت‌های دیجیتال استفاده کنند. علاوه بر این، پروتکل آن برای استفاده از چندین الگوریتم استخراج و اعمال یک سیاست پولی با حداکثر عرضه ۲۱ میلیارد سکه DGB ساخته شده است.

دیجی بایت (DigiByte) در سال ۲۰۱۴ به دست توسعه‌دهنده ارشد آن، جرد تیت (Jared Tate) با هدف تمرکز روی افزایش سرعت تراکنش، غیرمتمرکزسازی و امنیت افتتاح شد. در حقیقت تکنولوژی مورد استفاده در

دیجی بایت به شکل قابل توجهی بهتر از دیگر ارز‌های دیجیتال عمل می‌کند و باعث می‌شود این ارز دیجیتال خاص شده و یکی از بهترین کارکرد‌ها را در بین آلت کوین‌ها داشته باشد. کافی است به این واقعیت توجه کنید که دیجی بایت ۴۰ برابر از بیت کوین سریع‌تر است و زمان بلاک‌سازی در آن ۱۵ ثانیه طول می‌کشد.
حامیان دیجی بایت از این ارز دیجیتال به عنوان غولی یاد می‌کنند که هنوز بیدار نشده است. بر اساس گفته‌های طرفداران دیجی بایت، این ارز دیجیتال از پیشرفته‌ترین فناوری در حوزه رمزنگاری استفاده می‌کند، از سریع‌ترین شبکه برخوردار است، مقیاس‌پذیری (ظرفیت تایید تراکنش‌ها) در آن بالاست و امنیتش نیز از دیگر ارز‌های بزرگ بیشتر است.

افراد جامعه دیجی بایت معتقدند که فناوری برتر این شبکه در سال‌های آینده گوی سبقت را از بیت کوین، لایت کوین و دیگر پول‌های دیجیتال می‌رباید. آن‌ها ادعا می‌کنند این شبکه بیش از ۱۰۰ هزار نود (Node) در سرتاسر دنیا دارد و جامعه استفاده‌کنندگان آن به شدت به این ارز وفادارند. البته اینکه این ارز دیجیتال بیش از ۱۰۰ هزار نود دارد، تاکنون اثبات نشده است. نود به کامپیوتری گفته می‌شود که مستقیم به شبکه متصل است و کل بلاک چین را دانلود کرده است.

خالق ارز دیجیتال دیجی بایت چه کسی است؟

آیا دیجی‌بایت گوی سبقت را از بیت کوین و دیگر پول‌های دیجیتال می‌رباید؟!

جرد تیت (Jared Tate) خالق و بنیان‌گذار ارز دیجیتال دیجی بایت است که از سال ۲۰۱۳ تا اوایل سال ۲۰۲۰ به عنوان مدیر پروژه فعالیت می‌کرد. در می ۲۰۲۰ وی با انتقاد شدید از فرهنگ حاکم بر فضای ارز‌های دیجیتال، از فعالیت در پروژه Digibyte کنار کشید.

جرد تیت

تیت یکی از کارآفرینان موفق و با سابقه اجتماعی قوی است که حضور موثری در جامعه آنلاین و فیزیکی داشته است. پس از به اجرا در آمدن، او خود را وقف توسعه دیجی بایت کرد و از آن زمان تامین هزینه‌های پروژه از طریق حمایت‌های مردمی بوده است. مهم است که بدانید که پروژه دیجی بایت بر خلاف بیت کوین، یک پروژه متن باز است و تیم آن از هزاران مشارکت کننده در سراسر دنیا تشکیل شده است.

چه چیزی دیجی بایت را قدرتمندتر از دیگران می‌کند؟

دیجی بایت یک بلاک چین متن باز با رشد سریع است که در اواخر سال ۲۰۱۳ ایجاد شده و در اوایل سال ۲۰۱۴ منتشر شده است. پس از ۶ سال توسعه مبتکرانه، دیجی بایت تبدیل به یکی از امن ترین، سریع ترین، قدیمی‌ترین و غیرمتمرکزترین بلاک چین‌های UTXO موجود شده است.

آیا دیجی‌بایت گوی سبقت را از بیت کوین و دیگر پول‌های دیجیتال می‌رباید؟!

DigiByte چگونه کار می‌کند؟

DigiByte بسیاری از ویژگی‌های مشترک ارز‌های دیجیتال را فراهم می‌کند، به کاربران امکان می‌دهد تا در معاملات غیرقابل برگشت و غیر مجاز سکه‌های DGB را در سراسر جهان ارسال و دریافت کنند.
علاوه بر این، این شبکه به کاربران نرم افزار خود اجازه می‌دهد تا با استفاده از مجموعه قرارداد‌های هوشمند خود، برنامه‌های غیرمتمرکز (dapps) را برای مشتریان طراحی کنند.

دیجی بایت (Digibyte) چه کاربردی دارد؟

دیجی بایت نوع دیگری از دارایی دیجیتال است که زنجیره بلاک نامتمرکز و عمومی مخصوص به خود را دارد و شبکه‌ای را میزبانی می‌کند که سریع تر، مقایس پذیر‌تر و ایمن‌تر از بسیاری دیگر از ارز هاست. این دارایی دیجیتال را نمی‌توان هک، نابود یا جعل کرد. همین موضوع باعث می‌شود تا این دارایی برای محافظت از چیز‌های با ارزش مانند ارز، اطلاعات یا داده‌های مهم دیجیتال به کار بیاید. مبنای ساخت این شبکه این بود که جایگزینی بهتر برای بیت کوین باشد و طرفداران آن می‌گفتند که به مرور زمان فناوری بهتر آن در برابر بیت کوین، لایت کوین و دیگر گزینه‌های پول نقد دیجیتال برنده می‌شود.

