کد خبر: ۱۹۲۸۵
|
۲۶ تير ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

نخستین دستگاه شبیه ساز آنژیوگرافی خاورمیانه توسط یک شرکت دانش‌بنیان ساخته شد

کارشناس الکترونیک شرکت دانش‌بنیان کهکشان الکترونیک، از ساخت دستگاه شبیه ساز کولونوسکوپی آنژیوگرافی قلب با دانش بومی در این شرکت خبر داد و گفت: دستگاه شبیه‌ساز آنژیوگرافی علاوه بریادگیری بهتر کارآموزان باعث کاهش خطا‌های احتمالی در آنژیوگرافی می‌شود.

میلاد پارسایی کارشناس الکترونیک شرکت دانش‌بنیان کهکشان الکترونیک، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» اظهار کرد: در حوزه تولید تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنیم. در همین راستا چهار محصول کلیدی را تولید کردیم که این تجهیزات در دانشگاه‌ها کاربردی شده است.

وی از ساخت دستگاه شبیه ساز کولونوسکوپی آنژیوگرافی قلب با دانش بومی در این شرکت خبر داد و گفت: این دستگاه در علم پزشکی کارآیی بسیار زیادی دارد به طوری که کارآموزان قلب برای آشنایی با شیوه آنژیوگرافی، هنگام عمل در کنار پرشکان متخصص قرار گرفته و با آنژیوگرافی روی بیمار، آموزش‌های لازم را طی می‌کنند.

پارسایی اضافه کرد: دستگاه شبیه‌ساز آنژیوگرافی علاوه بریادگیری بهتر کارآموزان باعث کاهش خطا‌های احتمالی در آنژیوگرافی می‌شود.

پارسایی با اشاره به اینکه دستگاه شبیه‌ساز آنژیوگرافی سال‌ها پیش در کشور‌های خارجی استفاده می‌شد، ادامه داد: این دستگاه در آمریکا و سوییس به قیمت بیشتری در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد؛ اما دستگاه تولیدی با قیمت پایین روانه بازار می‌شود. همچنین به دلیل تحریم‌ها دیگر این تجهیزات را در اختیار ما قرار نمی‌گیرد. این شرکت آماده ساخت شبیه ساز آنژیوگرافی برای همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است تا علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، به پیشرفت این علم کمک کند.

کارشناس الکترونیک شرکت دانش‌بنیان کهکشان الکترونیک، افزود: هم اکنون اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی مجهز به این دستگاه هستند. برنامه این است که تجهیزات تولیدی را پیشرفته‌تر کنیم و چند محصول جدید نیز به تولیدات این شرکت دانش بنیان اضافه شود.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی