کد خبر: ۱۹۲۵۲
|
۲۵ تير ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۵
وزیر ارتباطات عنوان کرد،

چرا تعامل با پلتفرم‌های بین‌المللی دشوار است؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تشریح تعامل ایران با پلتفرم‌های بین‌المللی، اظهار کرد: پس از خروج دولت آمریکا از تعهدات خود از برجام و تشدید سایر تحریم‌ها، لغو برخی قوانین معافیت ایران از تحریم‌ها هم صورت گرفت تا تعامل با پلتفرم‌های بین‌المللی به سختی میسر شود.

به گزارش «نبض فناوری»، محمدجواد آذری جهرمی که در روزهای گذشته به موضوع حکمرانی سایبری و مذاکراتی با وی‌چت و تلگرام پرداخته بود، این بار در کانال خود نوشت:‌ برخلاف برخی ادعاها، برای تعامل با پلتفرم‌های بین‌المللی مذاکرات و دیدارهای متعددی با برخی از آنها توسط دولت صورت گرفت که گزارش مذاکرات و اقدامات به مراجع ذی‌صلاح اعلام و ارسال شد. در برخی از این مذاکرات، نمایندگانی از سایر دستگاه‌های کشور هم حضور یافتند.

او همچنین خاطرنشان کرد: اما در هر حال، از مراجع داخلی، پاسخ روشن و شفاف و یا مجوزی برای پیشبرد ادامه مذاکرات دریافت نکردیم. همچنین پس از خروج دولت آمریکا از تعهدات خود از برجام و تشدید سایر تحریم‌ها، لغو برخی قوانین معافیت ایران از تحریم‌ها هم صورت گرفت و تشدید ادعاهای حقوق‌بشری علیه جمهوری اسلامی ایران هم مزید برعلت شد تا عملا تعامل با پلتفرم‌های بین‌المللی به سختی میسر شود.

تلاش برای ایجاد بازارهای مشترک و ترسیم قواعد حقوقی منطقه‌ای

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک پست تلگرامی دیگر، با بیان اینکه برای ایجاد بازارهای مشترک و ترسیم قواعد حقوقی منطقه‌ای، تلاش بسیاری کردیم، گفت: برای افزایش توان چانه‌زنی و کسب ظرفیت بالاتر در تعامل با پلتفرم‌های بین‌المللی، ایجاد یک بازار منطقه‌ای کارساز است. به هر صورت با یک بازار بزرگتر، قدرت چانه‌زنی بالاتری حاصل می‌شود. بنابراین با سفر به هند، آذربایجان، ترکیه، روسیه و مذاکره با همتایان برای ایجاد یک بازار بزرگ منطقه‌ای در دستور کار قرار گرفت.

آذری جهرمی توضیح داد: هرچند تغییر مکرر وزرای ارتباطات در برخی از این کشورها، کار ما را با چالش‌های زیادی همراه ساخت، اما بالاخره سه دور گفتگوی مشترک با حضور چهار کشور ایران، روسیه، ترکیه و آذربایجان در باکو و تهران برگزار شد. توافق همکاری مشترک هم به امضا رسید تا با عزم مشترک یک بازار مشترک ایجاد کنیم. هر چند در مقیاس‌های کوچک، فعالیت‌های تجاری امیدبخشی شکل گرفته است، اما در برابر فعالیت‌های مطلوب، همواره یک مانع بزرگ وجود داشت: «تحریم». در ابعاد سیاسی منطقه‌ای هم پس از طرح ابتکار ایران برای «صلح هرمز»، پیشنهادمان را برای «صلح سایبری هرمز» عرضه کردیم تا از عزم سیاسی منطقه هم برای مواجهه با چالش‌های مشترک حکمرانی بهره ببریم.

منبع/ ایسنا 

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
وبگردی