ویژگی ممتاز ارز دیجیتال دیجی بایت چیست؟

بر اساس ادعای دیجی بایت، بلاک چین‌هایی مانند بیت کوین و اتریوم به اندازه کافی امن و مقیاس‌پذیر نیستند. Digibyte مدعی است که شبکه این ارز بسیار سریع‌تر و امن‌تر از این بلاک چین‌ها است. این ارز طی ۵ سال گذشته به خوبی ثابت کرد امنیت بالایی دارد و از مقیاس‌پذیری مناسبی بهره می‌برد.

آیا دیجی‌بایت گوی سبقت را از بیت کوین و دیگر پول‌های دیجیتال می‌رباید؟!
ویژگی ممتاز بلاک چین ارز دیجیتال دیجی بایت استفاده از ۵ الگوریتم برای استخراج است، این در حالی است که تقریبا اکثر بلاک چین‌ها دارای یک الگوریتم برای ماینینگ هستند. استفاده از ۵ الگوریتم برای ماین کردن از متمرکز شدن ماینینگ جلوگیری می‌کند و دست اسیک ماینر‌ها را از گرفتن اکثر قدرت ماینینگ و پردازش شبکه کوتاه می‌کند. نتیجه این امر، غیر متمرکز شدن شبکه و افزایش قابل توجه امنیت آن است.
علاوه بر استفاده از الگوریتم‌های رمزنگاری و استخراج متنوع، Digibyte مدعی است که از پیشرفته‌ترین روش تنظیم سختی شبکه بهره می‌برد. این ویژگی منجر به مقاوم شدن بلاک چین دیجی بایت در برابر حملات سایبری به این شبکه می‌شود.

هر دو شبکه بیت کوین و دیجی بایت از ویژگی خروجی خرج نشده تراکنش (UTXO) استفاده می‌کنند. UTXO مخفف عبارت Unspent Transaction Output است. این روش باعث ارتباط تراکنش‌ها با یکدیگر می‌شود. ارز دیجیتال DigiByte چهل برابر از بیت کوین سریع‌تر است؛ تا تیر ماه ۱۳۹۹، ۶۳۵ هزار بلاک در بلاک چین بیت کوین استخراج شد، اما این رقم برای دیجی بایت تا همین بازه زمانی بیش از ۱۱ میلیون بلاک بود. این در حالی است که Digibyte فعالیتش را پنح سال بعد از راه‌اندازی Bitcoin شروع کرد. شبکه دیجی بایت دارای طولانی‌ترین و سریع‌ترین بلاک چین مبتنی بر تکنولوژی UTXO است.

جامعه و آینده دیجی بایت

دیجی بایت هم مثل دوج کوین یکی از ارز‌های دیجیتالی است که جامعه و طرفداران پرشور و عجیب و غریبی دارد.

صفحه دیجی بایت در وب‌سایت ردیت (Reddit) بیش از ۲۰ هزار عضو دارد که در مقایسه با ارز‌های هم‌رده خود رقم بسیار چشم‌گیری است. با این حال، تا به اینجا در عمر چند ساله این پروژه، خبری از جاذبه برای این ارز دیجیتال نبوده است و خیلی در تحقق اهداف خود موفق به نظر نمی‌رسد.

در حال حاضر جامعه بازی‌های رایانه‌ای به سمت دیجی بایت علاقه نشان داده است. در بخش گیمینگ این ارز دیجیتال (DigiByte Gaming)، کاربران با بازی کردن بازی‌های خاصی DGB دریافت می‌کردند که البته از اواسط ۲۰۱۷ فعلا فعالیتی ندارد.

اگرچه امکان استخراج دیجی بایت با پنج الگوریتم مختلف وجود دارد، اما ماینر‌های زیادی برای استخراج آن علاقه نشان نداده‌اند و کل هش ریت این شبکه (قدرت پردازشی که ماینر‌ها در اختیار آن گذشته‌اند) به حدود ۹۰ هزار تراهش می‌رسد. در حالی که هش ریت بیت کوین بیش از ۱۰۰ میلیون تراهش است.

آیا دیجی‌بایت گوی سبقت را از بیت کوین و دیگر پول‌های دیجیتال می‌رباید؟!

باید متذکر شد که از آنجا که بازار نوسان زیادی دارد و می‌تواند به شکل غیرمنتظره تغییرات عمده کند، پیش بینی قیمت وظیفه چندان ساده‌ای نیست. تحلیل‌های تکنیکال متفاوتی وجود دارد و آن‌هایی بیشتر از همه مورد جست‌وجو قرار می‌گیرند که به دست پیشرو‌های بازار و وبسایت‌های پیش‌بینی ارائه شده‌اند.

دیجی بایت اخیراً دو ویژگی دیجی-آی‌دی (Digi-ID) و دیجی‌استس (DigiAssets) را برای کمک به مدیریت امن دارایی‌های دیجیتال ارائه داده. انتظار می‌رود قیمت دیجی بایت بیش از این رشد کند. حتی پیش‌بینی می‌شود که ظرف ۵ سال آینده ممکن است بتواند بدون شکست در مقابل همتایان خود ظاهر شود و حتی به بالای جدول برسد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی