کد خبر: ۱۹۲۷۱
|
۲۶ تير ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری؛

ریسکی که قابل جبران نیست/ قبلا از ورود به بازار پرتلاطم رمزارزها دانش خود را افزایش دهد

کارشناس بازار رمزارزها با بیان اینکه بازار ارزهای دیجیتال به همان میزان که سود زیادی نصیب سرمایه گذاران می کند؛ اما از ریسک بالاتری نیز برخوردار است، گفت: تنها راه نجات برای مقابله با مشکلات ارتقای علم و دانش در حوزه فناوری بلاک‌چین که فناوری زیرساختی تمام رمز ارزها است.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» امروزه بازار ارز‌های دیجیتالی روز به روز در حال توسعه است به طوری بالای بیش از دوهزار ارز در این بازار فضای بزرگ و جدیدی را برای سرمایه‌گذاری در سراسر جهان به وجود آورده است به گونه‌ای برخی از کارشناسان و صاحبنظران اعتقاد براین دارند که امروزه ارز‌های دیجیتال به دلیل داشتن ارزش اعتبار بسیار زیادی در بین مردم کسب کرده‌اند وحتی پیش‌بینی می‌شود که این ارز‌ها طی سال‌های آتی جای پول‌های کاغذی را نیز بگیرند. بدون شک ارز دیجیتال یک دارایی فوق‌العاده برای سرمایه‌گذاری به‌حساب می‌آید، اما این جمله تنها درصورتی درست و منطقی است که افراد بدانند باید روی چه چیزی سرمایه‌گذاری کنند! چراکه یک انتخاب خوب و آگاهانه، اتفاقات خوبی را برای‌تان رقم می‌زند.

باید اذعان داشت که اکثر افراد به دلیل نداشتن دانش و آگاهی کافی در عرصه سرمایه‌گذاری چه در بخش رمز ارز‌ها و چه در بخش بورس و سایر حوزه‌ها با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند تا جاییکه به دلیل این مهم تمام دارایی خود را از دست می‌دهند؛ بنابراین برای اینکه افراد بتوانند در عرصه سرمایه‌گذاری و ورود به بازار‌های نوین باید قبل از وارد شدن به این بازار پرتلاطم دانش لازم را کسب کنند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند؛ چرا که سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال به‌تن‌هایی اقدام چالش‌برانگیزی است، چه برسد به آن که بخواهید بدون در نظر داشتن نکات لازم در این عرصه نیز گام برداشت!

علیرضا عمادیان کارشناس بازار رمزارز‌ها در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چرا سرمایه‌گذاری در بازار ارز‌های دیجیتال پرریسک است؟، اظهار کرد: نوسانات شدید قیمت رمز ارز‌های از یکسو، فقدان چارچوب‌های قانونی و حقوقی در داخل و خارج از کشور، ابهام جدی پیرامون نقش ارز‌های دیجیتال در آینده مبادلات مالی و سیاست‌گذاری اقتصاد‌های برجسته دنیا برای مدیریت این بازار، چالش‌های غیرقابل انکاری هستند که در کنار تمرکز کلاهبرداران برای جذب نقدینگی سرمایه‌گذاران با پیشنهاد‌هایی نظیر مشارکت در استخراج، معامله رمزارز و عرضه اولیه سکه، فضای پرریسکی در این بازار ایجاد کرده‌اند.

وی تصریح کرد: برای ورود به این بازار باید با احتیاط گام برداشت چرا که به دنبال ایجاد مشکل کسی نمی‌تواند از شما حمایت کند به دلیل اینکه سازوکار‌های حمایتی از سوی نهاد یا سازمانی در این خصوص تعریف نشده است؛ حتی ممکن است افرادی که از طریق صرافی‌های خارجی اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه رمز ارز کرده‌اند، دارایی خود را از دست بدهند. چرا که ممکن است در صورت شناسایی کاربران ایرانی، دارایی آنان به دلیل تحریم‌های ظالمانه مسدود شود.

این کارشناس تأکید کرد: بازار رمز ارز‌های دیجیتال به همان میزان که سود زیادی نصیب سرمایه گذاران خود می‌کند؛ اما از ریسک بالاتری نیز برخوردار بوده است. با توجه به اینکه معاملات ارز‌های دیجیتال به صورت شبانه روزی انجام می‌گیرد ممکن است دربازه زمانی کوتاهی نوسان‌های شدیدی را در پی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تنها راه نجات از این همه مشکلات ومعضلات ارتقای علم و دانش در حوزه فناوری بلاک‌چین که فناوری زیرساختی تمام رمز ارزها است می‌توان اقدام به سرمایه گذاری در این حوزه پر از ریسک کرد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی