کد خبر: ۱۹۲۶۸
|
۲۵ تير ۱۴۰۰ | ۲۱:۰۰

جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای افشای هکرهای خارجی

دولت آمریکا حداکثر ۱۰ میلیون دلار جایزه برای اطلاعاتی تعیین کرد که به شناسایی هویت و مکان عوامل سایبری خرابکاری کمک می کند که از طرف یک دولت خارجی، زیرساخت حیاتی آمریکا را هدف می گیرند.

به گزارش «نبض فناوری»، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد بعضی از فعالیت های سایبری مخربی که زیرساخت حساس آمریکا را هدف می گیرند، ناقض قانون سوءاستفاده و کلاهبرداری رایانه ای هستند و این نهاد یک کانال گزارش دهی دارک وب را به منظور حمایت از ایمنی و امنیت منابع احتمالی ایجاد کرده است.

دولت آمریکا همچنین یک هاب آنلاین برای قربانیان حملات باج افزاری رونمایی کرد که در صورت وقوع حملات سایبری به شرکتها و نهادها کمک می کند به منابع و مساعدت لازم راحت تر دسترسی پیدا کند.

وب سایت جدید به نشانی www.StopRansomware.gov ابتکاری است که توسط وزارتخانه های دادگستری و امنیت داخلی آمریکا راه اندازی شده است.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد بسیاری از منابع و اطلاعاتی که سازمانها برای رویارویی با حملات باج افزاری نیاز دارند، معمولا در وب سایتهای متعدد پراکنده بوده است که احتمال غافل ماندن از اطلاعات مهم را افزایش می داد. این وب سایت نخستین هاب مرکزی است که منابع مربوط به باج افزار را از همه سازمان‌های دولت فدرال یکجا جمع کرده است.

راه اندازی وب سایت جدید و جایزه ۱۰ میلیون دلاری به دنبال سلسله حملات سایبری در سال میلادی جاری صورت گرفته که شاخصترین آنها حمله به شرکت کلونیال پایپ لاین و فلج شدن سیستم سوخت رسانی این شرکت و در نتیجه کمبود گسترده سوخت در ایالتهای کرانه شرقی آمریکا بود. وزارت دادگستری آمریکا اندکی بعد از این رویداد به کلونیال پایپ لاین کمک کرد حدود ۲.۳ میلیون دلار از باجی که به هکرها پرداخت کرده بود را پس بگیرد.

بر اساس گزارش رویترز، طبق اعلام وزارت دادگستری آمریکا، حدود ۳۵۰ میلیون دلار باج به هکرها در سال ۲۰۲۰ پرداخت شد که بیش از ۳۰۰ درصد افزایش نسبت به سال پیش از آن داشت.

منبع/ ایسنا 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی